WHHHEEELPP!!!
Vorige week mijn pc geluidslozer
gemaakt. Nieuwe voeding (Enermax) geplaatst en een Zalman (CPNS6000-Cu) cooler geplaatst, koelpasta gebruikt en cooler geplaatst.
Na deze handelingen lijkt het of mijn pc berekeningfouten maakt. Als ik XP of Win2K istall dan kunnen sommige bestanden niet gekopieerd worden, iedere keer weer andere bestanden. Dit gebeurd bij verschillende XP- en 2000-versies, ook heb ik install bestanden op hd gezet. Dan nog loopt install fout.
Het volgende heb ik gedaan om e.e.a. uit te sluiten:
*BIOS: upgrade tot laatste versie
*Geheugen: verschillende banken en dimmetjes geprobeerd.
*Nieuwe coolerfan: aangesloten op andere mb.
*Voeding: andere voeding gebuikt.
*HD: andere hd gebruikt
Mijn vermoeden is dat of mijn CPU kapot/beschadigd is, of mijn moederbord is naar zijn gootje.
Weet iemand hoe ik kan uitzoeken of het mijn mobo is of mijn CPU?????
Effe een nieuwe XP1800 kopen of een nieuw mobo om te testen zie ik niet zitten.
Eén van de 2 moet ik sowieso nieuw kopen denk ik ... Een tooltje om dit uit te zoeken of een goede tip kan ik gebruiken! Ik heb zelf al gezogd naar een app die mijn hw conf test maar kan geen goede vinden (SisoftSandra2002 vindt niets).
Vorige week mijn pc geluidslozer
Na deze handelingen lijkt het of mijn pc berekeningfouten maakt. Als ik XP of Win2K istall dan kunnen sommige bestanden niet gekopieerd worden, iedere keer weer andere bestanden. Dit gebeurd bij verschillende XP- en 2000-versies, ook heb ik install bestanden op hd gezet. Dan nog loopt install fout.
Het volgende heb ik gedaan om e.e.a. uit te sluiten:
*BIOS: upgrade tot laatste versie
*Geheugen: verschillende banken en dimmetjes geprobeerd.
*Nieuwe coolerfan: aangesloten op andere mb.
*Voeding: andere voeding gebuikt.
*HD: andere hd gebruikt
Mijn vermoeden is dat of mijn CPU kapot/beschadigd is, of mijn moederbord is naar zijn gootje.
Weet iemand hoe ik kan uitzoeken of het mijn mobo is of mijn CPU?????
Effe een nieuwe XP1800 kopen of een nieuw mobo om te testen zie ik niet zitten.
Eén van de 2 moet ik sowieso nieuw kopen denk ik ... Een tooltje om dit uit te zoeken of een goede tip kan ik gebruiken! Ik heb zelf al gezogd naar een app die mijn hw conf test maar kan geen goede vinden (SisoftSandra2002 vindt niets).