Toon posts:

Iframe bijwerken via andere pagina ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een eenvoudige editor te bouwen (nadruk op eenvoudig). Nu wil ik een bepaalde variabele (de naam van een plaatje) via een popup-window doorgeven aan het IFRAME op de edit-pagina.

(geen javascript popup, maar gewoon html pagina)

Hoe kan ik dit het beste oplossen ? Moet ik dan "iets" met forms doen of kan het simpeler ?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 16:09
<a href="iets" target="iframenaam">

<iframe name="iframenaam"></iframe>

als het goed is dit
[als ik denk dat je dit bedoeld iig]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm. Is denk ik niet helemaal wat ik bedoel.

Ik kan met execCommand een plaatje invoegen in het IFRAME. Maar dat kan ik alleen maar als het dezelfde pagina is.

Ik wil dus nu met execCommand een plaatje invoeren die ik geselecteerd heb via een ander script.. Ik wil dus dmv een link/button het plaatje in het IFRAME hebben op de andere pagina..

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Je kunt als je eenmaal het plaatje hebt, hem in de iframe zetten met een window.open:
code:
1
window.open("bla.jpg", "iframenaam");

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Als ik je goed begrijp.

om een iframe te benaderen vanuit een popup zul je eerst het DOM-pad af moeten lopen om daar te komen.
Als eerste de parent van de popup (opener) daarna naar de top van de frameset (ja een iframe werkt als een frame) en van daaruit naar je iframe.
met ondersstaand stukje code kun je via een functie een functie aanroepen in je iframe en daarbij een variabele doorgeven.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<script language="javascript">
<!--
function passVar(varnaam){
       window.opener.parent.iframenaam.functie(varnaam);
       }

//-->
</script>

www.jurgroessen.nl

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

javascript werkt dacht ik alleen maar tussen pagina's als er al een verband tussen is. Ze staan met elkaar in een frame, in een pagina staat een iframe of de pagina is gegenereerd dmv een popup.

Vanuit een pagina doorklikken naar nieuwe pagina en daar dan een waarde uitlezen kan niet rechrtstreeks met een parent.window achtig iets.

Beter is het om met asp/php te werken, dan kun je variabelen makkelijk posten met een form en daarna uitlezen.

Kan met javascript wel op de volgende manier:
http://developer.irt.org/script/69.htm
uit
http://developer.irt.org/script/link.htm

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op woensdag 22 mei 2002 14:14 schreef cutter het volgende:
javascript werkt dacht ik alleen maar tussen pagina's als er al een verband tussen is. Ze staan met elkaar in een frame, in een pagina staat een iframe of de pagina is gegenereerd dmv een popup.
maar ze hebben toch een band met elkaar?
zowiezo heeft de popup een band met z'n parent (duh) en die parent heeft weer een band met het iframe.

maar wat ook goed kan is dat ik geen r**t snap van de vraag :P

www.jurgroessen.nl

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op woensdag 22 mei 2002 14:27 schreef Hangloozz het volgende:

[..]

maar ze hebben toch een band met elkaar?
zowiezo heeft de popup een band met z'n parent (duh) en die parent heeft weer een band met het iframe.

maar wat ook goed kan is dat ik geen r**t snap van de vraag :P
Dat heb ik ook wel een beetje ja, want er staat 'geen javascript popup' maar er staat toch ook wel 'popup-window'

Mja, we helpen hem iig en dat is toch ook al wat :P

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad helpen jullie me. Ik weet wel dat ik mijn vraag erg onleesbaar neerzet, maar jullie hebben me een heel eind op weg geholpen.

Thanks !

Nu gewoon weer lekker verder klooien, want van voorgekauwde scriptjes steek je toch niets op !
Pagina: 1