Toon posts:

PC instabiel na vervangen CPU-cooler + voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
WHHHEEELPP!!!
Vorige week mijn pc geluidslozer :Z gemaakt. Nieuwe voeding (Enermax) geplaatst en een Zalman (CPNS6000-Cu) cooler geplaatst, koelpasta gebruikt en cooler geplaatst.

Na deze handelingen lijkt het of mijn pc berekeningfouten maakt. Als ik XP of Win2K istall dan kunnen sommige bestanden niet gekopieerd worden, iedere keer weer andere bestanden. Dit gebeurd bij verschillende XP- en 2000-versies, ook heb ik install bestanden op hd gezet. Dan nog loopt install fout.

Het volgende heb ik gedaan om e.e.a. uit te sluiten:
*BIOS: upgrade tot laatste versie
*Geheugen: verschillende banken en dimmetjes geprobeerd.
*Nieuwe coolerfan: aangesloten op andere mb.
*Voeding: andere voeding gebuikt.
*HD: andere hd gebruikt

Mijn vermoeden is dat of mijn CPU kapot/beschadigd is, of mijn moederbord is naar zijn gootje.

Weet iemand hoe ik kan uitzoeken of het mijn mobo is of mijn CPU?????
Effe een nieuwe XP1800 kopen of een nieuw mobo om te testen zie ik niet zitten.
Eén van de 2 moet ik sowieso nieuw kopen denk ik ... Een tooltje om dit uit te zoeken of een goede tip kan ik gebruiken! Ik heb zelf al gezogd naar een app die mijn hw conf test maar kan geen goede vinden (SisoftSandra2002 vindt niets).

Verwijderd

Temperatuur CPU te hoog?
Kijk eens in het bios onder hardwaremonitor of gebruik bijv. mbm (motherboard monitor)om de cpu temp te bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, Temp blijft constant op 41 graden C.
Heb inderdaad MBM gebruikt om dit te checken.... :'(

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Nu je het zegt, ik had dit inderdaad ook met mijn P4. Ik ging XP installeren en kreeg ook deze fouten. Verder ging de installatie goed en loopt de pc goed. Alleen is mijn temp redelijk hoog (50 idle / 60 stressed).

Ik heb er eigenlijk niet over nagedacht. Dacht gewoon dat de cd niet goed gelezen kon worden. Ik zal ook nog eens op onderzoek gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Dat met install van XP files niet gekopiet kunnen worden ligt meestal aan de install-cd.

Maar ben nu dus nog steeds op zoek naar een progje om uit te zoeken aan welk hw-onderdeel het ligt.....