failure is the only option
zou 't ook het moederbord kunnen zijn?
heb nl. net een maand een nieuw moederbord omdat mijn vorige was doorgefikt, maar dat stonk toen, en nu ruik ik niks.
kan het ook zijn dat mijn voeding het moederbord molt?
heb nl. net een maand een nieuw moederbord omdat mijn vorige was doorgefikt, maar dat stonk toen, en nu ruik ik niks.
Een doorgefikte mobo duidt in bijna alle gevallen op een overbelaste voeding. Aangezien je de voeding niet hebt vervangen, is er inderdaad een grote kans dat je tweede moederbord naar de haaien is..Op woensdag 22 mei 2002 11:45 schreef Phusebox het volgende:
zou 't ook het moederbord kunnen zijn?
stekkertje van je powerknop mischien losgegaan?
Probeer eens je atx stekker los te halen van je bord en dan power even ingedrukthouden en de stekker weer terug plaatsen.
Had dit probleem bij een aantal asus bakken en dit was de manier om ze weer aan de gang te krijgen.
Had dit probleem bij een aantal asus bakken en dit was de manier om ze weer aan de gang te krijgen.
Msi k7t266Pro2 ru xp 1800+ @ 2000+ 512 DDR 80 GB Maxtor
hmm hoe kun je erachter komen hoeveel je op een 300 watt voeding kunt aansluiten?
er zit in
3 7200 rpm harde schijven
1 geluidskaart
1 agp grafische kaart 64mb (ati)
2 netwerkkaarten
1 dvd
1 cdwriter
1 floppy drive
2 extra casefans, 80mm 3000 rpm
er zit in
1 geluidskaart
2 netwerkkaarten
1 dvd
1 cdwriter
1 floppy drive
Dat kan een 300W voeding probleemloos aanOp woensdag 22 mei 2002 12:41 schreef Phusebox het volgende:
hmm hoe kun je erachter komen hoeveel je op een 300 watt voeding kunt aansluiten?
er zit in
1 geluidskaart
2 netwerkkaarten
1 dvd
1 cdwriter
1 floppy drive
Maar nogmaals, je hebt zelf aangegeven dat je vorige moederbord was doorgefikt, wat volgens mij hoogstwaarschijnlijk is veroorzaakt door een overbelaste voeding. Wanneer een voeding eenmaal is overbelast, wordt het niet altijd hersteld door er simpelweg een ander moederbord aan te hangen.. Probeer in ieder geval een andere voeding
ik breng em morgen terug naar de winkel
heb nog garantie
moet er wel 100 km voor rijden, maar goed
heb nog garantie
moet er wel 100 km voor rijden, maar goed
Of je stopt de stekker er in!!! 
Maar doet niks het meer?? Dan lijkt het dat je voeding gaar is. Probeer ff een andere zou ik zeggen...
Misschien is de zekering stuk.
Maar doet niks het meer?? Dan lijkt het dat je voeding gaar is. Probeer ff een andere zou ik zeggen...
Misschien is de zekering stuk.
ik heb dit ff gecopy paste uit een ander topic dus vandaar..
Heb je al geprobeerd het bios te resetten, de videokaart goed aan te duwen, andere videokaart proberen, computer zo kaal mogelijk (dus processor videokaart, 1 reep geheugen en toetsenbord) op te starten, dus alle ide kabels los enzo?
Ook de boel al even uit de kast gehaald i.v.m. kortsluiting? Tot zover spoedcursus computers laten booten les 1
Als dit allemaal niet werkt, melden maar, dan proberen we nog meer oplossingen te verzinnen..
Oh, nog een idee: als je OF het geheugen OF de processor verwijdert gaat ie dan piepen?
Succes
P.s. Als het wel werkt, meld het ff, is iedereen weer blij
Heb je al geprobeerd het bios te resetten, de videokaart goed aan te duwen, andere videokaart proberen, computer zo kaal mogelijk (dus processor videokaart, 1 reep geheugen en toetsenbord) op te starten, dus alle ide kabels los enzo?
Ook de boel al even uit de kast gehaald i.v.m. kortsluiting? Tot zover spoedcursus computers laten booten les 1
Oh, nog een idee: als je OF het geheugen OF de processor verwijdert gaat ie dan piepen?
Succes
P.s. Als het wel werkt, meld het ff, is iedereen weer blij
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Misschien maakt je moederboord contact met de kast?
Verwijderd
ik had vande week precies hetzelfde
Toen bleek het aan het schroefje te liggen waar ik mijn videokaart mee vast zette
haalde ik het schroefje eruit dan starte hij gewoon op:D
Toen bleek het aan het schroefje te liggen waar ik mijn videokaart mee vast zette
haalde ik het schroefje eruit dan starte hij gewoon op:D
misschien dat mobo contact maakt, ik hoor iets los zitten in mijn kast maar zie het niet...
ga hem echter niet uit elkaar draaien omdat anders mijn garantie weg is...
alle andere opties heb ik al geprobeerd
maar thanks anyway voor de suggesties
Nou, lijkt me sterk dat je garantie dan weg is, maar geef eens antwoord op de vraag of ie gaat piepen als je je geheugen of processor eruit haalt...Op woensdag 22 mei 2002 18:27 schreef Phusebox het volgende:
misschien dat mobo contact maakt, ik hoor iets los zitten in mijn kast maar zie het niet...
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Pagina: 1