OC Pentium I Overklokken (unlocken??)

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik ben bezig met een project en heb daarvoor een aantal Pentium 1 processoren. Deze wilde ik nu overclokken. Heb een aantal leuke mobo die tot 100 Mhz kunnen, daar is het geen probleem 166@250 >:)

Maar ik heb ook mobo's die kunnen alleen maar op 66 Mhz draaien. Dus dan maar de MP omhoog... niet. Als ik er een 166 in zet en de MP op 3 zet blijft die lekker om 166 draaien en niet op 200. :'( (niet bij alle cpu trouwen) Lijkt of er een MP-Lock opzit. Is deze te verwijderen??? Of hoe kan ik hem nog overklokken.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Noork
  • Niet online
deze kun je niet verwijderen en deze is dus niet over te clocken door middel van de multiplier

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De pentium 1 heeft geen multiplier lock. Dat is pas gekjomen bij de p2. De eerste modellen van de p2 hadden nog niet direct een lock.. Kwam ietsjes later.

• Noork
  • Niet online
Op woensdag 22 mei 2002 13:18 schreef jhead22 het volgende:
De pentium 1 heeft geen multiplier lock. Dat is pas gekjomen bij de p2. De eerste modellen van de p2 hadden nog niet direct een lock.. Kwam ietsjes later.
sommig pentiums waren wel gelockt, ik heb hier een gelockte pentium I 200 mmx. volgens mij vanaf 133 mhz, werden sommige typen gelocked. Er bestaan bijvoorbeeld gelockte en normale pentium 133

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Lock of niet... Bij het Gigabyte mobo wat ik heb (waar overigens een K6-2 op geprikt zit) kon je snelheid toch via jumpers instellen...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 15:29 schreef Noork het volgende:
sommig pentiums waren wel gelockt, ik heb hier een gelockte pentium I 200 mmx. volgens mij vanaf 133 mhz, werden sommige typen gelocked. Er bestaan bijvoorbeeld gelockte en normale pentium 133
Ik heb uiteraard ook 133 die ik niet hoger krijg als ik de mp verander, wel lager.
Op woensdag 22 mei 2002 15:32 schreef Aetje het volgende:
Lock of niet... Bij het Gigabyte mobo wat ik heb (waar overigens een K6-2 op geprikt zit) kon je snelheid toch via jumpers instellen...
Bijna alle Pentium 1 mobo hadden jumpers, ik zei al als ik de jumpers verander blijft die gewoon staat op wat die is. Daarom ook mijn vraag zijn die dingen te unlocken zoals de PII cpu's.

• Noork
  • Niet online
unlocken is ONMOGELIJK

Verwijderd

OC via voltage mod dan een id?????/

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op donderdag 23 mei 2002 16:43 schreef Z3n het volgende:
OC via voltage mod dan een id?????/
|:(

Forget your fears...
...and want to know more...

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op donderdag 23 mei 2002 16:46 schreef Aetje het volgende:

[..]

|:(
Hier heeft die toch ook niks aan.

Zeg dan iig dat een voltage mod geen zin heeft omdat meer voltage alleen voor extra stabiliteit zorgt als je overklokt. Overklokken kan weer alleen als je de multiplyer kan veranderen of de FSB. Dat kan bij hem dus niet, dus overklokken kan ook niet.

Conclusie voltage mod heeft geen zin.

Dus ipv |:( gewoon ff uitleggen, dan heeft iedereen er iets aan!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 16:51 schreef -=MOL=- het volgende:

[..]

Hier heeft die toch ook niks aan.

Zeg dan iig dat een voltage mod geen zin heeft omdat meer voltage alleen voor extra stabiliteit zorgt als je overklokt. Overklokken kan weer alleen als je de multiplyer kan veranderen of de FSB. Dat kan bij hem dus niet, dus overklokken kan ook niet.

Conclusie voltage mod heeft geen zin.

Dus ipv |:( gewoon ff uitleggen, dan heeft iedereen er iets aan!
ah vandaar snapte er al geen reet van :), nn zo als je al merkt is OC'en niet echt mijn ding. maar ja toch weer wat geleerd van mijn 8terlijke post :D.

Verwijderd

Wat is het nut er eigenlijk van ? zo'n ouwe kloemels ga je toch niet OC'en dit heeft totaal geen zin ,kheb hier nog een I486SX 33MHz voor je liggen, kun je die ook overclocken ;)

Verwijderd

werkt niet die dingen zijn gelockt ik krijg mijn 166 ook niet op 200 of 233. maar een p 100 is het wel gelukt om de ze op 133 te krijgen.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
In tegenstelling tot wat veel mensen denken is een multiplier niet iets wat een moederbord opdringt, maar iets wat de CPU bepaald. Het moederbord geeft een signaal af met een bepaald voltage/weerstand; de CPU zoekt hier de bijbehorende multiplier bij. Als een CPU dus bepaalde multipliers niet snapt/herkent, dan neemt hij gewoon de multiplier die het dichtst bij het signaal ligt.

Een groot aantal pentium1's kent geen multipliers hoger dan 2x (in het geval van de p133) of 2,5 (in het geval van de P150/P166); domweg omdat die multipliers niet in de 'interne tabel' van de CPU staan. Dit is ook de manier waarop producenten multipliers kunnen 'hergebruiken'; denk aan de 1,5x/3,5x bij de Pentium 233 en de 2x/6x bij de K6-2/3.

Als ik nu verder vertel dat celeron's en pentium2/3/4's slechts 1 multiplier in hun interne tabel hebben begrijpt denk ik ook iedereen ineens waarom deze cpu's niet te unlocken zijn ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 17:06

thaMini

Tool !!

Mini heeft nu het licht gezien en snapt de mp lock van pentium's (8>

Be small, act BIG.

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 20:19 schreef Chemist het volgende:
In tegenstelling (knip knip) niet te unlocken zijn ...
A-ha van daar. Heb wel een cpu's gehad bij die het wel lukte. Zoals:

133 @ 200 (mp op 3)
166 @ 233 (mp op 3.5)
166 @ 266 (mp op 3.5 en fsb op 75)

Ligt dus aan de serie. A-ha! Ik krijg die 166 wel op 250 met een FSB van 100 >:) Dus wordt het zoeken naar goede cpu's bij die het wel lukt. Bedankt voor de info.

Verwijderd

Het kan ook zijn dat als je een Cyrix pakt ofzo dat die die tabellen wel goed hebben. Ik heb hier een keer een Cyrix 166 gehad op 333 (peltier + socket A Dragon Orb voor de overkill) Hij was niet echt stabiel en ik had het voltage al op z'n max staan. Maar die Cyrixen en ook sommige AMD's trouwens die kunnen soms veel hoger als de Pentiums

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 14:28 schreef Thorry het volgende:
Het kan ook zijn dat als je een Cyrix pakt ofzo dat die die tabellen wel goed hebben. Ik heb hier een keer een Cyrix 166 gehad op 333 (peltier + socket A Dragon Orb voor de overkill) Hij was niet echt stabiel en ik had het voltage al op z'n max staan. Maar die Cyrixen en ook sommige AMD's trouwens die kunnen soms veel hoger als de Pentiums
Heb hier ook nog een cyrix 166+ liggen maar die krijg ik niet eens op 200, niet eens op 180. Zodra ik de MP en de FSB opkirk springt die naar 66 mhz... :? vreemd. Had wel voreger een Cyrix 233 die kreeg ik wel op 300, maar liep ook niet echt stabiel.

Pagina: 1