probleempje

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou ja ik heb weer wat namelijk:
een geforce2 mx
Maar ik vervang hem dus voor mijn oude videokaart start op, allemaal leuk. Alles doet het hij kiest als standard driver de nvidia nv11, dus ik verander hem naar de drivers die ik er bij gekregen hem ( 3d prophet )
En nu start hij alleen nog maar op in safe mode. Want als hij in normale modus opstart blijft hij hangen bij het opstarten ( nog niet in windows dus )
Iemand een oplossing?
Oh ja daarnaast heb ik nog een nieuwe harde schijf die ik als slave heb ik gestelt. Natuurlijk pakt hij hem niet automatisch, dus wat moest ik ook alweer in dos doen?
spec:
oude videokaart: tnt2
nieuwe : 3d prophet 2 mx
primary harddisk: 6,4gb 7200rm
slave: 20,8 5200rm
geheugen: 128mb
brander, geluidskaart etc...
iemand een oplossing?

Verwijderd

Nou , ten eerste de 3D kaart. Heb je in Windows al je oude drivers verwijderd? Zonee.. DOE DIT.
Ten tweede... IRQ probleen mischien??
Of kijk even na of Windows de oude en de Nieuwe 3D kaart erin heeft staan waardoor hij af en toe niet weet welke software hij moet pakken.

2e DE HD.
Start in dos (of in Windows PARTITIONMAGIC) fdisk op. dan typ 5..enter , het nummer van de nieuwe hd , enter, 1 Enter , 1 Enter en dan moet je even kiezen wat je wilt.. en ik zou je HD in Windows formateren.. dit gaat sneller... veel spass..

..................................................
ChukE ( http://www.cultdeadcow.com )

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat voor een moederbord heb je?.
Ik had laatst namelijk ook een probleempje met een GeForce2 MX op een CT BX plank.

Na veel geklooi was dit de oplossing: de laatste pinnen op je videokaart afplakken met tape, insteken en klaar.

Maar dit moet je pas proberen als verder niets heeft geholpen.

• StephaN900
  • Niet online
Ik heb een chaintech 6btm
Maar ik denk dat er iets fout is in windows. Dus morgen maar even formateren en opnieuw installeren. Kijken of het helpt.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:05

Animal_X

Rodin

Ik had hier het zelfde probleem met een ausus A7v en een Abit GF2 mx.

Windhoos meerdere malen verwijderd/opnieuw geinstaleerd.
Zowat alle standaard en detonators drivers geprobeerd maar niets hielp.

Nu heb ik de abit weer terrug gestuurd en krijg ik deze week de MSI.
(www.asci.nl)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 oktober 2000 00:08 schreef T.S. het volgende:
Wat voor een moederbord heb je?.
Ik had laatst namelijk ook een probleempje met een GeForce2 MX op een CT BX plank.

Na veel geklooi was dit de oplossing: de laatste pinnen op je videokaart afplakken met tape, insteken en klaar.

Maar dit moet je pas proberen als verder niets heeft geholpen.[/quote]Euhhhhhhhhh, waar dienen die laatste pinnen dan voor :? :? :?

And The Only One

• T.S.
  • Niet online
Aangezien mijn probleembord ook een 6BTM was, denk ik dat dit nog wel eens kan helpen.
Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/thalion_ar/Rommel/4x_agp.jpg

Ik denk dat het iets met de AGPx4 Feature te maken heet. (aangezien het plaatje zo heet).

• StephaN900
  • Niet online
Maar hij is toch ook compatible met 2x agp of niet?
En als ik het aftape dan past hij er toch niet meer in of ligt dat aan mij?
Nou ja mijn oude tnt2 zit er nu in en windows start niet echt goed meer op behalve in 640*480 bij 16 kleuren wat er dus niet uitziet. Maar volgens mij zijn een aantal bestandjes verwijderd. Dus morgen wanneer mijn tentamen voorbij is zal ik het eens opnieuw installeren met de geforce 2 erin. En anders breng ik hem terug, want ik weet wel hoe dat gaat met dat afplakken dan staat zometeen alles weer in de fik doordat het plakband is gaan fikken ( met zulk soort dingen heb ik ervaring een kabeltje helemaal weg gesmolten im mijn compje )

• T.S.
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En als ik het aftape dan past hij er toch niet meer in of ligt dat aan mij?[/quote]Dat ligt aan jou :) wat voor tape gebruik je wel niet?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>dan staat zometeen alles weer in de fik doordat het plakband is gaan fikken [/quote]Waar druk jij dan allemaal plakband op?, een stukje tape van 2 bij 5 mm is al voldoende.

Maar je moet zelf maar kijken, als je het liever niet doet moet je gewoon terug naar de winkel gaan. Hij hoort het tenslotte te doen zonder gesleutel.
Pagina: 1