Geluid uit meerdere vob files extracten

Pagina: 1
Acties:

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Kan je het geluid (in dit geval 0x80 stream) uit meerdere vob files extracten en die als 1 ac3 file laten saven?
Heb ivm win98 en ruimtegebrek alle vob files van een dvd op hdd gezet in video_ts directory. Videobeeld is nu 100% opgelost, geen probleem daar meer mee, maar nu geluid nog aanpakken. Wil liever geen FlaskMPEG gebruiken dus gebruik eigenlijk merendeel command driven tools zoal mpeg2avi, bbdmux en ac3dec.

Heb op digital-digest echter geen proggie kunnen vinden dat mij dus het geluid eruit kan halen en mergen. Handmatig doen schijnt lastig te gaan ivm timings-problemen.

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

Nou, gewoon met GraphEdit, alleen moet je daar wel de 'I-Media Multiple MPEG2 Source' filters hebben geactiveerd. Je moet dan een filelist aanmaken, waar dus je afzonderlijke VOB files zijn genoemd. Bij het openen van dit filter moet je dan deze filelist als source aangeven. Nu kun je direct uit de verschillende VOB-files een grote WAV file creeren. Deze kun je dan in Virtual Dub als MP3 stream converteren en samenvoegen met de AVI uit AVI2MPEG.

GrTnX Corleone.

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Uiteraard kan dat. Gebruik ik zelf ook altijd.

bbdmux.exe d:\vts_01_1.vob 0xbd d:\audio1.ac3 0x80

Dat kende je al, om de ac3 te maken. Heb je dat voor elke vob gedaan, kun je gewoon copy /b gebruiken om er 1 ac3 van te bakken.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Corleone...klopt, ik had dit al gelezen op digital digest. Was ook de enige manier waarvan ik vermoedde dat dat zou moeten gaan lukken. Morgen maar eens proberen als ik alle filetjes heb gevonden ;)\

ThePriest...Dacht ik zelf in eerste instantie aan totdat ik hoorde dat het mergen/appenden van files(voorla audio) sync problemen gaat opleveren. Heb jij hier dan geen last van op de manier van copy /b ???

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
copy /b ging goed ;)

ben nu aan het snuffelen naar CD labels voor op cd's zelf (van braveheart) en voor CD doosje (voor+achterkant)

Verwijderd

Met het aloude AC3DEC kan je ook de audio uit meerdere VOB's extracten hoor, gewoon door de optie -allvobs mee te geven.
dus iets als:

ac3dec.exe vts_01_1.vob -out snd.wav -allvobs -substream 0x83

Had pas trouwens een dvd (Paul Simon - Graceland) met geluid niet in AC3, maar in PCM-formaat, daar gingen dus al die tools van over de kop (ac3dec, flaskmpeg, etc)...

Heb toen aardig wat moeten truken om dat nog voor elkaar te krijgen, pffff...

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Taipan, ik heb inderdaad soms sync-problemen. Het hele vreemde is, dat ik nooit sync-troubles heb met regio2, alleen soms met regio1. Waar het aan ligt weet ik niet. Probleemfilms zijn met Flask wel altijd op te lossen, maar Flask is voor mietjes vind ik! :) (no offense people)
Pagina: 1