[Breedbeeld TV] Veel voorkomende klachten!

Pagina: 1
Acties:
  • 828 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-12 23:42
Ik heb sinds kort een Philips 32PW8807. Een prachtig breedbeeld toestel met een vlakke beeldbuis van 82cm. Nu had ik klachten over gele en blauwe vlekken in de hoeken en zodoende is er een philips monteur langsgeweest. Hij gaf me een tweetal veel voorkomende en niet te voorkomen klachten op:

1. Gele/blauwe vlekken. Door de afstand midden-beeldbuis tot de hoeken (combinatie breedbeeld, grote beeldbuis en platte beeldbuis) moet het licht dat wordt afgeschoten heel sterk en lastig gebroken worden. Dit moet voor 3 kleuren gebeuren. Deze kleuren worden op een masker geprojecteerd en zo weergegeven. Wanneer alle 3 de kleuren op volle kracht worden afgevuurd produceert dit warmte op dat masker. Dit masker zet hierdoor iets uit waardoor de kleuren ten opzichte van elkaar iets verschuiven. Hierdoor ontstaan gele of blauwe vlekken.
Dit gebeurt dus meestal bij wit beeld en is te verminderen door het contrast en de helderheid lager te zetten (zo wordt het masker minder warm). Deze "fout" doet zich voor bij alle merken als kun je pech hebben dat je een extreem slecht toestel hebt waarin de afwijkingen groter zijn. Het is een beetje bij te regelen met magneten, maar niet volledig weg te krijgen.

2. Hol of bol beeld bij 4:3 weergave. Doordat verschillende kleuren een andere temperatuur hebben (wit is warm, zwart is koud) zet het masker uit of krimpt het afhankelijk van wat er op tv is. Bij een 4:3 weergave heb je dus zwarte balken aan de zijkant welke hol of bol worden afhankelijk van wat er op tv is. Bij een "normale" tv valt dit weg achter de randen en is het dus niet waar te nemen.

Nu kan ik me dus voorstellen dat dit soort problemen zich voordoen. Vraag ik me af waarom dit nergens vermeld staat en waarom men de (mooiere) platte beeldbuis heeft geintroduceerd terwijl nog niet alle problemen zijn opgelost. "vroeger" had men nl geen platte beeldbuis omdat dit maken technisch nog niet mogelijk was. Nu maken ze wel zo'n ding en het werkt dus blijkbaar nog niet allemaal goed. Ik zit dus met een peperdure tv (€1500) met rare vlekken in beeld. Volgens de monteur kon ik de aankoop laten ontbinden om deze reden, maar ALLE toestellen met een grote platte beeldbuis hebben dat dus blijkbaar en de meeste mensen kunnen ermee leven cq valt het niet op. Ik persoonlijk vind het maar raar dat mensen hier genoegen mee nemen en zou ook willen dat philips dit zou vermelden!! Wat jullie??

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik zou er zeker geen genoegen meenemen.
maar was dat in de winkel niet te zien

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 22 mei 2002 13:10 schreef Verstappen het volgende:
ik zou er zeker geen genoegen meenemen.
maar was dat in de winkel niet te zien
Een TV bekijk je meestal niet in de winkel... Die tweede klacht kan ik me wel iets bij voorstellen, maar is ook makkelijk te verhelpen door softwarematig de zijkanten van het beeld af te snijden..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Softwarematig afsnijden? Dus zwarte balken links en rechts over het beeld zetten? Dan heb je toch nog steeds het probleem dat die balken krom of bol gaan staan? Dat krom en bol verhaal mbt de temperatuur snap ik trouwens niet. Het heeft niks met het masker te maken volgens mij, maar meer met de afbuiging en de straalstroom. Ik heb ook een Philips TV thuis staan (oudje van 55 cm). Deze "zoomed" het beeld iets in (wordt boller) als er een fel beeld wordt weergegeven en "zoomed" iets uit (minder bol) als er een donker beeld wordt weergegeven. Het gekke is dat op een PC monitor dit effect een stuk minder is. Om 1 of andere reden heeft de verbeterde techniek in PC monitoren nog maar weinig bijgedragen tot de techniek van TV's....

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op woensdag 22 mei 2002 13:29 schreef cornholio het volgende:
Ik heb ook een Philips TV thuis staan (oudje van 55 cm). Deze "zoomed" het beeld iets in (wordt boller) als er een fel beeld wordt weergegeven en "zoomed" iets uit (minder bol) als er een donker beeld wordt weergegeven. Het gekke is dat op een PC monitor dit effect een stuk minder is.
Sommige PC monitoren hebben dit probleem ook, dit zou volgens mij te maken hebben met de kwaliteit van de voeding in het scherm. Een scherm met hoogwaardige voeding zou hier minder last van moeten hebben dan een goedkoper scherm met een goedkope voeding.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 23:54
Ik zou hem om laten ruilen of je geld terug vragen. Lijkt me dat niet alle exemplaren dat hebben, want ik heb er zelf bijv. geen last van.

• TD-er
  • Laatst online: 12-12 20:29
Mijn TV (helaas geen breedbeeld) heeft er ook last van, dat 'ie bij felle objecten het beeld vervormd (rechte lijnen langs een licht object zijn ineens niet recht meer)
Dit licht volgens mij inderdaad aan het vermogen van de voeding en ik vind dat je bij een dergelijk dure TV wel wat mag eisen.
wat betreft die verkleuringen, moet je kijken hoe vervelend je het vind en anders alleen al om die reden het toestel laten vervangen voor een ander exemplaar.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Moriaty
het probleem is dus dat blijkbaar ALLE breedbeeldtoestellen met een flat screen hier last van hebben. Omruilen biedt dus geen uitkomst. De monteur zei dat ik hem kon laten omruilen maar dat ik gewoon weer een toestel kreeg met dezelfde afwijkingen. Dit heb ik ook begrepen naar aanleiding van de diverse opmerkingen op internet.

Maar ik kan in der daad de gok wagen en hem laten omruilen en dan hopen dat ik geluk heb en een toestel krijg dat er minder last van heeft.

Iemand een idee hoe ik dat goedkoop kan oplossen? Dat ding is 60kg dus zelf wegbrengen kan ik niet. Dit moet worden opgehaald enzo. Heb ik daar recht op?

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-12 15:28

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Ik heb hetzelfde toestel thuis staan, maar beide problemen zijn mij nog niet echt opgevallen. Nu kan dat aan mij liggen, maar over het algemeen ben ik wel gevoelig voor dit soort afwijkingen.

Als ik jou was zou ik het toestel proberen om te ruilen en als het dan nog steeds mis is, de koop proberen te ontbinden.

succes!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dat hol/bol beeld bij 4:3 had ik ook op mijn Panasonic 82cm breedbeeld. Echter het programma Kassa gaf me een idee. Er bestaat namelijk zoiets als een service menu, die ze geheim houden. Op internet kon ik die van me tv vinden en heb het geprobeerd. Hierdoor kon ik de pincushion achtige optie veranderen en is me 4:3 beeld bijna perfect. Me 16:9 beeld werd er niet door veranderd. Eigenlijk zouden tv's van zulk formaat net zo ingesteld moeten kunnen worden als elke normale monitor ook kan (pincushion, shear, etc). :)

Misschien een idee om eens opzoek te gaan naar het service menu (wees wel voorzichtig).

edit:

Hmm.. je had het over hol/bol worden afhankelijk van wat er op tv is. Bij was het standaard hol (ongeacht wat er op tv is). Bij uitzendingen heb ik er weinig last van, misschien een heel klein beetje als het beeld ineens volledig zwart word, maar dat heb ik nooit gemerkt.

• Moriaty
Op woensdag 22 mei 2002 15:41 schreef Scarp het volgende:
Er bestaat namelijk zoiets als een service menu, die ze geheim houden.
ja die heb ik gevonden en ik heb het ook kunnen bijregelen. Heeft de servicemonteur trouwens gedaan. Bij "normaal" beeld heb ik er nu geen last meer van maar bij erg wit beeld een beetje nog.

En ik ga zometeen even in de winkel hier kijken of de tv die daar staat er ook last van heeft. Als dat NIET zo is laat ik 'm meteen omwisselen.

• Bigfoot
  • Laatst online: 05-12 23:54
Philips heeft een servicedienst die je TV ophaalt voor reparatie. Die kunnen hem dan ook omruilen lijkt me.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Als je er niet met Philips uitkomt kan je altijd nog met een machinegeweer de hele Rembrandt toren gijzelen... :P

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 13:15 schreef JvS het volgende:

[..]

Een TV bekijk je meestal niet in de winkel... Die tweede klacht kan ik me wel iets bij voorstellen, maar is ook makkelijk te verhelpen door softwarematig de zijkanten van het beeld af te snijden..
Dat is mogelijk ja, ik (nou ja, mijn ouders eigenlijk) heb een breedbeeld 82 cm van JVC. Die heeft een mode die Panoramic heet. Dan rekt 'ie de randen van het beeld wat uit zodat het over de hele beeldbuis neergezet wordt. Heel handig, want ik dat gezeur met bol of hol beeld nog nooit gezien :).

• tbusquet
  • Laatst online: 06-08 11:23
Nou mijn Sony (met 100% vlakke buis) heeft al dit soort problemen niet. Beeld was idd niet helemaal recht maar dit heb ik dmv het servicemenu weten op te lossen.

En de kleurverlopen in je beeld.. dat hoort imo niet.. Gewoon terug brengen dat kreng.

En Sony halen ! :P

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• L_Jinx

L_Jinx

Op woensdag 22 mei 2002 15:44 schreef Moriaty het volgende:

[..]

ja die heb ik gevonden en ik heb het ook kunnen bijregelen. Heeft de servicemonteur trouwens gedaan. Bij "normaal" beeld heb ik er nu geen last meer van maar bij erg wit beeld een beetje nog.
Ik ben toch wel erg benieuwd hoe je in dit servicemenu komt. Zou je deze info met ons willen delen?

• Moriaty
Op woensdag 22 mei 2002 15:56 schreef L_Jinx het volgende:

[..]

Ik ben toch wel erg benieuwd hoe je in dit servicemenu komt. Zou je deze info met ons willen delen?
http://home.hccnet.nl/m.majoor

• L_Jinx

L_Jinx

Op woensdag 22 mei 2002 16:31 schreef Moriaty het volgende:

[..]

http://home.hccnet.nl/m.majoor
Bedankt. Zie net dat Google ook gewerkt zou hebben. ;)

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik heb een JVC Intriart met vlakke beeldbuis en ben deze problemen nog niet tegen gekomen heb heb nu meer dan jaar. Maar als ik jou was zou ik er mee terug gaan. Je betaalt ervoor mag je ook wel iets goeds verwachten.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 15:29
Ik heb het probleem gehad met m'n Sony breedbeeld. Deze had linksonderin een gele vlek, die zichtbaar werd bij een wit beeld. Ik heb de TV onder garantie laten repareren en ze hebben er een nieuwe beeldbuis ingezet, en tot nu toe heb ik er niet weer last van gehad. Dus als je nog garantie hebt zou ik em zeker laten repareren.

Verwijderd

Je Gaat toch niet verwachten dat elke TV die uit de fabriek rolt goed is ?

1 op de tig zal eens minder zijn :) zo iets heet een productie fout :P

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Op woensdag 22 mei 2002 13:15 schreef JvS het volgende:

[..]

Een TV bekijk je meestal niet in de winkel...
<en nog wat meer>
nou .. ik weet het niet hoor maar als ik een nieuwe breedbeeld tv ga kopen ga ik toch wel even in de winkel goed kijken hoe dat het beeld is.. ik koop echt niet zomaar een nieuwe televisie van een paar honderden euros iig

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 14:00

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

Ik heb zelf ook een Phillips 82cm breedbeeld en GEEN vlekken ! (type weet ik ff niet .. maar tis al een ouder (lees GEEN flatscreen)) modelletje ( heb `m nu zo`n 3 en half jaar).

Ik kan me alleen die vlekken voorstellen als je boxen dicht in de buurt hebt staan die niet afgeschermd zijn
(een centre speaker van Dolby-surround hoort BV goed afgeschermt te zijn)
Ik heb 2 bescheiden boxen ( Quadral Shogun) beiden op 1 meter afstand ( zowel links als rechts) van TV staan en ondervind geen problemen.
(Centre speaker is een Quadral One)

Heb jij geen boxen/speakers dicht in de buurt van je TV staan ? dan zou ik absoluut geen genoegen nemen met die vlekken! En zoals de meesten hier al zeggen : laten maken dat kreng ! :Y)

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

• Moriaty
op basis van jullie reacties vandaag met philips en de leverancier gebeld. De gele vlekken heb ik, maar de monteur heeft gezien dat ze niet heel erg zijn en binnen de specs van philips vallen. Ik wil hem toch laten omruilen maar nu willen ze er niet meer aan beginnen omdat de monteur dus zegt dat het een acceptabele afwijking is. Dat is toch van de gekken, niet? Ze moeten dat ding omruilen!
Wat nu te doen?

• TD-er
  • Laatst online: 12-12 20:29
Op woensdag 22 mei 2002 21:00 schreef Moriaty het volgende:
op basis van jullie reacties vandaag met philips en de leverancier gebeld. De gele vlekken heb ik, maar de monteur heeft gezien dat ze niet heel erg zijn en binnen de specs van philips vallen. Ik wil hem toch laten omruilen maar nu willen ze er niet meer aan beginnen omdat de monteur dus zegt dat het een acceptabele afwijking is. Dat is toch van de gekken, niet? Ze moeten dat ding omruilen!
Wat nu te doen?
* TD-er voelt een mailtje richting Kassa of Radar gaan...

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:17
tbusquet schreef op 22 mei 2002 @ 15:53:
Nou mijn Sony (met 100% vlakke buis) heeft al dit soort problemen niet. Beeld was idd niet helemaal recht maar dit heb ik dmv het servicemenu weten op te lossen.

En de kleurverlopen in je beeld.. dat hoort imo niet.. Gewoon terug brengen dat kreng.

En Sony halen ! :P
Hier ben ik het volledig mee eens. Sony tv's hebben nooit last van dit soort praktijken. Of je moet toevallig een rottig exemplaar hebben gekregen. Maar ff omruilen en je heb weer een goeie. Sony is en blijft de koning op tv gebied.

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

ik werk zelf in een Radio/TV-zaak,
en daar staan iig 2 breedbeeld Philips TV's,
28pw9525 en 28pw8807, die de bovengenoemde klachten ook hebben.
als je een uitzending hebt, met grote lichte vlakken,
dan zie je duidelijk kleurvlekken.
(net alsof er een speaker naast staat)
het schijnt er idd bij te horen, heb ze eigenlijk nog niet zonder vlekken gezien.
(in meer of mindere mate, maar ze zijn er altijd)

maar omdat wij hier met z'n allen altijd behoorlijk kritisch zijn,
nemen we daar natuurlijk geen genoegen mee!!
het is natuurlijk niet normaal voor een tv van pak 'm beet 1000-1500 euro.

ik ben zelf aan het sparen voor een model met Pixelplus :P,
maar voordat die op m'n AV-meubel komt, check ik eerst wel even of die "vlekvrij" is!!

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Ik heb zelf een panasonic TAU 82 cm 100 hz MET platte beeldbuis en de mijne heeft absoluut geen afwijkingen van kleuren in het beeld, wat me wel opviel na de aanschaf was dat het rechterbovenhoekje van het beeld ( gaat om een cm of 2) heel af en toe een groen randje liet zien bij het gebruiken van a/v input als er geen signaal binnenkwam zag je daar gewoon een witte rand als er geen signaal binnenkwam en het beeld dus gewoon zwart was verder. net of dat gedeelte niet werd 'gebruikt,' maar als er dan wel signaal binnenkwam werd dat gedeelte wel prima gebruikt en alleen in sommige gevallen zag je dan een heel licht groen randje ( alleen aan de buitenrand) Ik maakte hier een melding van en de tv had ik dus kunnen laten halen door panasonic. Uiteindelijk stoort het me eigenlijk niet zo, verder fantastisch beeld/kleuren etc, dus besloot ik hem maar zo te houden, al helemaal toen ik las dat dit soort minuscuule afwijkingen vaker voorkwamen bij breedbeeldtoestellen van dit kaliber met vlakke buis.

Maar dat van die kleurvlekken dat alle merken daar last van zouden hebben, volgens mij is dat nonsens en ligt dat aan het type beeldbuis dat er gebruikt word. Een panasonic tv projecteert het beeld vanaf 5 punten, jvc doet dit ook. Hoe andere merken zoals philips dit doen weet ik niet, maar ik denk dat als je intensief zou gaan kijken naar de vele merken die er zijn en dan bedoel ik niet de gangbare Philips/sony tv's , maar meer Panasonic, Toshiba etc. dat je dan zult zien dat deze merken een extreem goed plaatje leveren voor een minder extreem prijskaartje.

• tiguan
Haha, gangbaar is Sony dus echt niet. Bijna geen enkel modaal gezin kan zich zo'n tv veroorloven. Sony is echt de beste in tv land. Geen enkel merk kan er aan tippen.

Verwijderd

Wannapuf schreef op 26 augustus 2002 @ 02:01:
[...]

Haha, gangbaar is Sony dus echt niet. Bijna geen enkel modaal gezin kan zich zo'n tv veroorloven. Sony is echt de beste in tv land. Geen enkel merk kan er aan tippen.
dan ben jij toch wel een grapjas... , werkt zeker voor sony of zo ? heb je wel eens gezien hoe lelijk die grove korrels zijn bij sony ? komt echt bij mij onderaan het lijstje te staan. Ga maar eens kijken naar een goede Panasonic/toshiba met progressive weergave , dan mag jij me nog eens vertellen dat sony het beste is in het land, oh ja lees ook eens een paar reviews in What hi fi, dan weet je meteen waar ik over praat.

Dat sony de tv's zo prijst dat ze niet voor iedereen zijn weggelegd is hun probleem, maar het is zeker niet aan de prestaties terug te zien.

• tiguan
Nee ik werk niet voor Sony, en ik ben zeker geen grapjas. Jij bent duidelijk een Sony hater want die argumenten die je daar maakt slaan helemaal nergens op. Grove korrels? Kan jouw Panasonic de resolutie van tv uitzendingen soms verhogen ofzo? Lijkt me stug.
Ik heb al heel wat tv's gezien, ook Panasonics (en niet de goedkoopste mag ik zeggen) en dan kan ik zeggen dat mijn 'simpele' Sony Trinitron daar toch echt met kop en schouders bovenuit steekt.
De enige tv die eventueel misschien beter beeld heeft is een Loewe.

Verwijderd

grappig dat je er over begint, nee mijn panasonic kan helaas geen resoluties verhogen, maar kan wel beeldlijnen weglaten of bijmaken om er voor te zorgen dat het beeld altijd optimaal gevuld is in tegenstelling tot wegvallende delen van het beeld die ik destijds bij sony waarnam. Ik ben zeker geen sony hater al vond ik altijd dat Sony middelmatige producten op de markt bracht voor een hoop geld. Loewe ? sorry hoor maar dat vind ik voor het geld ook zeker niet 'goed' Als je die prijzen van ze ziet dan verwacht je ook een strak plaatje maar ik vind het beeld zelf nogal vertekend. misschien 'overenhanced' ?

Ik ben zelf best wel een kwaliteits freak en heb na uitvoerig bestuderen van verscheidene tv's toen gekozen voor een philips... maar toen ik nogmaals kwam kijken stond daar de panasonic naast... en die was toch wel even wat strakker bovendien is de manier waarop het beeld bij panasonic word opgebouwd ideaal. Niks geen vervormingen van rechte lijnen of kleur verschuivingen.. maar je zoals je ziet iedereen heeft zijn eigen ervaringen. En toch krijgen de nieuwste toestellen van Philips ( pixelplus ) en de Toshiba/panasonics met hun progressive weergave de hoogst mogelijke recenties, terwijl er, voor zover mij bekend is, niets schokkens plaats heeft gevonden bij Sony.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Sony is zeker niet durder dan merken zoals Philips of Panasonic... of ik kom toevallig in de juiste winkels ;) Mijn zus heeft een Sony breedbeeld maar dat ding kostte geen drol.

Verwijderd

Ik heb sinds vrijdag een 32PW9617 en ook een paar problemen:
- Bij breedbeeld instellingen staat het logo van een zender te hoog waardoor dit moeilijk te zien is.
- De ondertititeling staat soms te laag waardoor de onderste regel verdwijnt.
- Bij een zender als TMF is ook bijvoorbeeld de bovenste tekstregel niet te zien. Dit valt op te lossen door automatisch beeldformaat uit te zetten en hem op breedbeeld te zetten. Echter als ik een andere zender kies staat hij op superzoom waar ik de zelfde problemen weer heb.
- Bij 4:3 of teletekst is in de linkerkant een curve te zijn waarbij hij onderaan naar links uit loopt zodat het scherm in het midden en boven smaller is dan aan de onderkant.
- Het laatste probleem en tevens ergste is de teletekst werking op NED1,2,3. Na een paar seconden verandert de zwarte achtergrond naar een donderblauwe. Als ik door wat pagina's loop verandert de achtergrond ook wel eens naar donkergroen en donkerrood.

De laatste is het irritantste

btw de sony's hebben wel degelijk problemen. Philips is iets duurder, maar wel veel beter. Zelf heb ik mijn tv redelijk goedkoop kunnen krijgen (€1729,-)

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:15
Wij hebben zelf een panasonic 71cm breedbeeld staan, geen last van vlekken of vervorming ongeacht wat er op TV is, het kan dus wel.

Bij kennissen staat echter ook een mooie 71cm philips, die heeft inderdaad last van vervorming bij de hoeken, ook valt me daar op dat rechte lijnen niet recht zijn.
Alles loopt naar beneden af in de hoeken.
Ook was daar de linkerkant en de rechterkant van het scherm zo onscherp dat je bijna de ondertiteling niet kon lezen.
Daar is toen een monteur voor langsgekomen, er is toen een nieuwe voeding ingezet, het is nu leesbaar, maar scherp is anders.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-12 05:24
Rodyman schreef op 22 mei 2002 @ 20:19:
[...]

nou .. ik weet het niet hoor maar als ik een nieuwe breedbeeld tv ga kopen ga ik toch wel even in de winkel goed kijken hoe dat het beeld is.. ik koop echt niet zomaar een nieuwe televisie van een paar honderden euros iig
Als ik een tv koop heb ik liever een nieuwe uit de doos dan een die al drie maanden continu in de winkel staat te branden.

• Tribal_T
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

Tribal_T

PSN ID: Tribal_T

Even mijn mening.

Op dit moment heeft jvc de beste breedbeeld tv's. Sony heeft een slechte afwerking bij de randen. Vaag en verschillende kleuren. Phillips heeft dus de problemen met de kleuren. Sony was oppermachtig maar is dat absoluut niet meer zo.

Enne als je dan Loewe noemt die een beter beeld hebt ben je fout bezig!

Loewe's platte beeldbuis is PEPERduur dat is dus appels met peren vergelijken

Das het zelfde als te zeggen dat mercedes beter is dan bmw en dan de vergelijking maken met een lamborghini ofzo (nu niet meteen hierop doorgaan :))

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 21:10
Sony zal hier idd minder last van hebben vanwege de techniek die ze in hun trinitron systeem gebruiken, de stralen worden n.l. eerder gebundeld nog voordat ze de fosfor laag raken.

Wat betreft sony haters, ik heb vaak gezien in winkels dat ze om een dubieuze reden sony tv's verkeerd afstellen zodat mensen sneller kiezen voor bijv. een philips, ik weet niet of dit bewust of onbewust gedaan wordt, maar ik zie het vrij vaak, zelfs bij grotere zaken waarvan ik de naam niet zal noemen, misschien met winstmarge te maken ? Want bediening is op sony's briljant.
Ik ben nu de gelukkige bezitter van een pioneer plasma scherm maar de bediening hiervan kan niet tippen aan m'n sony breedbeeld in m'n slaapkamer, dat heerst gewoon enorm wat dat betreft. :)

In God I trust, everyone else pay cash.

Verwijderd

Sony komt over een tijd met de nieuwe FQ serie deze hebben net als de philips pixelplus een resolutie verhoog algoritme. Ik denk dat dit buiten de progressive scan (HD)tvs toch de betere beeldbuizen zijn op dit moment. Wij hebben thuis een KV28FC60 Afbeeldingslocatie: http://www.techtronics.com/uk/images/sony/sony-kv-32fc60z-X.jpg
Ik heb geen problemen met grove korrels of vervormd beeld of vlekken. Ik heb er alleen een schijthekel aan dat ze bijna geen breedbeeld uitzenden :( Die tv heeft echt niet zo veel geld gekost en het beeld ziet er gewoon perfect uit. 1 puntje, als je 4:3 mode gebruikt en er zijn veel donkere beelden dan zijn die balken aan de zijkant altijd lichter van kleur (grijs) dan de tv beelden zelf maar goed daar hebben we smartzoom voor 8) Maar goed die sony tvs zijn echt niet slecht. Ik vind wel zelf dat philips beter is omdat ze meer modellen en betere technieken hebben

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 10:28:

- Het laatste probleem en tevens ergste is de teletekst werking op NED1,2,3. Na een paar seconden verandert de zwarte achtergrond naar een donderblauwe. Als ik door wat pagina's loop verandert de achtergrond ook wel eens naar donkergroen en donkerrood.
Hoi dit hoort zo, elk "Teletekst-genre" bijvoorbeeld; het weer, nieuws, sport, financieel heeft een eigen achtergrond om alles te verduidelijk... zelf weet ik geen manier om het uit te schakelen!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-12 20:30
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 10:28:

De laatste is het irritantste

Alsjeblieft zeg, de handleiding ligt zeker bij het oud papier?

Kijk eens op tekst pagina 495.

Verwijderd

De kleuren knopjes op de afstandsbediening komen overeen met die op het scherm bv sport = rood. De achtergrond zou volgens mij echter gewoon zwart moeten blijven.

• scim
  • Laatst online: 12-11 23:48

scim

Nani?

Mijn pa heeft zo'n Philips met flatscreen meuk enzo.
En idd ook vlekken (ligt trouwens aan de plek waar die bij ons in de kamer staat.
Hij heeft ook het bol/hol verhaal en zelfs met het klooien in het service menu (geloof me, dit doet hij bijna continu als ie achter de TV zit) krijgt hij het niet goed, welke combinatie van instellingen hij ook gebruikt.
Wij (voornamelijk mijn pa en ik) worden er knettergek van, want het is niet alleen bol of hol, maar het heeft een hele rare vorm, dus geen gelijkmatig gebogen lijn (dat zou niet zo heel erg zijn).
Iig ze weten dat deze fout er is, waarom verkopen ze deze peperdure TV's dan zowiezo met deze brakke instellingen (als ze het menu beetje zouden tweaken zou het er voor de meeste consumenten die een beetje meer opletten al een stuk beter uitzien), maar ik denk dat je als filmfreak en beetje perfectionist je iedere keer weer kunt ergeren aan de kromme beeldlijnen en de vlekken in de bovenhoeken. En mijn ervaring is dan dat je niet met veel plezier kijkt naar je TV van bijna 1500 euro.

• _HugoBoss_
  • Laatst online: 21-11 15:03
Hey Moriaty, wassup!? ;)
Ik heb zelf een Sony WEGA en nergens last van.
Ik zou even wat boekwerk na moeten slaan, maar volgens mij heb je bij een aankoop van zo'n bedrag als consument het recht je aankoop te ruilen als het niet bevalt.
Je moet in ieder geval geen genoegen nemen met een product dat je niet bevalt!

Whatever..

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-12 16:51
Moriaty schreef op 22 mei 2002 @ 15:20:
het probleem is dus dat blijkbaar ALLE breedbeeldtoestellen met een flat screen hier last van hebben.
Da's dus niet waar, buurman hier heeft er geen last van en wij thuis ook niet, maarja da's eentje met een plasma scherm... :9

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12 12:11
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 16:18:
De kleuren knopjes op de afstandsbediening komen overeen met die op het scherm bv sport = rood. De achtergrond zou volgens mij echter gewoon zwart moeten blijven.
Nee hoor, die gekleurde achtergrond maakt deel uit van Level 2.5 teletekst. Is dus geen Philips eigenschap, maar gewoon een nieuwe teletekst feature:

Afbeeldingslocatie: http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/gif/495

edit:
Hmmm direct plaatje linken werkt niet, dan maar de site:

http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/495

• Raymond
  • Laatst online: 11-12 20:30
Hey, is het nationale ignore Lampje dag ofsow?

Tekst pagina 495 op de publieke omroep voor info over gekleurde achtergrondjes

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 13:01
als het echt niet eruit ziet zou ik anders de consumentenbond inschakelen ofzo
voor de rest heb ik de 32pw8806, alleen licht afwijking linksboven bij 4:3, maar die is minimaal, voor de rest top tv

...

Verwijderd

Hebben mensen ervaring met Louwe TV's. Ik zit er namelijk er aan te denken om er eentje aan te schaffen.

Helaas lees te vaak dat mensen problemen hebben met Philips breedbeeld tv's. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat als je een tv van rond de 1500 euro koopt er meerdere malen een monteur moet langskomen

• ArtyShock
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 02:01
Het lijkt mij dat iedere fabrikant het fatsoen zou moeten hebben hun maandagochtend modellen te laten omwisselen door een model geproduceerd op een gunstiger tijdstip. Gewoon je poot stijf houden.

Ik weet niet of ik mazzel heb gehad bij het aanschaffen van m'n 82cm Panasonic tv met vlakke beeldbuis maar een wit scherm is bij mij dan ook geheel een wit scherm. Niks niet wazig of verkleurd.

BTW. Panasonic is in de sub-top modellen qua beeldkwaliteit (en vervorming) toch echt een van de beste hoor. Wil je veel opties of geluidskwaliteit, zoek dan vooral een ander merk. En Sony... Tja. Is ook een merk.

• Gerritjuh
  • Laatst online: 11-12 18:06
Moriaty schreef op 22 mei 2002 @ 13:08:
1. Gele/blauwe vlekken. Door de afstand midden-beeldbuis tot de hoeken (combinatie breedbeeld, grote beeldbuis en platte beeldbuis) moet het licht dat wordt afgeschoten heel sterk en lastig gebroken worden. Dit moet voor 3 kleuren gebeuren. Deze kleuren worden op een masker geprojecteerd en zo weergegeven. Wanneer alle 3 de kleuren op volle kracht worden afgevuurd produceert dit warmte op dat masker. Dit masker zet hierdoor iets uit waardoor de kleuren ten opzichte van elkaar iets verschuiven. Hierdoor ontstaan gele of blauwe vlekken.
Dit gebeurt dus meestal bij wit beeld en is te verminderen door het contrast en de helderheid lager te zetten (zo wordt het masker minder warm). Deze "fout" doet zich voor bij alle merken als kun je pech hebben dat je een extreem slecht toestel hebt waarin de afwijkingen groter zijn. Het is een beetje bij te regelen met magneten, maar niet volledig weg te krijgen.

2. Hol of bol beeld bij 4:3 weergave. Doordat verschillende kleuren een andere temperatuur hebben (wit is warm, zwart is koud) zet het masker uit of krimpt het afhankelijk van wat er op tv is. Bij een 4:3 weergave heb je dus zwarte balken aan de zijkant welke hol of bol worden afhankelijk van wat er op tv is. Bij een "normale" tv valt dit weg achter de randen en is het dus niet waar te nemen.
Puur theoretisch heeft die monteur (technicus) wel gelijk, alleen ben ik het niet eens met de stelling dat alle TV's hier last van hebben, mijn Loewe heeft een zeer lichte vlek links onder (convergentie) maar heeft absoluut geen hol of bol beeld. Alleen die Loewe is wel wat duurder als die Philips en dat zit hem niet alleen in de beeldbuis.
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 17:40:
Hebben mensen ervaring met Louwe TV's. Ik zit er namelijk er aan te denken om er eentje aan te schaffen.

Helaas lees te vaak dat mensen problemen hebben met Philips breedbeeld tv's. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat als je een tv van rond de 1500 euro koopt er meerdere malen een monteur moet langskomen
Ja ik heb ervaring met Loewe en niet Louwe, beeld is super, wil geen andere. En ik moet eerlijk bekennen, zit wel een nieuwe beeldbuis in, oude zat een fout in. Keurig verholpen door de service dienst. Ik heb al veel toestellen gezien en alleen qua beeld was een B&O beter. Alleen die zijn a: een stuk duurder en b: hebben bijna geen extra's standaard, zoals split-screen, pip, 1200 pag. teletekst geheugen enz.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Verwijderd

Loewe zitten daar geen philips componenten in (beelbuis etc) Een maat had een dvd van philips. Toen hij er aan het rommelen was (regiovrij maken) kwam er ineens fullscreen op tv het logo van loewe :? 8)7

• Munchkin
  • Laatst online: 12-12 13:51
Scarp schreef op 22 mei 2002 @ 15:41:
Dat hol/bol beeld bij 4:3 had ik ook op mijn Panasonic 82cm breedbeeld. Echter het programma Kassa gaf me een idee. Er bestaat namelijk zoiets als een service menu, die ze geheim houden. Op internet kon ik die van me tv vinden en heb het geprobeerd.
He, ik ben daar al een tijdje naar op zoek, maar ik heb niets kunnen vinden over panasonics service menu. Kun je de code / url hier posten?

• MARTIJN_
  • Laatst online: 07-12 19:17

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Service menu van een panasonic, weet niet of het werkt moet het nog gaan proberen

http://www.keohi.com/keoh...anasonic_servicemenu.html

http://www.calanan.com/panasonic/

http://www.hi-def.com/Panasonic_TV_Service.html

Even proberen of het werkt

LET OP
Exiting serviceman mode

Enter the non-adjustment SM (red 'CHK' in upper-left corner) and press and hold the Action and Power buttons on the control panel for at least 2 seconds.

The receiver will shut off and turn back on to cable channel 3 with a preset sound level.

B) All programmed channels, caption data and other user-defined settings will be erased

PGEQRZEM

• delorean7
  • Laatst online: 12-12 22:16

delorean7

Let's take the Aston toni

He badmotha,

Heb voor met broertje vorige week een sony breedbeeld gekocht (prijs 1499, type nr weet ik niet uit mijn hoofd, ieg heel groot VEGA op de doos ;) ) en dat ding is echt indrukwekkend!! Ik had zelf al een 8805 van Phillips maar die valt in het niet bij dit Sony geweld!

Wat is er zo cool aan Pixelplus vraag ik me al een tijd af? En is dit dan nog mooier dan de sony die mijn broertje nu heeft?
BadMotha schreef op 26 augustus 2002 @ 01:02:
ik werk zelf in een Radio/TV-zaak,
en daar staan iig 2 breedbeeld Philips TV's,
28pw9525 en 28pw8807, die de bovengenoemde klachten ook hebben.
als je een uitzending hebt, met grote lichte vlakken,
dan zie je duidelijk kleurvlekken.
(net alsof er een speaker naast staat)
het schijnt er idd bij te horen, heb ze eigenlijk nog niet zonder vlekken gezien.
(in meer of mindere mate, maar ze zijn er altijd)

maar omdat wij hier met z'n allen altijd behoorlijk kritisch zijn,
nemen we daar natuurlijk geen genoegen mee!!
het is natuurlijk niet normaal voor een tv van pak 'm beet 1000-1500 euro.

ik ben zelf aan het sparen voor een model met Pixelplus :P,
maar voordat die op m'n AV-meubel komt, check ik eerst wel even of die "vlekvrij" is!!

• Scarp
  • Niet online
MARTIJN_ schreef op 27 augustus 2002 @ 15:12:
Service menu van een panasonic, weet niet of het werkt moet het nog gaan proberen

http://www.keohi.com/keoh...anasonic_servicemenu.html

http://www.calanan.com/panasonic/

http://www.hi-def.com/Panasonic_TV_Service.html

Even proberen of het werkt

LET OP
Exiting serviceman mode

Enter the non-adjustment SM (red 'CHK' in upper-left corner) and press and hold the Action and Power buttons on the control panel for at least 2 seconds.

The receiver will shut off and turn back on to cable channel 3 with a preset sound level.

B) All programmed channels, caption data and other user-defined settings will be erased
Die codes die ik had gebruikt werkte perfect. Ik heb twee soorten codes gevonden, voor amerikaanse en europeese modellen, maar deze ene werkte bij mij perfect. Voor zover ik herinner moest je bas op laagst, treble op hoogste en dan een knop op de tv en een knop op de afstandsbediening tegelijkertijd indrukken.

Werkte perfect en geen andere instellingen verloren. En eindelijk normaal beeld in 4:3 mode (niet dat ik die ooit gebruik). Nu sparen van 92cm breedbeeld van Panasonic :).

Verwijderd

pixelplus verhoogt de resolutie door interpolatie oftewel een scherper beeld. Ik vind het alleen echt mooi op die 36" modellen.

Verwijderd

Mijn kennissen vinden zo'n 32" al asociaal groot. >:) Staat inderdaad wel leuk alleen moet je er een end van afzitten. Officieel een factor 5 geloof ik. dus 36" = 92 Cm -> kijken op 4.6m
bij eeen 32" op 4.1m. Ik heb zelf wel gezien dat het beeld er vaak mooier uitziet als je er van een afstand naar kijkt

• Munchkin
  • Laatst online: 12-12 13:51
_/-\o_ Mijn dank is groot _/-\o_

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
delorean7 schreef op 27 augustus 2002 @ 15:38:
He badmotha,

Heb voor met broertje vorige week een sony breedbeeld gekocht (prijs 1499, type nr weet ik niet uit mijn hoofd, ieg heel groot VEGA op de doos ;) ) en dat ding is echt indrukwekkend!! Ik had zelf al een 8805 van Phillips maar die valt in het niet bij dit Sony geweld!

Wat is er zo cool aan Pixelplus vraag ik me al een tijd af? En is dit dan nog mooier dan de sony die mijn broertje nu heeft?

[...]
Stond vast WEGA op de doos ;) Zal wel een 32FX65 oid zijn?

Pixelplus is bij deze site onder de loep gelegd, met een zéér uitgebreide uitleg! :)
Conclusie
PixelPlus is een merkbare verbetering, hoewel we bij ons testtoestel wel een toename van de beeldbuiging zagen als PixelPlus actief was en het gewone contrast niet lager dan normaal werden gezet. Een correcte instelling verhelpt dit probleem grotendeels. Als je alleen de (horizontale) lijnverdubbelaar gebruikt, treedt dit effect niet op. De lijnverdubbelaar doet wonderen voor de weergave van dvd's.

• delorean7
  • Laatst online: 12-12 22:16

delorean7

Let's take the Aston toni

Tele schreef op 28 augustus 2002 @ 08:20:
[...]

Stond vast WEGA op de doos ;) Zal wel een 32FX65 oid zijn?

Pixelplus is bij deze site onder de loep gelegd, met een zéér uitgebreide uitleg! :)

[...]
Hehe, ik geloof zomaar dat je helemaal gelijk hebt!

Audio en PC's zijn mijn forte. TV's zijn vooralsnog een groot mysterie (behalve dan dat deze sony en ik elkaar begrijpen! Dat ding is mooi!)

• MARTIJN_
  • Laatst online: 07-12 19:17

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Ik heb de panasonic codes geprobeerd op mijn panasonic 28pk10
het is de manier van bass omhoog en treble omlaag manier
En geen instellingen verlies bij het sluiten gelukkig :)

PGEQRZEM

• knights16
  • Laatst online: 10-12 20:57
Ik heb net een Toshiba 28ZH37P aangeschaft, nu heb ik min of meer een zwarte pixel... (mediamarkt Amsterdam ArenA)

1 pixel (stipje) op me breedbeeld tv is ZWART... ik stoor me hier best wel aan aangezien dit gewoon vervelend kijkt.

Weet iemand wat dit is en of hier wat aan te doen valt.. misschien moet me toestel 1 week inbranden oid .. lijkt me heel sterk maargoed..

(toestel is 1 dag oud)
(prima toch om dit 'vraagje' even te doen in dit oude draadje)

[ Voor 29% gewijzigd door knights16 op 16-04-2004 14:04 ]

PVoutput

• knights16
  • Laatst online: 10-12 20:57
*kick*

anders dat toestel maar gewoon terug brengen ..

PVoutput

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
knights16 schreef op 16 april 2004 @ 13:42:

(prima toch om dit 'vraagje' even te doen in dit oude draadje)
ik ben blij dat je de search gebruikt hebt ( :) ) echter dit is een erg oud draadje met een toch iets ander probleem.

volgende keer toch maar een nieuw draadje (deze draad is ook al erg lang, dus weinig kans dat mensen hem helemaal lezen)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Pagina: 1