98 wil niet aanmelden op AD

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een 98 bak wil maar niet aanmelden op de active directory. Melding: "Het opgegeven domeinwachtwoord is onjuist of toegang tot de aanmeldserver is geweigerd."
Ook als ik als domainadmin inlog, of lokale admin accounts, noppes.
Windows 2000 bakken daarentegen hebben er geen enkele moeite mee. :?
Ikke niet snap meer...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Nofi maar je hebt toch wel de netbios domeinnaam gebruikt ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Draaid je domein nog wel in mixed mode ????

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Domain MOET in mixed mode. Heb je de laaste DS client voor Win9x geinstalleerd? Wil wel vaak helpen.
Ik neem aan dat je de server wel kan pingen, om maar eens een voor de hand liggende vraag te stellen????

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• B.A. Baracus
  • Niet online
Yep. Hij vind de server ook wel. Als ik een niet-bestaande gebruiker als user invul bij aanmelding is de melding dat hij de gebruiker niet kan vinden. Doe ik wel een bestaande user (admin bv.) dan komt hij weer met melding als in de vorige post..

• B.A. Baracus
  • Niet online
Domain server draait in mixed mode. En ik kan hem pingen vanaf de 98 bak. DNS en DHCP worden door de domain server verzorgd, dit werkt correct.

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Hmz. Ik neem aan dat je ook op een domein inlogt... IE (op W98 bak) de Client for M$FT networks properties -> log on to NT domain -> Check

Zo niet probeert ie lokaal aan te loggen, en dat mag niet. Check de domeinnaam...

Forget your fears...
...and want to know more...

• B.A. Baracus
  • Niet online
Yep, heb client voor ms erop, ingesteld aanmelden op domein, reboot. Toch niet doen :(
Lijkt op een beveiligingsinstelling ofzo..

• D_D_KING
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-05-2022

D_D_KING

Payin' the cost to be the

euh misschien moet je het bij de standaard policy`s zoeken, ooit misschien aangepast? :P

Msi k7t266Pro2 ru xp 1800+ @ 2000+ 512 DDR 80 GB Maxtor

• B.A. Baracus
  • Niet online
Nee, staat nog origineel. Niks raars te vinden.
98 pc's komen gewoon NIET op het domein. Win2k of XP bakken wel gewoon.
Dit is echt supervaag. |:(

• D_D_KING

D_D_KING

Ik heb nog even zitten kijken, kan het niet zo zijn dat de wachtwoordtcodering voor 2k bakken naders is dan voor 98?
dat zou verklaren waarom je de melding krijgt dat het wachtwoord niet goed is.

Succes;)

• B.A. Baracus
  • Niet online
Alle policies, lokaal, op domaincontroller niveau en op domain niveau gechecked. Geen coderingseisen ingesteld.
En toch, een win2k of xp bak kan wel aanmelden bij het domain, maar een 9x bak niet. :? :? :?

• Aetje

Aetje

Ikke snap 't wel denk ik. Die bakken zijn nog niet aan het domein toegevoegd (doen dat niet uit zichzelf), dus ziet de server ze als domeingasten. En weigert prompt een connectie...
Win2K bakken voegen zich wel bij een domein op een of andere manier... niet zeker hoe.

Forget your fears...

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
ik heb dit probleem ook gehad moet je netbuei installeren op je server en je 98 clients en dan werkt het wel vraag me niet waarom maar dat was mijn oplossing....

Als je trouwens meerder nics hebt in je 2k bak en je die laat registreren in je dns server (van 2k ) dan heb je wel eens kans dat ie de aanvraag op de een ontvangt en op de andere nic verstuurt......

• B.A. Baracus
  • Niet online
Op woensdag 22 mei 2002 22:56 schreef raymonvdm het volgende:
ik heb dit probleem ook gehad moet je netbuei installeren op je server en je 98 clients en dan werkt het wel vraag me niet waarom maar dat was mijn oplossing....
Dit meen je niet. Heb het net geprobeerd, en het werkt. :o
Ehm.. uitleg iemand? Logica? :?

• Aetje

Aetje

NetBEUI is niet routeerbaar, dus altijd LAN. Wellicht zijn de comps die via dat protocol werken automatisch trusted... :?

Forget your fears...

• B.A. Baracus
  • Niet online
Okee, maar dat zou toch ergens te vinden moeten zijn? Technet ofzo? Ik heb natuurlijk aardig wat lopen zoeken, in de boeken en online, maar niks kunnen vinden. Ik ben blij dat het werkt, maar wil toch ook graag weten HOE het werkt..

P.S. raymonvdm: THANKS O+

• D_D_KING

D_D_KING

Euhh wij hebben hier hetzelfde probleem en de door jullie aangedragen oplossing werkt bij mij ook tnx daarvoor 8-)
Het enige punt is dat het zon 20 sec duurt voordat hij is aangemeld... waar kan dit aan liggen?

Pagina: 1