MSI KT3 Ultra-ARU of Asus A7V333-R

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Ik was eerst van plan om een A7V333 te nemen, maar nu ik in Groot Asus A7V333 Topic al die problemen lees begin ik toch te twijfelen. Ik ben verder eigenlijk niet van plan om te gaan overclocken. Wat dan de echte verschillen in features zijn is me ook een beetje onduidelijk (ik koop de RAID versie van een van beide). Wat vinden jullie?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat is voor een groot deel je eigen keus, ik zou voor de ASUS gaan, omdat ik goede ervaringen heb daarmee,

de MSI is niet slecht.

het is meer waar je je zelf het pretigs bij voelt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check 5e post bovenaan in dit forumpje..
[topic=378757/1/100]

Kortom: dit topic loopt op niets uit, omdat iedereen wel weer een eigen mening heeft :)

• Marten
Ja, maar het gaat mij vooral even om de stabiliteit van de beide bordjes. Heeft die MSI net zo veel problemen als die Asus, of is mijn inschatting over het feit dat Asus behoorlijk wat probleempjes heeft verkeerd. En ook wil ik dus even weten wat voor features van de A7V333 ik mis als ik de KT3 neem (behalve die C.O.P. dan).

Verwijderd

Ik heb zelf de MSI kt3 Ulta ARU,als je niet wilt o/c neem dan de msi.Prik er wat geheugen pc2700 in (samsung) en dan laat je dit zaakje 2@3 dagen op standaard instellingen (bios) lopen Wena kun je de burn in wizzard van sssandra gebruiken om je geheugen te stressen.Als het goed is ondervind je geen prob's.Als dit allemaal achter de rug is ,dan kun je in de bios je geheugen op scherpe settings zetten.(252+1T command enabled).Nu heb je een stabiel lopend systeem waar echt nix mis mee is.Oh ja, heb er zelf een athlon xp 2100 opzitten,en mijn sys. is super stabiel.Voor het geval dat je wel wil o/c koop dan dan maar direct een 2200+/of 2000+,het blijkt namelijk dat de 2100+ niet echt geschikt is voor o/c.Heb het zelf mogen ondervinden.Iets minder leuk dus.suc6 met je keuze.

Verwijderd

Ik zag iets staan over prob's omtrent coolers.Heb er een goedkope cooler van spire op en de temps zijn idle 46/stressed 52@54 graden .Heb namelijk ook nog de UD-Client lopen 24h p.d.en deze maakt echt 100% gebruik van je proc.....dus de temps en de installatie van alle onderdelen vallen reuze mee.

• Marten
Op woensdag 22 mei 2002 12:54 schreef Hotty het volgende:
Ik zag iets staan over prob's omtrent coolers.Heb er een goedkope cooler van spire op en de temps zijn idle 46/stressed 52@54 graden .Heb namelijk ook nog de UD-Client lopen 24h p.d.en deze maakt echt 100% gebruik van je proc.....dus de temps en de installatie van alle onderdelen vallen reuze mee.
Koeling zal niet zo'n prob zijn bij mij met een Alpha 8045.

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Normaal zou ik je een Asus aanraden, maar in dit geval zeker niet. Ik werk hier in een winkel en we verkopen zowel beide borden. Van de Asus heb ik tot nu to (schrik niet) 87% vervangen. Van de MSI heb ik er tot nu toe 1 vervangen. De Asus A7V333 is een verschrikkelijk bord, wij hebben hem hier uit de winkel gehaald.

Kijk voor de specs op:

http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v333/overview.htm

en

http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6380E

Daar staat alles.

Neem in dit geval zeker de MSI.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik ehb ook een MSi ARU nergens last van draai al zo'n 2 maanden met deze mobotje.

• Marten
Op woensdag 22 mei 2002 12:58 schreef mr_obb het volgende:
Normaal zou ik je een Asus aanraden, maar in dit geval zeker niet. Ik werk hier in een winkel en we verkopen zowel beide borden. Van de Asus heb ik tot nu to (schrik niet) 87% vervangen. Van de MSI heb ik er tot nu toe 1 vervangen. De Asus A7V333 is een verschrikkelijk bord, wij hebben hem hier uit de winkel gehaald.
Kijk, dat soort dingen was ik dus al bang voor :'(. Ik zat idd ook eerst op dat Asus bordje te :9~ (niet letterlijk), heb er ook een videokaart van, werkt perfect. Maar toen ik al die problemen zo las...

• Marten
oeps, sorry, klikte quote aan ipv edit.. :D

Verwijderd

Zie je wel,met een beetje hulp van je mede tweakers ja ja,kom je er wel. :+

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Closed. Zie o.a. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/218256/1?limit=50. Voor algemene indrukken gewoon de search gebruiken {search=A7V333] en [search=KT3] :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.