Ik heb een virtual server bij tera-byte.com. Op het moment staat daar php 4.0.6 op (wel gepatched btw). Maar ik wil dus upgraden naar de nieuwste versie, 4.2.1.
Dit is het configure command van de huidige install (php-4.0.6-2ensim8.rpm):
Een locate evp.h levert niks op. En m'n configure regel veranderen naar '--with-openssl=/usr' helpt ook niet.
Moet ik openssl nu ook opnieuw gaan compilen? Ik hoop het niet. Ik ben namelijk nog niet zo'n linux held, en van dat Ensim WEBppliance snap ik al helemaal weinig..
Btw, ik heb tera-byte.com al gemaild, maar die antwoorde heel fijn
Dit is het configure command van de huidige install (php-4.0.6-2ensim8.rpm):
Als ik dit configure commando gebruik voor php 4.2.1 krijg ik de volgende error:'./configure' '--prefix=/usr' '--with-config-file-path=/etc' '--disable-debug' '--enable-pic' '--enable-inline-optimization' '--with-apxs=/usr/sbin/apxs' '--with-exec-dir=/usr/bin' '--with-regex=system' '--with-gettext=shared' '--with-gd' '--with-flex' '--with-jpeg-dir=/usr' '--with-png' '--with-ttf' '--with-zlib' '--with-db3' '--with-gdbm' '--with-openssl' '--with-layout=GNU' '--enable-debugger' '--enable-magic-quotes' '--enable-safe-mode' '--enable-sockets' '--enable-sysvsem=shared' '--enable-sysvshm=shared' '--enable-track-vars' '--enable-yp' '--enable-ftp=shared' '--enable-wddx' '--without-mysql' '--without-unixODBC' '--without-oracle' '--without-oci8'
code:
1
2
3
| ... checking for OpenSSL support... yes configure: error: Cannot find OpenSSL's <evp.h> |
Een locate evp.h levert niks op. En m'n configure regel veranderen naar '--with-openssl=/usr' helpt ook niet.
Moet ik openssl nu ook opnieuw gaan compilen? Ik hoop het niet. Ik ben namelijk nog niet zo'n linux held, en van dat Ensim WEBppliance snap ik al helemaal weinig..
Btw, ik heb tera-byte.com al gemaild, maar die antwoorde heel fijn
We can not recomend or support upgrading php
On track