Printer eet papier

Pagina: 1
Acties:
  • 537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 10:23
Ik heb hier een Hp LaserJet 4+ staan die het lekker vind om papier te verkreukelen en uiteindelijk op te eten en niet meer uit te spugen.
Zijn er meer mensen die dit vaker hebben gemerk en op welk dieet moet ik hem zetten om er voor te zorgen dat 'ie dit niet meer doet?

edit:

In het verleden was dit nooit een probleem, maar misschien wel zinvol om te melden:
- Er wordt af en toe gewisseld van voedsel. Maar het blijft wel atlijd 80 gram A4
- Er zit een Xerox toner cartridge in. (Ben er geen voorstander van maar was nooit een probleem)
- Kan de fuser-unit te warm worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 11:11
is dit serieus of ongein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Geef hem eens wat alcohol, (Geen bier daar houdt ie niet van)

Pure alcohol op de rubberen transport rollen, wil wel eens wonderen doen.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Laatst online: 27-06 11:11
ok serieus dus......

Alcohol op wielen doen wil inderdaad vaak helpen....

en misschien mist er een stukje van zijn "eetweg" had me broertje... had zijn printer uit elkaar gehaald en een klein stukkie vergeten trug te zetten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50909

keek eens of er niet ergens nog een stukje papier vast zit in de printer. Ik weet namelijk bij onze printer. dat er ook geen papier uitkwam maar dat het bleeft hangen nu vonden we een tot klein op gekreukeld velletje papier dat vast zat in de printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 18:42
Als ie het papier intern vasthoud en in een soort van harmonica vouwt is het een bekend probleem van HP Printers en meestal een teken dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt van de papierdrukkers en papiertransportonderdelen.

Bij verschillende zaken zijn speciale kits te bestellen om alle onderdelen zelf te vervangen. Is mij ook gelukt (hoewel ik toch echt neit zo goed ben in die dingen, vandaar dat ik het modden van mijn kast ook nog maar ff heb uitgesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45502

Ik denk dat het tijd word voor een nieuwe die van mij had dit probleem ook, ik had ook een laserjet 4+ maar die heb ik verhuisd naar de eeuwige rustvelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:02

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Waar loopt het papier vast?

Als het in de fuser is (dat ding dat achter, onder in de printer zit en altijd erg heet is), nieuwe fuser erin.

Papierrollen: Gewoon ff voelen of ze een beetje ruw zijn. Alcohol werkt een klein beetje. Vijlen is effectiever. Eventueel nieuwe rollen bestellen wil ook helpen..

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28048

Hoe wordt het papier gevouwen en waar zit het vast?
als het papier een harmonicavorm heeft en het zit bij de achterklep dan heb je 90% kans dat de fuser versleten is.
Dit is het onderdeel wat de toner op het papier brandt.
Deze is te vervangen maar zijn best wel prijzig, maar zeker niet te duur om daarvoor de printer weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 10:59
Als voorgaande dingen niet helpen zul je hem open moeten schroeven en apart de onderdeeltjes schoonmaken. (ookal zijn die laserjet's logge dingen, 'k heb er zelf ook 1 gehad...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopestar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28

Dopestar

Not Dope, Not A star

Bij sommige HP printers kun je de aandruk rollen ook opdraaien. Ze komen dan dichter bij elkaar te liggen zodat het papier niet kan kreuken.

Waar je dit precies kunt doen in de printer weet ik niet maar misschien als je hem openhaalt zit er een stel schroefje die je kunt aandraaien zodat de rollen dichter bij elkaar komen.

Not Dope, Not A star

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZ
Dankjewel mensen, ik heb mij kostelijk vermaakt met jullie antwoorden. :D

Ik zal eens kijken of ik tuus nog wat schoonmaak alcohol heb. (Ik neem aan dat whisky geen optie :P )
Zoals ik jullie antwoorden lees en het op mijn situatie betrek gooi ik het op de fuser of de aandrijfrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZ
Op woensdag 22 mei 2002 14:44 schreef sun.dace het volgende:
Bij verschillende zaken zijn speciale kits te bestellen om alle onderdelen zelf te vervangen.
Waar en voor hoeveel kun je die dingen krijgen?
De aandrijfrollen zijn wel mooi glad, toch die vijl ook maar eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

wens hem smakelijk eten namens mij.

euhmmmm

Pagina: 1