• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
ik heb al een jaar een mzr-700 mdlp minidisc.
aleen ineens zegt ie nu als ik er een disc in doe dat ie hem niet kan lezen (disk error) of No disk.. :(

garantie is dus ook al verlopen :(
iemand enig idee wat het kan zijn en wat het gaat kosten om hem te rapareren?

-

Verwijderd

Probeer de lens eens schoon temaken met een vezeldoekje en eventueel speciaal schoonmaak spul.

Misschien is is die leeskop wel niet meer goed afgesteld, dat hij dus niet helemaal naar het begin terug draait en daardoor niet kan lezen.
Ik weet niet of je hem dan zelf wat kan terug duwen. Dat moet je maar even kijken.
Repareren lijkt me vrij duur als je het bij een bedrijf laat doen. Anders maak je uhm gewoon zelf open en kijk je of je iets vreemds zie.

Je hebt ook al andere schijfjes geprobeerd? En van een ander merk. Misschien ligt het daar aan, maar dat betwijfel ik.

Succes.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Dat had ik ook altijd met m'n Sony MD-players. Meestal is de lens gewoon vies, en even schoonmaken en het werkt weer. Alleen is na een tijdje de mechanisme ook helemaal versleten. Mijn meest recente heeft zelfs een lensmechanisme dat mee omhoogklapt als je de deksel opent.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• xonide
heb nu met een wattenstaafje geprobeerd de lens schoon te maken. geen effect.
ben er ook mee naar een Electronica winkel geweest en die heeft hem schoongemaakt met een speciaal soort (naar alcohol ruikend spul) geprobeerd de lens ook schoon te maken. helaas geen effect,

als ie gaat zoeken hoor ik wel het "armpje" heen en weer schuiven om te kijken of er wat te lezen valt dus het mechanisme zal wel goed zitten .

ben bang dat me dit een aardige hoop centen gaat kosten om te repareren niet?

-

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 16:27

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Er zijn ook van die schoonmaak MD's (ja 1 voor lezende en 1 voor schrijvende lenzen).
Gewoon ff naar de Free Record Shop gaan ff vragen of ze die willen bestellen. Weet alleen de prijs niet meer.
Als je in Den Haag woont kan je hem wel lenen van mij.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien is de leeskop door onbedoeld geweld een beetje verbogen en kan ie de tracks niet meer vinden.. Zoiets had ik met mijn oude mzr-55 (niet dat ik hem ooit goed heb kunnen maken).

Maar ja, als je gaat klooien kan je dat ding net zo goed weggooien. Andersom ook natuurlijk. De elektronica in zo'n dingetje is zo fijn, zo teer, maar valt nog best beetje aan te tweaken.

Expanding the inexpandable

• xonide
Als je in Den Haag woont kan je hem wel lenen van mij.
Da lukt dus nie :(
als je gaat klooien kan je dat ding net zo goed weggooien.
heb hem pas een jaar. Dit is echt balen

-

• tymiek

tymiek

Op woensdag 22 mei 2002 22:25 schreef xonide het volgende:

[..]

Da lukt dus nie :(
[..]

heb hem pas een jaar. Dit is echt balen
Bel SONY vraag of ze niet iets onder coulance kunnen regelen. Je kan het altijd proberen. Anders gewoon naar de FRS en bestel zo'n cleaning-MD

• xonide
enig idee hoe duur dit is?

zoals eerder gezegd heb hem ook al laten schoonmaken in een electronica zaak met speciaal spul dus of het veel zou uitmaken? ben bang dat het nogal wat zou kunnen kosten.

-

• tymiek

tymiek

Op woensdag 22 mei 2002 22:32 schreef xonide het volgende:
enig idee hoe duur dit is?

zoals eerder gezegd heb hem ook al laten schoonmaken in een electronica zaak met speciaal spul dus of het veel zou uitmaken? ben bang dat het nogal wat zou kunnen kosten.
Zo'n 25 pleuro's uitgaande dat ie toen 49,95 in guldens was. Heb je in ieder geval er een voor je volgende MD speler. Maar ik zou eerst meneer Sony maar eens bellen.

• xonide
ja ga ik morgen ochtend ff doen ja.
iig thnx

-

Pagina: 1