[HDD] installatie lukt niet!!? (WinXP)

Pagina: 1
Acties:

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Hallo,
Ik heb hier WinXP Pro. Mobo is een Abit TH7-II Raid. Raid gebruik ik verder niet. Ik heb hier 2x 40gb inhangen. Net een 120gb bijgekocht. Deze heb ik aan de 3e IDE poort (die voor Raid ook kan worden gebruikt) gehangen. Als ik WinXP opstart vindt hij netjes een nieuwe drive, echter, bij installeren (van "mass storage controllor") krijg ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2120492055

Help!

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
schop ;)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Je wil dus de raid controller als IDE controller gebruiken. Dan denk ik dat je eerst in de bios alles uit moet zetten wat met de raid controller te maken heeft.
edit:
zoals in mijn eigen systeem was het iets als SCSI/Promise bios - disabled

Haal ook even de harde schijf van de controller af.

Ik heb dit mobo nog nooit gebruikt dus kijk ook even of je moet kiezen tussen raid en ata doormiddel van een jumper op het moederbord.

Daarna moet je in windows de controller installeren met de ata drivers (niet de raid zoals je weet).

Dan zou hij geen error meer moeten geven.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:52
hier stond een vergissing... :r :Y)

Verwijderd

probeer em eens als RAID te installen (ook al is het maar 1 schijf)
Misschien heb je dan meer geluk (ik heb geen ervaring met dit mobo maar op de k7t266 pro2-ru kun je de raid poorten ook als ide gebruiken... Moet je het wel via de raid software doen.)

edit: typo in typeno

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd. Maar ondertussen weet ik dat 't niet aan de hd ligt. Ik probeerde namelijk een nieuw netwerkkaartje te installeren (zelfs eentje die hij al kende), zelfde foutmelding. Dus nu staat WinXP er weer opnieuw op. Problem solved. :)

Thanks anyway.

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

slotje dus !?

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 16:54 schreef loquitos het volgende:
slotje dus !?
Yes, kom maar op! :)
Pagina: 1