Toon posts:

[RH7.0] APIC Error on CPU??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het vogelen met RH en kom deze error tegen in mijn logs:

APIC error on CPU1: 02(01)
APIC error on CPU1: 01(01)
APIC error on CPU0: 02(02)
APIC error on CPU1: 01(02)
APIC error on CPU0: 02(01)
APIC error on CPU1: 02(01)

Niet 1x maar tig keer.

Wie kan me vertellen wat dit is en hoe ik deze errors evt. weg krijg. Ik heb geprobeerd op APIC Errors te zoeken maar wijzer werd ik er niet van.

edit:

Voor de duidelijkheid gaat het hier om een DUAL PIII 866 Mhz machine

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Ik heb ze ook, met mijn dual machine.
Mijn idee was dat het mischien wel een soort van collision detectie zou kunnen zijn tussen beide CPU's.
* TD-er weet het ook niet, maar zou het ook wel graag willen weten ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Dit is voor zover ik weet een probleem met smp systemen met een flaky apic implementatie. Linux kan daar gewoon nog mee werken, en dit is slechts een bericht _dat_ er wat fout is gegaan. Het enige probleem met deze error is dat je logs ermee gevuld worden, voor de rest is het niets om je zorgen over te maken

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen wel gevonden waar de (1) en (2) voor staat (in apic.c):

1: Receive CS error
2: Send accept error

Verwijderd

Ik heb deze "fout" al jaren op mijn BP6. rock-solid though. zoals al eerder is gemeld, maak je niet druk. geniet van dual onder linux.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Hee, wat leuk die heb ik ook :D

Ook BP6 en zelfde meldingen. Draai nu Suse 8 maar die meldingen had ik ook al onder 7.0 en 7.3.

Dezelfde machine heeft ook een hele poos Win2k AS gedraait zonder problemen, dus ik neem maar aan dat het een minimale bug is oid...

Voor Win2k AS heeft ie nog een aantal maanden Suse 6.4 gedraait, maar daar had ie het niet voor zover ik me kan herinneren.. Misschien ligt dit aan de 2.4 kernel?? Die is er volgens mij bij Suse 7 ingekomen...

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik kan ook niet meer vinden. Alleen irritant dat me logs dus zo mega groot worden |:(

Rare is dat ik hier nog een machine heb, identieke hardware en software zo op het eerste gezicht, en die heeft het niet...rara politiepet
Pagina: 1