Toon posts:

Problemen met SCSI raid...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk zijn we op dit moment bezig met een vrij zware server te configureren : Dual P3-1400Mhz, 1 Gb ram, Intel server bord, Dubbel LAN onboard, LSI Elite 1600 raid controller met 64 Mb ECC ram met daaraan een raid cabinet van 9x 73 Gb Quantum atlas 10k3 in raid 5 configuratie.(8x in raid met 1x een hotspare)

Nu het probleem :
Na wat harde schijf snelheids testen gedaan te hebben, komt bijv. HD tach met max 20Mbyte/s leessnelheid (20.000 Kbyte/s bij +/- 12ms)op deze raid set ??? :'(
Dit lijkt mij persoonlijk schrikbarend laag, maar weet dit niet zeker?

Ik heb al wat gezocht op internet, maar kan weinig benchmarks of concrete info mbt. snelheid van zo'n soort configuratie vinden?

Is dit normaal of veels te langzaam ?

PS.
(strip size is 32Kbyte, read cache staat aan, nieuwste drivers geinstalleerd op Win2000 AS)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb 1 quantum atlas 10k3 van 18 gig, en die is al veel sneller dus er is wel wat aan het handje.

specs

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:26

Stefano

Ondertitel Not Found

HDtach geeft bij mij verkeerde waarden aan (3x X15 in raid 0 op Adaptec 3210s). Waarschijnlijk kan HDtach slecht overweg met scsi raid. Probeer eens IOmeter van Intel, deze werkt bij mij wel.

Verwijderd

Topicstarter
gladiool : Precies mijn gedachte :)

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Waarschijnlijk gebruik je een verkeerde benchmark.

Ik heb 3 Seagate Cheetah's (18XL) in RAID0 staan (het zijn 10k schijven) op een Adaptec AAA-133U2 met 64MB cache, onder Windows XP, en als ik benchmark met SiSoft Sandra, ben ik ongeveer net zo snel als 1 5400 toeren schijf. Daar klopt natuurlijk geen snars van, want ik "voel" dat het sneller is als ik requests doe op die array. Als ik erheen schrijf gaat het ook als een kanarie.
Bovendien vond Sandra dat ik een accestime van 11ms had, en read was 10mb/s write 8mb/s.
Toen heb ik maar eens een ECHT benchmark progje als ATTO erbij gehaald, en zie hier, ik zit nu dus keurig op de 65mb/s read.
Kort samengevat: SiSoft is een beetje raar, misschien dat jij ook zoiets hebt, probeer daarom eens een andere benchmark te draaien.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de replies, ga het gelijk proberen.
Pagina: 1