[Oracle] Vragen & vergelijken met sybase*

Pagina: 1
Acties:

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 18:17

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Ik heb pas een topic geopend om te bepalen of er veel verschillen zitten tussen Sybase en Oracle. Het antwoord werd me niet helemaal duidelijk, dus ben ik maar es aant researchen gegaan.. Op het gebied van Oracle om es te beginnen.

By het bladeren door info kwam ik de volgende interessante feiten tegen.
Mijn vraag is of deze inderdaad kloppen, of misschien al achterhaald zijn door nieuwe versies.

Oracle zou geen resultsets terug kunnen geven na het uitvoeren van een SQL Query...:?

Plaatjes opslaan schijnt erg lastig te gaan..

Verder is er nogal wat tegenspraak op het gebied van efficientie qua tijd.

De ene bron zegt dat in Oracle langer doet over (vergelijkbare) taken dan Sybase. En dat de adminstrator meer werk heeft bij Oracle dan bij Sybase.

Andere bronnen beweren het tegenovergestelde..

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op woensdag 22 mei 2002 14:21 schreef Funcracker het volgende:
Oracle zou geen resultsets terug kunnen geven na het uitvoeren van een SQL Query...:?
Niet waar:
http://otn.oracle.com/doc/server.815/a67842/04_colls.htm#23723
Plaatjes opslaan schijnt erg lastig te gaan..
Misschien in combinatie met andere produkten ofzo?
Normaal gesproken niet iig.
Verder is er nogal wat tegenspraak op het gebied van efficientie qua tijd.

De ene bron zegt dat in Oracle langer doet over (vergelijkbare) taken dan Sybase. En dat de adminstrator meer werk heeft bij Oracle dan bij Sybase.

Andere bronnen beweren het tegenovergestelde..
Oracle databasebeheer is traditioneel een zware tijdrovende klus, de laatste tijd wordt dit wel rap beter.

Who is John Galt?

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 14:35 schreef justmental het volgende:

[..]

Niet waar:
[..]

Misschien in combinatie met andere produkten ofzo?
Normaal gesproken niet iig.
[..]

Oracle databasebeheer is traditioneel een zware tijdrovende klus, de laatste tijd wordt dit wel rap beter.
Thnx voor je reply.. Die link bovenin je reply werkt niet voor mij. Ben daar niet aangemeld, dus misschien kun je dat copy/pasten? :)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op woensdag 22 mei 2002 14:40 schreef Funcracker het volgende:

[..]

Thnx voor je reply.. Die link bovenin je reply werkt niet voor mij. Ben daar niet aangemeld, dus misschien kun je dat copy/pasten? :)
Dat kan ik wel, maar die username/password beveiliging hebben ze er niet voor jan met de korte achternaam op gezet.
Voor zover ik weet kun je kostenloos registreren bij technet.

Who is John Galt?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:46

Predator

Suffers from split brain

[forum=24] -> [forum=14]

Dit is meer iets voor onze P&W vrienden.
Titel ook wat aangepast :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 14:50 schreef Predator het volgende:
[forum=24] -> [forum=14]

Dit is meer iets voor onze P&W vrienden.
Titel ook wat aangepast :)
Thnx 4 that..
Op woensdag 22 mei 2002 14:35 schreef justmental het volgende:

[..]

Niet waar:
Ehmm.. Dat ziet er leuk uit, maar zegt me niet echt iets..

Wat denk je/jullie hiervan? Is een stukje geschreven door een Sybase DBA (niet erg objectief dus.. maar is het waar?)
4. Oracle has at least three different languages: SQL, SQL*Plus and PL/SQL. The three languages deceitfully imply flexibility and functionality. But really, the presence of three languages exists because of a lack of up-front planning. Whereas Sybase has one language with a grammar which handles everything, not any one of Oracle's 3 SQL languages can speak the language of its database. Because of the inadequacy of any of the languages, Oracle then introduces interfaces between them. The interfaces, aside from being clumsy, are an addtional level of complexity that should not be there in the first place. Can you say, "reference cursor"?

Several Oracle people have e-mailed me on this point saying that "There is only one SQL language in Oracle. They are all the same. But I tell you the truth, the grammar rules change between Server SQL, SQL*Plus and PL/SQL. For example, a 'set autocommit' in SQL*Plus is ignored by any embedded PL/SQL blocks. PL/SQL has its own 'commit work' syntax.

5. Even though you can do a "select col1, col2 . . . from table" in Server SQL, you can not do a standard select statement in PL/SQL. This is another example of #4 as well as tells you that Oracle does not support result sets.

Pagina: 1