Wat voor ervaringen hebben jullie met bestellen in bijv Duitsland. Ik wil een canon S30 bestellen en zie bij pricewatch dat bij Super vision deze cam € 599 kost. mooie prijs dus. Maar wat als er iets kapot gaat, of je bent niet tevreden!! Kun je dan ergens in Nederland terecht of moet je dan perse je camera naar Duitsland sturen.
ik zou hem zeker in Nederland bestellen...
en als het ff kan, zelfs niet online...
mijn lens (S30) zat een beetje los, ff naar de Dixons, ik kreeg meteen een nieuwe camera mee...
bij een webwinkel zou je het moeten opsturen en dan een week (of langer) moeten wachten
bij een webwinkel in het buitenland is het opsturen nog duurder en moet je nog langer wachten (min. 2 weken)
dus...gewoon ff naar een winkel en 'm daar kopen...
kun je ook nog een leuke deal maken (gratis 128 MB CF erbij bietsen ofzo - werkte bij mij ook prima
)
en als het ff kan, zelfs niet online...
mijn lens (S30) zat een beetje los, ff naar de Dixons, ik kreeg meteen een nieuwe camera mee...
bij een webwinkel zou je het moeten opsturen en dan een week (of langer) moeten wachten
bij een webwinkel in het buitenland is het opsturen nog duurder en moet je nog langer wachten (min. 2 weken)
dus...gewoon ff naar een winkel en 'm daar kopen...
kun je ook nog een leuke deal maken (gratis 128 MB CF erbij bietsen ofzo - werkte bij mij ook prima
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
gewoon in de winkel kopen, want ik heb de ervaring dat er nogal es iets mis is met zo'n ding. En das niet echt handig als ie terug moet naar duitsland.
Verwijderd
Als het verschil een paar honderd euro is, dan zou ik hem over het net kopen. Heb ik ook gedaan met mijn camera, een verschil van zowat 200 euro (winkel prijzen van 600 tot 700). Bovendien geven reallife winkels ook wel eens zeer slechte service waardoor je ook de kans hebt dat je langer moet wachten. Voor garantie kan je trouwens ook terecht bij een nederlands service center van de producent, dus naar duitsland sturen hoeft niet.
Verwijderd
Dat is helaas niet het geval. Zowel bij Sony, Canon als Nikon moet je het product terug sturen naar de importeur van het land waar het gekocht is. Heb al heel wat telefoontjes achter de rug met zeer pissige toon waarom dat in godsnaam niet kan. Het is toch gewoon de EU?? Maarja, de EU is nog niet zo erg ineen gesmolten als eigenlijk zou moeten.Op woensdag 22 mei 2002 13:03 schreef middelkoop het volgende:
Voor garantie kan je trouwens ook terecht bij een nederlands service center van de producent, dus naar duitsland sturen hoeft niet.
Dus praatjes van winkeliers in Duitsland of een ander land dat het wel kan niet geloven. Het kan dus NIET!
Maarja, dat probleem ondervinden de mensen eigenlijk pas als er problemen zijn met de camera. En dan kunnen ze zichzelf wel voor hun kop slaan dat ze de camera in het buitenland hebben gekocht! Mijn advies, koop de camera gewoon bij de dichtsbijzijnde Fotocamerawinkel!
Verwijderd
Ik zou van te voren ff inforeren naar de garantie. Bij mijn Seiko horloge bijvoorbeeld kon ik bij elke Seiko dealer ter wereld terecht, maybe dat Canon ook zoiets heeft?
Het ligt er ook een beetje aan waar je woont. Als je dicht bij de grens van Duitsland zit, lijkt het me geen probleem om even de grens over te hoppen. Woon je in het westen, dan kan imho alleen een heel groot prijsverschil een aanschaf in het buitenland rechtvaardigen.
Verwijderd
Hmm, misschien had ik dan de vorige keer geluk. Maar goed, voor 200 euro voordeel koop ik hem wel ff in het buitenland hoor. Stel nou dat het verschil maar zo'n 50 euro was, dan zou ik hem in NL halen. Mijn persoonlijke ervaring met digicams is dat als je eenmaal een goeie hebt, er weinig mis mee gaat.Op woensdag 22 mei 2002 13:19 schreef Afketser het volgende:Maarja, dat probleem ondervinden de mensen eigenlijk pas als er problemen zijn met de camera. En dan kunnen ze zichzelf wel voor hun kop slaan dat ze de camera in het buitenland hebben gekocht! Mijn advies, koop de camera gewoon bij de dichtsbijzijnde Fotocamerawinkel!
Verwijderd
Ja, dat is wel zo.. maar het blijft techniek. Ik heb zelf een Nikon Coolpix 885 en ik had em nog geen week of de autofocus bleef hangen en er op mijn scherm "ERROR" verscheen. Ik kon dus geen foto meer maken. Ik terug naar die winkel ( gelukkig in mijn buurt ) en ik kreeg direct een ander.Op woensdag 22 mei 2002 14:07 schreef middelkoop het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring met digicams is dat als je eenmaal een goeie hebt, er weinig mis mee gaat.
Kijk, en dan heb je die camera nog maar een week. Het zou toch erg vervelend zijn als je dat ding na een week weer terug moet sturen naar het buitenland en em dan 1 a 2 weken moeten missen.... dan kun je wel 200 euro voordeel hebben gehad op je camera in het buitenland.. maar dan heb ik dat er toch weer niet voor over. ( service vind ik persoonlijk erg veel waard )
Bij Informatique kost de Canon S30 € 676,- + 5 € = € 681,-
verzendkosten!
En bij Supervision € 599 + 16 € verzendkosten. = € 615,-
Zouden jullie moeilijk over doen...en gewoon in Nederland bestellen?
verzendkosten!
En bij Supervision € 599 + 16 € verzendkosten. = € 615,-
Zouden jullie moeilijk over doen...en gewoon in Nederland bestellen?
Verwijderd
Dat ligt aan je financiële plaatje. Als je het gemakkelijk kan missen dan zou ik het in NL bestellen.Op woensdag 22 mei 2002 15:53 schreef SuuZZjie het volgende:Zouden jullie moeilijk over doen...en gewoon in Nederland bestellen?
Ik zit op het moment een beetje krap (wil namelijk binnenkort ook een GameCube & GBA met flash cartridge en in september de SonyEricsson p800 kopen) dus ik zou hem in duitsland halen.
Verwijderd
Ik heb net 2 Minolta Dimage S404's besteld bij deze toko:
www.photoshoppingcenter.de
Alles is zeer goed geregeld, kan je bestelling mooi tracken. Alleen maar goede ervaringen in de shop-survey. Overweeg anders eens om daar te kopen....
Succes met je keuze, bij mij scheelt het nogal wat pieken
Alles is zeer goed geregeld, kan je bestelling mooi tracken. Alleen maar goede ervaringen in de shop-survey. Overweeg anders eens om daar te kopen....
Whattabout the service die ze geven over wat te doen bij niet tevreden met het toestel, krasje er op bij in ontvangst nemen bijvoorbeeld ???Op woensdag 22 mei 2002 19:01 schreef timyo het volgende:
Ik heb net 2 Minolta Dimage S404's besteld bij deze toko:
Hoe lang duurde het voor je reactie kreeg op je bestelling?
Pagina: 1