Ik heb een waterblokje gemaakt van 60x60x15mm. Nu heb ik alleen het volgende probleem. Ik moet er nog een bovenkant op maken. Ik weet niet of ik dit van kopen of van plexglas zal doen. Het probleem is namelijk het gewicht. Er is een groef in gevreest van 8 mm en 1 cm diep. En ik vind hem eigenlijk loodzwaar. Waar doe ik het beste aan?
maak er een stuk plexi op met vloeibare pakking ertussen.Op woensdag 22 mei 2002 13:57 schreef Creator102 het volgende:
Ik heb een waterblokje gemaakt van 60x60x15mm. Nu heb ik alleen het volgende probleem. Ik moet er nog een bovenkant op maken. Ik weet niet of ik dit van kopen of van plexglas zal doen. Het probleem is namelijk het gewicht. Er is een groef in gevreest van 8 mm en 1 cm diep. En ik vind hem eigenlijk loodzwaar. Waar doe ik het beste aan?
Maak van dat plexiglas meteen de clip voor de 4 gaten in je mobo, dan ben je ook van het gewicht probleem af.
Verwijderd
Helemaal mee eens. Gewoon veankeren aan je mobo, maar ja, wat is zwaar. Ze kunnen wel wat hebben hoor.
Misschien een domme vraag. Maar die vloeibare pakking wat is dat percies voor spul? En hoe werkt dat. Moet dat nog uit harden enzo. En werkt dat zomaar tussen koper en plexiglas? Is het niet zo dat dat materiaal gebonden is?
zeker, mijn blokje wordt iets van 600 gram (60x60x25 mm excl deksel....) door een 8mm dikke bodemOp woensdag 22 mei 2002 14:03 schreef general000 het volgende:
Helemaal mee eens. Gewoon veankeren aan je mobo, maar ja, wat is zwaar. Ze kunnen wel wat hebben hoor.
Het is net als lijm zeg maar.
Ja het moet meestal uitharden.
Je moet ff naar een speciaal zaak (of een 'doe het zelf') gaan en vragen naar Locktite.
Dat is het beste spul wat je kan krijgen.
Er zijn verschillende en je moet ff zeggen welke materialen je wilt bevestigen, dan moeten zij wel weten welke je moet hebben.
Tubes zijn niet goedkoop!!
Die ik een 1,5 jaar terug nodig had was 35 piek voor een miezerig tubetje (helft van tandpasta ofzo).
Ja het moet meestal uitharden.
Je moet ff naar een speciaal zaak (of een 'doe het zelf') gaan en vragen naar Locktite.
Dat is het beste spul wat je kan krijgen.
Er zijn verschillende en je moet ff zeggen welke materialen je wilt bevestigen, dan moeten zij wel weten welke je moet hebben.
Tubes zijn niet goedkoop!!
Die ik een 1,5 jaar terug nodig had was 35 piek voor een miezerig tubetje (helft van tandpasta ofzo).
Verwijderd
8mm? is dat niet heel dik?
je kunt volgens mij beter een dunne bodem hebben zodat de warmteoverdracht naar het water groter is..
je kunt volgens mij beter een dunne bodem hebben zodat de warmteoverdracht naar het water groter is..
Vloeibare pakking is bijvoorbeeld Loctite. Dat zit in een tube.
Het is blauw spul, dat erg stikt btw, en dat smeer je er als lijm tussen. Dat wordt dan wat harder en dan wordt het net als rubber.
Wat je ook kan doen is twee-componentenlijm. Dan moet je wel een metalen deksel hebben. Als je dat dan in de oven doen op 200 graden hardt het in 5 min. uit. Als je er echter een brander opzet, dan laat de lijm los (tenminste die ik heb). Werkt perfect.
Het is blauw spul, dat erg stikt btw, en dat smeer je er als lijm tussen. Dat wordt dan wat harder en dan wordt het net als rubber.
Wat je ook kan doen is twee-componentenlijm. Dan moet je wel een metalen deksel hebben. Als je dat dan in de oven doen op 200 graden hardt het in 5 min. uit. Als je er echter een brander opzet, dan laat de lijm los (tenminste die ik heb). Werkt perfect.
edit:
Net te laat
Net te laat
Verwijderd
Locktide werkt super. Ik gebruikte het zelfs voor de bouten van de ophangbeugels van mijn brommer blok. Niet meer los te krijgen en waterdicht. Het is blauw en net vla, maar als het hard is. Ojee. Ik wist alleen niet dat je het ook als coolpasta kan gebruiken.
Oke dan ga ik het daarmee proberen. Bedankt voor de reacties. En als de boel klaar is komen er zeker wel wat pics.
Jongens er zijn verschillende locktites en ze zijn volgens mij echt niet allemaal blauw!!!
<table width="80%" border="1" bordercolor="black" bgcolor="white" cellpadding="4" cellspacing="0" align="center"><tr><td width="25%" align="center"><font size="2" color="blue">Phreak Interrupt!
</font></td>
<td width="55%" align="left"><font size="2">Ik heb je topictitel veranderd. Houd je please aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/.
</font></td></tr></table>
<td width="55%" align="left"><font size="2">Ik heb je topictitel veranderd. Houd je please aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/.
</font></td></tr></table>
Let op!!!!!
Loctite is een merk, dat verschillende producten maakt, voornamelijk voor gebruik in auto's. Hun bekendste product is een borgingsmiddel voor bouten, die trillen daarmee niet meer los. Dit wordt ook wel domweg loctite (lock tight) genoemd.
Tegenwoordig maken ze veel meer producten, onder andere vloeibare pakking.
Het borgingsmiddel is vreselijk duur, vl. pakking is minder duur, maar nog steeds niet goedkoop.
Wat moet je hebben: Loctite blue silicone rtv form-a-gasket No. 6.
In goed nederlands (staat er ook op): Blauw siliconen afdichtmiddel. Wordt onder andere in 100 ml tubes geleverd.
Loctite is een merk, dat verschillende producten maakt, voornamelijk voor gebruik in auto's. Hun bekendste product is een borgingsmiddel voor bouten, die trillen daarmee niet meer los. Dit wordt ook wel domweg loctite (lock tight) genoemd.
Tegenwoordig maken ze veel meer producten, onder andere vloeibare pakking.
Het borgingsmiddel is vreselijk duur, vl. pakking is minder duur, maar nog steeds niet goedkoop.
Wat moet je hebben: Loctite blue silicone rtv form-a-gasket No. 6.
In goed nederlands (staat er ook op): Blauw siliconen afdichtmiddel. Wordt onder andere in 100 ml tubes geleverd.
Pagina: 1