Toon posts:

:? Probleem: van SIS 6326 naar TNT2-M64?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de SIS6326 VGA kaart (AGP, 8MB) in mijn PC vervangen door een Nvidia TNT2/M64 kaart (ook AGP, 32MB), met als gevolg dat de computer niet meer opstart. Ik hoor geen BIOS-piepsignalen en de monitor klaagt niet over 'no video', alleen de harddisk slaat even aan en stopt er dan mee.

Bij het terugplaatsen van de SIS-kaart loopt alles weer normaal. Mijn vraag is dus: probeer ik iets te doen wat niet kan? Werkt zo'n TNT2 niet zonder andere VGA-kaart?

(ik had oorspronkelijk een SIS6326 doorgelust naar Voodoo2 (PCI, 12MB), een combinatie die wel werkte.

Of zou het moederboard (PC100 van het type M729) hier niet geschikt voor zijn???

Pierre
(pgielen@zonnet.nl)

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Het kan zijn dat die tnt kapot is, maar hij zou het wel moeten doen, zonder andere kaarten.

Verwijderd

ff bios reset doen, en dan doet ie als goed is wel, ik had probleem en dan setup defaults, geen turbo instellingen dus

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
misschien geeft dat bord niet genoeg stroom?

volgens mij is het trouwens een pc chips bord (aan typer nummer te zien), dus dat zou kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 11:50 schreef Mr_Blue het volgende:
ff bios reset doen, en dan doet ie als goed is wel, ik had probleem en dan setup defaults, geen turbo instellingen dus
Bedoel je softwarematige resetten of echt de stroom eraf en dan via het resetjumpertje even omzetten? Moet ik eens proberen...

Pierre

(en ja, het is inderdaag een pcchips board)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 12:09 schreef weareborg het volgende:
misschien geeft dat bord niet genoeg stroom?
volgens mij is het trouwens een pc chips bord (aan typer nummer te zien), dus dat zou kunnen.
Is dat een bekend probleem dan van pcchips mobo's?

Pierre

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

wat je ook kunt proberen:
- start de PC met de oude kaart
- kijk in de BIOS of ASSIGN IRQ FOR PCI VGA aan staat (ja, geldt ook voor AGP)
- zo niet, zet em dan aan
- stop de nVidia kaart erin en gaaaaan!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
ik heb ook dezelfde stap gemaakt en verder zonder problemen.

oja en groeten enzo hoeft neit.

Verwijderd

anders gewoon bios defaults proberen//
Pagina: 1