[CM] via eden + normaal mobo op 1 ATX connector?

Pagina: 1
Acties:

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55

Epsilon

Topicstarter
Ik heb een via eden bordje bestelt, en wil die meenemen naar een lan party om daar als (file)server te laten dienen. Ik wil kijken of het mogelijk is om het in een koffer te bouwen, samen met mijn eigen comp. Het probleem is ruimtegebrek voor een extra voeding (de kleine voeding voor het bordje past er ook niet meer bij).

Mijn vraag is nu deze: Kan ik een ATX connector splitten, zonder dat er problemen ontstaan (stromen die de verkeerde kant op gaan lopen). Ik zou hier graag ervaringen willen hebben ipv theoriën. Een HD kan natuurlijk wel op dezelfde voeding, maar over het moederbord twijfel ik.

Wie kan mij hierbij helpen?

Verwijderd

nou nee lijkt me niet slim omdat je via mamaplank je voeding aan of uit zet

ook zal het eene bord het andere bord storen ivm de controle signalen van de atx

wel is het mogelijk (weet niet zeker moet ik effe atx spec na checken) om het ene mamaplankje aan te zetten via de ander ....maar ga niet simpelweg atx stekker splitten !!!

Verwijderd

o ja je vroeg ervaring he >:) nou ik een keer gedaan met oud spul ...en BOEM :(

be er toen helemaal vanaf gestapt immers spullen ginngen BOEM

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
toch nog ff een kick, want 1 ervaring is een beetje weinig

ik weet dat je niet binnen 24 uur mag kicken, dus toch maar een extra vraagje erbij :x

Zijn er dan geen tussenstukjes voor ofzo (met diodes) om zo de stroom toch maar 1 kant op te laten gaan overal??

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
ik laat hem moven naar HA, hier weet niemand het zo te zien :(

Verwijderd

Jah het kan heel gemakkelijk, eerst kijk je welke pins wat zijn, dan pak je de gewone voltages (12v, 5v, 3.3v en -12v) pins en die splits je af.

Maar eerst meet je natuurlijk hoeveel amp je gewone PC trekt, dan meet je hoeveel dat bordje trekt, dat tel je op, zit je dan onder het toegestane wattage dat op je voeding staat dan zit je goed, anders is het vuurwerk

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 23:16 schreef Thorry het volgende:
Jah het kan heel gemakkelijk, eerst kijk je welke pins wat zijn, dan pak je de gewone voltages (12v, 5v, 3.3v en -12v) pins en die splits je af.

Maar eerst meet je natuurlijk hoeveel amp je gewone PC trekt, dan meet je hoeveel dat bordje trekt, dat tel je op, zit je dan onder het toegestane wattage dat op je voeding staat dan zit je goed, anders is het vuurwerk
nee dat trekt ie wel :)
maar ik zou graag ervaringen willen weten :)

Verwijderd

Ik denk dat het wel mogelijk is. Als je voeding maar sterk genoeg is lijkt me dan. Maar met die Enermax 430W die je hebt zit dat welgoed. Het is te proberen lijkt me!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> verplaatst naar [forum=6] :).

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Hmm, een kickje maar

Zou graag een werkend systeem zien :)...

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Geen ervaring; wel ff een theorie tussendoor :)

Denk dat het verkrijgen van stroom geen probleem is

Wat wel een probleem is: de signalen tussen het MOBO en de voeding over power on etc. Het mobo geeft een power on signaal over een draad en via een andere draad (de groene) laat ie weten dat ie nog steeds in orde is..... en dus nog steeds stroom wil hebben.

Je zou deze signalen alleen via MOBO 1 kunnen laten versturen. So far so good. Maar MOBO2 trekt het dan niet denk ik want die wil ook die signalen versturen maar dat kan niet.....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Pagina: 1