Toon posts:

CGI Mail i.c.m. Exchange.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op internet al verschillende CGI-mail scrippies tegen gekomen, maar allemaal willen deze een SMTP server hebben. Laat ik nu alleen binnen het netwerk beschikken over een Exchange server.
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om toch gebruik te kunnen mailen van zo'n scripje binnen m'n netwerk? (dus ook geen externe SMTP server ofzo invullen)
Ik draai Win2k server met IIS5, en de nodige Perl en PHP ondersteuning.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand??

Verwijderd

Topicstarter
*nog maar een schop*

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Exchange kan je ook instellen dat hij smtp ontvangt. Gewoon ff instellen, wel uitkijken dat je je smtp poort niet opengooit richting inet. En dan kan je cgi script via smtp met exchange praten. Voor instructies hoe je exchange voor smtp configureert moet je ff zeggen welke exchange.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 09:27 schreef Gomez12 het volgende:
Exchange kan je ook instellen dat hij smtp ontvangt. Gewoon ff instellen, wel uitkijken dat je je smtp poort niet opengooit richting inet. En dan kan je cgi script via smtp met exchange praten. Voor instructies hoe je exchange voor smtp configureert moet je ff zeggen welke exchange.
Nu nog 5.5 (mail gaat wel via tunnel naar engeland en pas vanaf daar het internet op). En na de zomer wordt het 2000