Toon posts:

2 mb-buffer op 48-speed brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een bericht over een 48-speed cd-brander van ons vaderlands trots: Philips. Op t moment nog niet verkrijgbaar maar wel al productieklaar.
Specs:-Brandsnelheid:48X
-Leessnelheid: 48X
-Herschrijfsnelheid:12X
-interface: ATAPI/E-Ide
-Extra: TBW, Seamles link, Easywrite
-Databuffer: 2Mb:?

Ik vind die 2Mb een beetje aan de magere kant... Ook omdat Philips' 24X bakker een buffer had van 8Mb. Dusseh, onterechte bezuiniging?

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Seamless link is een technologie vergelijkbaar met Burnproof. Dus mislukte cd'tjes zullen vrijwel niet meer voorkomen.
Mochten die 2 embeetjes te weinig zijn, dan houdt de fikker gewoon op met fikken (pauzeert dan ff) totdat de buffer weer genoeg gevuld is.

edit:
Mocht je dus een hoop naast het fikken doen, dan kan het inderdaad zijn dat die 2 mb niet genoeg is en dat je fikker heel vaak een "pauze" inlast. Je merkt er, als het goed is, niets van. De totale tijdsduur van het cd'tje fikken is dan wel iets langer

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:52
Handig toch? Kan je beter een Mitsumi fikker nemen, die hebben 16MB buffer en burnproof. Die belachelijk hoge CAV schrijfsnelheden met superkleine buffer vind ik gewoon lariekoek. Mijn Philips CDD3600 en Yamaha CDR400T hadden ook een 2MB buffer, en die schreven een stuk slomer.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 13:14 schreef _JGC_ het volgende:
Handig toch? Kan je beter een Mitsumi fikker nemen, die hebben 16MB buffer en burnproof. Die belachelijk hoge CAV schrijfsnelheden met superkleine buffer vind ik gewoon lariekoek. Mijn Philips CDD3600 en Yamaha CDR400T hadden ook een 2MB buffer, en die schreven een stuk slomer.
Daar gaat t mij dus ook om. Kun je wel een 48X bakker nemen, maar als ie door die 48X en te weinig buffer geheugen die 48X niet haalt...

Weet trouwens nog niet wat ie moet gaan kosten.