Toon posts:

ptt multi ADSL modem

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met een keus?
Ik kan die ptt multi modem ADSL kopen, maar zijn er ook andere merken? Ik heb al bij US-robotics gekeken en etecht maar die hadden ze niet!

Voor alle duidelijkheid:
Het is een isdn ADSL modem met daarin 4 poorten om gelijktijdig met zijn 4en te internetten

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 22 mei 2002 12:48 schreef laurenshof het volgende:
Kan iemand mij helpen met een keus?
Ik kan die ptt multi modem ADSL kopen, maar zijn er ook andere merken? Ik heb al bij US-robotics gekeken en etecht maar die hadden ze niet!

Voor alle duidelijkheid:
Het is een isdn ADSL modem met daarin 4 poorten om gelijktijdig met zijn 4en te internetten
Multimodem heeft geen 4 poorten, er zit maar 1 poort op, een hub maakt er meer poorten van.

edit:

Ik heb me vergist hij heeft er wel 4

Site met pic op de MXstream site

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Voor KPN zijn er een aantal modems beschikbaar voor ADSL

Alcatel home modem (ethernet ISDN, PSTN)
Alcatel PRO 4-poorts (Ethernet ISDN, PSTN)
Alcatel USB (PSTN)

De pro zal echter niet geleverd worden voor de gewone consument.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gelukkig een bedrijf :)

Verwijderd

Op de website van zonnet kun je zien dat E-tech wel degelijk een dergelijk modem schijnt te hebben. Althans Zonnet adverteert ermee tegen een zeer lage prijs 159 euro.
Echter op de E-tech site kom je apparaat niet tegen.
Voordeel van de E-tech boven de KPN modem is dat je netwerk snelheid op 100 Mbs/s duplex kan blijven draaien. Bij KPN mag je de snelheid niet boven de half-duplex 10 Mbs/s zetten.

Het is dus even de vraag of je de bandbreedte voor je interne netwerk nodig hebt. Zo niet: ga voor de "veilige" KPN oplossing met het Multi pc modem.

Een standaard modem aanschaffen vervolgens tweaken en een router kopen (wel weer 100 Mbs/s) is ook een oplossing maar ongeveer net zo duur als alles in 1 met het Multi pc modem.

Suc6 met de keuze.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
En welke spullen heb je dan nodig. Maw. welke router raad je dan aan?

Dato DUO synth voor twee

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:21
Je kan het gewone modem toch ook tweaken en er een switch aan hangen, veel goedkoper :P

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:25
Op woensdag 22 mei 2002 20:08 schreef Pc123 het volgende:
Je kan het gewone modem toch ook tweaken en er een switch aan hangen, veel goedkoper :P
Dit is idd de goedkoopste oplossing. Je tweakt hierbij je normale modem tot multi-pc modem. Hij is dan exact hetzelfde alleen zit er geen hub ingebouwd.

PVOutput: VO18

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 07:56

Mangoworks2002

No problems, only solutions

het enige voordeel wat er aan deze nultimodem zit is dat hier garantie op blijft omdat je deze niet hoeft te tweaken om in een netwerk te hangen. Verder vind ik de prijs een beetje aan de hoge kant. Maar... Dit is toch al oud nieuws? Het multimodem bestaat al vanaf maart?!
Pagina: 1