Toon posts:

A7V333 groot bios probleem??!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de eerste plaats; ik ben een zeer tevreden a7v333 gebruiker, rete stabiel en lekker snel. Zo. :D
Maar nu, na een weer nieuwe Detonator install, immer op jacht naar de snelste he, startte mijn computer wel erg langzaam op. Ook na het OS te hebben geladen was het ding zo traag als dikke stront. Computer uitgezet en weer aangezet. Alleen, het ding laadt nu niet eens het Bios meer!! Ik krijg de volgende foutmelding:
BIOS ROM checksum error
Vervolgens vraagt hij om een systeem disk in A
Het helpt natuurlijk geen zier want het kreng kan natuurlijk niets lezen vanaf A, is immers bios nooit gepasseerd (ja ja, ik heb het geprobeerd) Ook heb ik mijn grafische kaart al verwijderd om te kijken of het euvel daar zat.

Anyone there die me kan helpen? Thankx very much!!!!!

grtz lennart

Verwijderd

Heeft in ieder geval niets met je detonator te maken, het lijtk wel of je bios is vern**kt.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn eerste a7v bordje, ik zou maar snel naar je dealer hollen in niet ieder geval zelf niet hotswappen!

Suces!

Verwijderd

Topicstarter
thankx voor je reply. ik ga zeker niet swappen hoor! heb me bordje al in de tas, ff in mijn pauze langs de dealer maar... . zucht, en dat terwijl ik midden in het schrijven van mijn scriptie zit... . Komt lekker uit... .

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 22 mei 2002 12:52 schreef staalplaat het volgende:
Vervolgens vraagt hij om een systeem disk in A
Het helpt natuurlijk geen zier want het kreng kan natuurlijk niets lezen vanaf A
Dan moet je wel de juiste systeemdiskette hebben hé :)
Maak een opstartdiskette met daarop het flashtooltje en het nieuwste BIOS bestandje. De CONFIG.SYS moet leeg zijn en de AUTOEXEC.BAT moet voorzien zijn van slechts één regeltje, namelijk de commando om de BIOS te flashen. Bijvoorbeeld voor een AWARD BIOS:
code:
1
AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP

Meer info op mijn huispagina op de pagina BIOS - Flashen :Y)

Maargoed, het lijkt me ook best wel een vaag probleem qua oorzaak :? Misschien zit er een brakke batterij erin dat op het moment echt leeg aan het lopen is? Lijkt me namelijk zeer sterk dat een simpel Detonatortje de BIOS kan laten crunchen..

Verwijderd

Topicstarter
ja, lijkt me ook sterk van dat detonatortje. Dat systeemdiskje was idd niet de juiste als ik je post zo lees. Weer wat bijgeleerd. Dus eerst maar ff proberen te flashen en/of nieuw batterijtje erin? Of toch maar naar de dealer MyCom terug? Hmmm, dillema...

Verwijderd

Topicstarter
BalusC, vet handig site trouwens *D

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 22 mei 2002 13:33 schreef staalplaat het volgende:
ja, lijkt me ook sterk van dat detonatortje. Dat systeemdiskje was idd niet de juiste als ik je post zo lees. Weer wat bijgeleerd. Dus eerst maar ff proberen te flashen en/of nieuw batterijtje erin? Of toch maar naar de dealer MyCom terug? Hmmm, dillema...
Ga na wat de huidige garanties van MyCom zijn. Sommige winkels weigeren moederborden terug te nemen als blijkt dat de BIOS is geflasht. Maar uit eigen ervaring (edoch het was een paar jaartjes terug) doet MyCom daar niet moeilijk over :)

Indien MyCom daar nu nog niet moeilijk over zou gaan doen, dan zou ik voor de kick gaan en de BIOS geheel op eigen houtje te flashen ;)

Verwijderd

Topicstarter
idd, koop alleen mijn moederbordjes bij MyCom met oog op garantie, heb nmlk wat nare ervaringen met andere dealers. Ik ga idd ff lekker prutsen vanmiddag. Hehehe, heerlijk. Hopen dat het kreng dan weer gaat werken, kan ik snel verder met mijn scriptie :?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC, kan ik gewoon a:/AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP intikken, dus zonder autoexec.bat filetje op flop????

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 22 mei 2002 13:58 schreef staalplaat het volgende:
BalusC, kan ik gewoon a:/AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP intikken, dus zonder autoexec.bat filetje op flop????
In Bootblock modus werkt de toetsenbord ook niet.. :{
Maar wat is er zo moeilijk aan om effe een AUTOEXEC.BAT samen te stellen? Gewoon een txt filetje maken met dat ene regeltje en dan opslaan als AUTOEXEC.BAT op die flop :)

Verwijderd

Topicstarter
en weer wat geleerd....... :D
thank U big time

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

offtopic:
Tweaker uit 80.126.7.82, die hiervanuit op mijn huispagina kwam:
Please niet zo flauw doen met scannen op o.a. de poorten 23, 80, 138 en 5800 :{