c schijf 3.42 gb d schijf 12.71 gb schijf c loopt zonder nieuwe progr. te intsall, langzaam vol schijfopruiming helpt niet heb alles nagekeken en overtallige prog. verwijdert. graag suggesties
Temp files?
Money for nothin' and your chicks for free
swap files?
scratch disks van photoshop?
temp internet files?
temp internet files?
Waar stel je die scratch disks ook alweer in ?Op woensdag 22 mei 2002 13:33 schreef Pixal het volgende:
swap files?
temp internet files?
Freelance tweaker
Verwijderd
Wat voor OS gebruik je, Win ME en Win XP hebben restore functionaliteit, zij houden alle systeem wijzigingen bij om bij problemen een oude situatie te kunnen restoren. Deze functionaliteit kan je geloof ik bij de schijf properties uitzetten. Kan echt in de 100-en megjes lopen.
probeer mbv TreeSize eens te achterhalen waar de ruimtevreters zitten...
Verwijderd
Ik heb win2000, als ik een programma installeer, dan wordt er in de directory c:\winnt\Installer een .msi bestand geplaatst, wat gewoon het installatiebronbestand is. Deze directory heb ik leeggemaakt, wat vele honderden mb's scheelde.
temp en internet files zijn leegOp woensdag 22 mei 2002 13:31 schreef DeeJee het volgende:
Temp files?
in photoshop naar options of configuration gaan oid. en dan bij scratch disksOp woensdag 22 mei 2002 13:39 schreef D-Devil het volgende:
[..]
Waar stel je die scratch disks ook alweer in ?
Dat klopt.. MSI-files maken namelijk ook gebruik van een repair-functie waarbij ze beschadigde bestanden terug kunnen zetten.. Daarvoor blijven de MSI's lokaal bewaard, maar dat kost dus gewoon ruimteOp woensdag 22 mei 2002 13:44 schreef DBios het volgende:
Ik heb win2000, als ik een programma installeer, dan wordt er in de directory c:\winnt\Installer een .msi bestand geplaatst, wat gewoon het installatiebronbestand is. Deze directory heb ik leeggemaakt, wat vele honderden mb's scheelde.
Verwijderd
Een maat van me heeft precies hetzelfde sinds eregisteren. Volgens heb heeft ie alleen een spelletje gespeeld. Ik heb remote meegegeken op zijn hd, maar grote bestanden zijn er niet te vinden.Op woensdag 22 mei 2002 13:28 schreef Robbiejan het volgende:
c schijf 3.42 gb d schijf 12.71 gb schijf c loopt zonder nieuwe progr. te intsall, langzaam vol schijfopruiming helpt niet heb alles nagekeken en overtallige prog. verwijdert. graag suggesties
Probeer eens te virusscannen. Hij heeft McAfee, maar een virusdefinitie van een paar maanden geleden.
Probleem alleen is dat ie niets kan opstarten!
Verwijderd
OK...de zoon hier hier.
De Temp files zijn leeg, zowel windows, als temp. internet files.
Het gene wat volloopt is zijn profiel (c:\documents and settings.... windows XP!!!)
Die was 750+ MB)
Bleek dus een TEMP directory in het profiel te zijn waar o.a. WAV files instonden van 40-50 MB per stuk.
Nadat die temp file leeggehaald was had hij weer 1 GB aan ruimte over.
Die loopt dus nu WEER vol.
Ik dacht eerst aan Winamp, die gebruikt wordt om shoutcast stations te beluisteren via internet. Misschien dat die ergens tijdelijk in het profiel opgeslagen worden!?!?
Maar dat denk ik niet aangezien hij sinds het vollopen van de C:\ bijna geen winamp meer aan heeft gehad.
Ikzelf heb het weleens gehad met ACDSEE, die Thumbnails opsloeg in mij profiel.
Maar dat is hier ook niet het geval.
iig, de TEMP files worden om de dag geleegd nu dus dat is het niet (alhoewel hij de temp in het profiel niet meeneemt met de normale schijfopruiming!!!)
Photoshop e.d. staan niet op de PC. Dus dat is ook een nogo
Kazaa staat er OOK niet op, dus dat virus lijkt me ook stug, ook al omdat er een virusscanner opstaat (niet mcaffee) die elke dag een update draaid van de virusdefinities.
EN zonealarm staat nog eens te draaien ook
Het enige wat ik me nog kan bedenken is een ander virus dat er doorgedrongen is, maar ik zou niet weten hoe of wat.
Emailverkeer is bijna nihil en zover ik weet kijkt pa niet naar wazige pr0nsites
TOCH PA!?!?
Anyway, tips en hints zijn welkom...
Ik weet het niet meer
-END-
De Temp files zijn leeg, zowel windows, als temp. internet files.
Het gene wat volloopt is zijn profiel (c:\documents and settings.... windows XP!!!)
Die was 750+ MB)
Bleek dus een TEMP directory in het profiel te zijn waar o.a. WAV files instonden van 40-50 MB per stuk.
Nadat die temp file leeggehaald was had hij weer 1 GB aan ruimte over.
Die loopt dus nu WEER vol.
Ik dacht eerst aan Winamp, die gebruikt wordt om shoutcast stations te beluisteren via internet. Misschien dat die ergens tijdelijk in het profiel opgeslagen worden!?!?
Maar dat denk ik niet aangezien hij sinds het vollopen van de C:\ bijna geen winamp meer aan heeft gehad.
Ikzelf heb het weleens gehad met ACDSEE, die Thumbnails opsloeg in mij profiel.
Maar dat is hier ook niet het geval.
iig, de TEMP files worden om de dag geleegd nu dus dat is het niet (alhoewel hij de temp in het profiel niet meeneemt met de normale schijfopruiming!!!)
Photoshop e.d. staan niet op de PC. Dus dat is ook een nogo
Kazaa staat er OOK niet op, dus dat virus lijkt me ook stug, ook al omdat er een virusscanner opstaat (niet mcaffee) die elke dag een update draaid van de virusdefinities.
EN zonealarm staat nog eens te draaien ook
Het enige wat ik me nog kan bedenken is een ander virus dat er doorgedrongen is, maar ik zou niet weten hoe of wat.
Emailverkeer is bijna nihil en zover ik weet kijkt pa niet naar wazige pr0nsites
Anyway, tips en hints zijn welkom...
Ik weet het niet meer
-END-
1. Kijk of er geen wave writer plugin aan staat in winamp.
2. Kijk idd of het wisselbestand niet op 'windows zelf laten bepalen' staat.
3. kijk of systeemherstel aan staat en hoeveel ruimte die mag gebruiken.
Ik vermoed dat de laatste optie het probleem is. Ga in XP/2000/ME naar bureauaccessoires > systeemwerkset > systeemherstel.
2. Kijk idd of het wisselbestand niet op 'windows zelf laten bepalen' staat.
3. kijk of systeemherstel aan staat en hoeveel ruimte die mag gebruiken.
Ik vermoed dat de laatste optie het probleem is. Ga in XP/2000/ME naar bureauaccessoires > systeemwerkset > systeemherstel.
Verwijderd
misschien zoek ik nu wel een heel makkelijke weg maar als ik WinXP hoor denk ik; system restore?
Heb je die uitstaan? Mijn Hd bleef daardoor vollopen (iedere boot weer een system restore file aangemaakt).
Heb je die uitstaan? Mijn Hd bleef daardoor vollopen (iedere boot weer een system restore file aangemaakt).
Verwijderd
Probleem bij ons is gevonden. Offline files staat aan binnen Windows. (Je Windows\CSC folder loopt vol!)
Kijk hier maar eens http://windows.about.com/library/tips/bltip353.htm
Je moet dus ff explorer starten, tools, folder options, tabblad offline files, enable offline files uitvinken.
Kijk hier maar eens http://windows.about.com/library/tips/bltip353.htm
Je moet dus ff explorer starten, tools, folder options, tabblad offline files, enable offline files uitvinken.
Verwijderd
Dit was in eerste instantie inderdaad het geval (paar dagen geleden), maar die had ik al uitgezet. Scheelde inderdaad 400+ MB.3. kijk of systeemherstel aan staat en hoeveel ruimte die mag gebruiken.
Maar NOG loopt het vol.
Ik zal nog even kijken naar die offline folders.
Misschien dat dat het is.
En dat winamp wav gebeuren is ook een mogelijkheid.
Bis spater peter..
-END-
Verwijderd
(Ik weet niet of ik deze weer nieuw leven in mag blazen of dat ik een nieuw topic had moeten openen)
Ik heb dus ook het probleem dat mijn C schijf vol begint te lopen. Ik heb al een aantal programma's eraf gehaald maar echt veel wil het niet helpen.
Op mijn laptop heb ik 1 fysieke harde schijf met 2 partities:
Partitie C: 20GB waarvan >1GB vrij. Hier staat windows xp proffessional op en verschillende programma's. De map program files heeft een formaat van bijna 10GB
Partitie D: 40GB waarvan 10GB Vrij. Hier staan mijn documenten op en allerlei downloads, bovenden heb ik hier uit nood ook een tweetal grote programma's geinstalleerd.
Mijn vraag is dus: Waar is de andere 10GB heen op mijn C schijf (is dat allemaal windows xp?) en welke programma's zouden nog grote temp bestanden kunnnen hebben op de c schijf.
Ik heb gezocht op mijn computer en zag dat in de map "C:\Documents and Settings\student\Local Settings" veel tijdelijke mappen staan (Bijna 3GB) welke van deze mappen kan ik verwijderen?
Ik heb dus ook het probleem dat mijn C schijf vol begint te lopen. Ik heb al een aantal programma's eraf gehaald maar echt veel wil het niet helpen.
Partitie C: 20GB waarvan >1GB vrij. Hier staat windows xp proffessional op en verschillende programma's. De map program files heeft een formaat van bijna 10GB
Partitie D: 40GB waarvan 10GB Vrij. Hier staan mijn documenten op en allerlei downloads, bovenden heb ik hier uit nood ook een tweetal grote programma's geinstalleerd.
Mijn vraag is dus: Waar is de andere 10GB heen op mijn C schijf (is dat allemaal windows xp?) en welke programma's zouden nog grote temp bestanden kunnnen hebben op de c schijf.
Ik heb gezocht op mijn computer en zag dat in de map "C:\Documents and Settings\student\Local Settings" veel tijdelijke mappen staan (Bijna 3GB) welke van deze mappen kan ik verwijderen?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 17:06 ]
kijk dan hoe groot je windows map is, zorg dat je ook verborgen bestanden kan zien en tel zo alles bij elkaar op. En houdt er rekening mee dat 20GB in windows waarschijnlijk wordt aangegeven als misschien 18 ofso
Verwijderd
Virtueel? Ik heb met 1GB geheugen 3,5GB virtueel geheugen.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:00:
(Ik weet niet of ik deze weer nieuw leven in mag blazen of dat ik een nieuw topic had moeten openen)
Dan nog , Systeemherstel wat ook wel wat kan schelen.
Internet files zoals genoemd, en verder zou ik het niet zo weten
Windows update bestanden tellen ook nog mee...
Met alles er op en er aan is WinXP al gauw 4 gig.
Swapfile is standaard op de C schijf en is onder WinXP dynamisch in grootte. Dat kan nog wel eens mee doen.
Hibernation file kan ook nog aanwezig zijn, hoewel je die misschien niet eens gebruikt.
Tempfiles doen ook mee, prullenbak grootte tikt aan e.d.
Misschien moet je er eens CCleaner overheen halen. (jah dat is goed gespeld)
Met alles er op en er aan is WinXP al gauw 4 gig.
Swapfile is standaard op de C schijf en is onder WinXP dynamisch in grootte. Dat kan nog wel eens mee doen.
Hibernation file kan ook nog aanwezig zijn, hoewel je die misschien niet eens gebruikt.
Tempfiles doen ook mee, prullenbak grootte tikt aan e.d.
Misschien moet je er eens CCleaner overheen halen. (jah dat is goed gespeld)
Verwijderd
C schijf is 21,9 GB:
Windows map is 4,6 GB
Program Files is 10 GB
Swap file is 768-1500 MB (ik heb deze net overgezet naar de D schijf, maar moet nog wel even opnieuwopstarten)
"C:\Documents and Settings\student\Local Settings" is 3 GB
Hybernation gebruik ik niet. CCleaner ga ik zo ook even proberen.
Windows map is 4,6 GB
Program Files is 10 GB
Swap file is 768-1500 MB (ik heb deze net overgezet naar de D schijf, maar moet nog wel even opnieuwopstarten)
"C:\Documents and Settings\student\Local Settings" is 3 GB
Hybernation gebruik ik niet. CCleaner ga ik zo ook even proberen.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 17:13 ]
Systeemherstel. Hoe groot staat het? Kun je systeemherstel mappen bekijken? Zo niet zorg dan eerst voor de toegang ervoor: http://support.microsoft.com/kb/309531 . Download Easy Cleaner and laat de HD scannen met Extra typen aangevinkt. Dan worden OLD files, die ook in systeemherstel staan gezien en verwijderd.
Je kunt hierna ook Windows Schijfopruiming alle systeemherstelpunten behalve de laatste laten wissen. Je moet dan wel de Systeemherstelmappen open hebben staan zoals boven beschreven.
Wis de map $ntservicepack uninstall$ (of $ntuninstall servicepack$). Enkel deze map met de $'s ervoor en erachter. De map Service Pack files blijf je vanaf. Daar staan systeemfiles in die gebruikt worden voor het geval Windows drivers of systeemfiles kwijtraakt of ze beschadigt raken.
Probeer Treesize zoals hier in de draag gesuggereerd wordt om de HD te bekijken op hoeveel waar staat.
Heb je met Crap Cleaner of aanverwante tools je HD geveegd?
Je kunt hierna ook Windows Schijfopruiming alle systeemherstelpunten behalve de laatste laten wissen. Je moet dan wel de Systeemherstelmappen open hebben staan zoals boven beschreven.
Wis de map $ntservicepack uninstall$ (of $ntuninstall servicepack$). Enkel deze map met de $'s ervoor en erachter. De map Service Pack files blijf je vanaf. Daar staan systeemfiles in die gebruikt worden voor het geval Windows drivers of systeemfiles kwijtraakt of ze beschadigt raken.
Probeer Treesize zoals hier in de draag gesuggereerd wordt om de HD te bekijken op hoeveel waar staat.
Heb je met Crap Cleaner of aanverwante tools je HD geveegd?
Verwijderd
CCleaner heeft wel veel geholpen, ook het verplaatsen van het wisselbestand naar de D schijf (was eerst 9,3gb vrij op D nu 8,6 gb) heeft een beetje geholpen (Het scheelde overigens niet de door mij verwacht 1,5gb). Verder system restore teruggebracht naar 400MB (had overigens niet het idee dat dat veel heeft geholpen).
Al met al heb ik nu dus 3,4 gb vrij, lijkt me wel voldoende. Ik ga nu een defragmentatie doen in de hoop dat windows dan ook wat sneller opgaat starten. Bedank allemaal.
Edit:
Het wisselbestand op de c schijf had ik niet goed verwijderd, er waren dus twee aanwezig. Nu is op de C schijf 4,20 GB beschikbaar. daar ben ik erg tevreden mee.
Al met al heb ik nu dus 3,4 gb vrij, lijkt me wel voldoende. Ik ga nu een defragmentatie doen in de hoop dat windows dan ook wat sneller opgaat starten. Bedank allemaal.
Edit:
Het wisselbestand op de c schijf had ik niet goed verwijderd, er waren dus twee aanwezig. Nu is op de C schijf 4,20 GB beschikbaar. daar ben ik erg tevreden mee.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 18:02 ]
Verwijderd
FF een update...Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2002 @ 12:39:
[...]
Dit was in eerste instantie inderdaad het geval (paar dagen geleden), maar die had ik al uitgezet. Scheelde inderdaad 400+ MB.
Maar NOG loopt het vol.
Ik zal nog even kijken naar die offline folders.
Misschien dat dat het is.
En dat winamp wav gebeuren is ook een mogelijkheid.
Bis spater peter..
-END-
Hij heeft nu een nieuwe PC. probleem verholpen
Voor de volledigheid nog even een paar opties:
Heb je ooit eens Norton Systemworks of Antivirus gehad?
Kijk in die map, staan een paar .dmp files van soms 100 MB groot (soort van reservekopie bestanden geloof ik)
In de eigenschappen van Deze Computer kan de foutopsporings dump verkeerd staan ingesteld, resultaat is dat bij een blue screen een veel te groot bestand wordt aangemaakt in je windows map (afhankelijk van de instelling kan dat zelfs ter grootte van je volledige werkgeheugen zijn! Dus voila, 512 mb of meer kwijt)
Dan heeft Windows nog allerlei backupmappen, voor een mooi overzicht zie hier:
http://schoonepc.nl/optim/delete.html (beetje naar beneden scrollen)
Ook kan er een fout in de bestandstabel zitten, waardoor gigabytes aan vrije ruimte verdwenen lijken, heb het eens bij iemand gezien maar kan me niet herinneren dat ik er een oplossing voor kon vinden...
Heb je ooit eens Norton Systemworks of Antivirus gehad?
Kijk in die map, staan een paar .dmp files van soms 100 MB groot (soort van reservekopie bestanden geloof ik)
In de eigenschappen van Deze Computer kan de foutopsporings dump verkeerd staan ingesteld, resultaat is dat bij een blue screen een veel te groot bestand wordt aangemaakt in je windows map (afhankelijk van de instelling kan dat zelfs ter grootte van je volledige werkgeheugen zijn! Dus voila, 512 mb of meer kwijt)
Dan heeft Windows nog allerlei backupmappen, voor een mooi overzicht zie hier:
http://schoonepc.nl/optim/delete.html (beetje naar beneden scrollen)
Ook kan er een fout in de bestandstabel zitten, waardoor gigabytes aan vrije ruimte verdwenen lijken, heb het eens bij iemand gezien maar kan me niet herinneren dat ik er een oplossing voor kon vinden...
het is volgens mij niet alleen daarvoor, ook als je programmas installeert die oudere dll's gebruikt of wil instaleren dan kan windows de nieuwere weer uit de msi files halen als dat nodig is, zoiets was dat tenminste ook bij de patches. ik vindt dat ik die niet meer nodig heb na instalatie, maar zo kun je dus krijgen dat een patch bijvoorbeeld een verkeerde dll instaleert, waarna je de goeie dus mooi kwijt bent.Twynn schreef op woensdag 22 mei 2002 @ 13:57:
[...]
Dat klopt.. MSI-files maken namelijk ook gebruik van een repair-functie waarbij ze beschadigde bestanden terug kunnen zetten.. Daarvoor blijven de MSI's lokaal bewaard, maar dat kost dus gewoon ruimte
de patch kijk dan namelijk in die dirs, of er een nieuwere versie van een bepaalde dll in staat, is dta zo dan gebruikt ie die.
Kijk eens naar Sequoiaview, daarmee heb je in 1 oogopslag door waar je ruimte blijft:
http://www.win.tue.nl/sequoiaview/
http://www.win.tue.nl/sequoiaview/
Oud topic dus. Dit staat tegenwoordig gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord
[ Voor 71% gewijzigd door BalusC op 01-09-2006 23:12 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.