He, vraagje. Ik heb nog 2 oude Compaq 5166. Ze zijn identiek aan elkaar en nu wil ik graag weten of je van deze 2 pc's 1 kan maken. Ik wil dus dat het gaat werken als een dual. Kan dat?
ik denk da je dan een moederbord moet hebben die die 2 processors ondersteunt --------> duz ik denk van nie
[This space is for rent]
Verwijderd
[te laat]
Vraag jezelf dit eens af: Passen op 1 moederbord 2 processoren...?
Dan heb je het antwoord
[/te laat]
Vraag jezelf dit eens af: Passen op 1 moederbord 2 processoren...?
Dan heb je het antwoord
[/te laat]
Kijk, het is de bedoeling dat een PC als server gaat werken voor mijn adsl en de ander die gaat helpen met het bieden van bijv processortijd. Ik dacht, misschien kun je die moederborden met elkaar verbinden, (solderen, tapen).
Maar dat gaat dus niet?
Maar dat gaat dus niet?
mwah... je hangt twee moederborden in je kast. Soldeer de geheugenbussen aan elkaar. Neem een standaard linux smp kernel, herschrijf die. En voila je hebt een dual processor/dual moederbord machine. 
Ik vraag me af of iemand daar ooit al in geslaagd is!
Ik vraag me af of iemand daar ooit al in geslaagd is!
50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200
Clusteren is de enig juiste oplossing..
Zie de manual/howto van Win2K AdvSrv, NT4 Srv of Linux
Zie de manual/howto van Win2K AdvSrv, NT4 Srv of Linux
Die heeft ook iedereen...Op woensdag 22 mei 2002 11:21 schreef general000 het volgende:
Gewoon te vinden in de helpfile van Win 2K ADV SR?
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Als ik jou was zou ik me de elende besparen, 1 computer is snel genoeg om een ADSL verbinding te delen. Die 2 computer staat alleen de hele tijd herrie te maken en energie te gebruiken...
486 met beetje gehuegen en freesco is theoretisch genoegOp woensdag 22 mei 2002 18:50 schreef gcb het volgende:
Als ik jou was zou ik me de elende besparen, 1 computer is snel genoeg om een ADSL verbinding te delen. Die 2 computer staat alleen de hele tijd herrie te maken en energie te gebruiken...
het lijkt me wel een leuk projectje?! een cluster bouwen!
maar zou de voordeel echt groot zijn?!
maar zou de voordeel echt groot zijn?!
wisdom is rarely common
Verwijderd
Met tape zitten ze wel aan elkaar vast. Ik zou niet weten of een van die dingen dan nog werkt.Op woensdag 22 mei 2002 11:12 schreef general000 het volgende:
Kijk, het is de bedoeling dat een PC als server gaat werken voor mijn adsl en de ander die gaat helpen met het bieden van bijv processortijd. Ik dacht, misschien kun je die moederborden met elkaar verbinden, (solderen, tapen).
Maar dat gaat dus niet?
Het hardware matigekoppelen van de 2 mobo's is zeker goed moegelijk. Hier zijn speciale kaarten in de handel, die naar keuze een koppeling over koper- of glaskabel hebben. Met behulp van deze kaarten, wat kabel en wat software is het goed mogelijk de mobo's virtueel als 1 pc te gebruiken.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
Gewoon via 2 netwerkkaarten aan elkaar pluggen. Maar voor je ADSL heb je nix nodig hoor. Ik heb een projectje gezien waarbij over een 286 (20mhz) met 4 mb geheugen en 2 10 mbit kaartjes een 1.2 mbit verbinding tot stand werd gebracht. Ik heb hier zelf een 386 (66 mhz ondergeclocked naar 40 mhz met passieve koeling (stil dus)) staan maar dat is dus eigenlijk al overkill. Zelf als de inet verbinding (Chello niet veel dus) 100% gebruikt wordt komt de Linux software niet boven de 2% cpu usage uit dus.
Verwijderd
Zijn dit niet gewoon fibre channel of ethernet kabels. En is de software niet gewoon iets als beowulf of MC/Service Guard? Dat noem ik namelijk niet het hardwarematig koppelen van 2 moederboards. Als je hiermee iets anders bedoeld dan ik genoemd heb, zou ik graag weten wat je wel bedoeld.Het hardware matigekoppelen van de 2 mobo's is zeker goed moegelijk. Hier zijn speciale kaarten in de handel, die naar keuze een koppeling over koper- of glaskabel hebben.
In 1 keer goed, en wel eens een netwerkkaart op je kop gehad, best hardOp donderdag 23 mei 2002 15:21 schreef us1111 het volgende:
[..]
Zijn dit niet gewoon fibre channel of ethernet kabels. En is de software niet gewoon iets als beowulf of MC/Service Guard? Dat noem ik namelijk niet het hardwarematig koppelen van 2 moederboards. Als je hiermee iets anders bedoeld dan ik genoemd heb, zou ik graag weten wat je wel bedoeld.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
Nee, ga ik nu direct even proberen...In 1 keer goed, en wel eens een netwerkkaart op je kop gehad, best hard
er schijnt ook een mogelijkheid te zijn de PCI bussen te koppelen met een speciale PCI crosslink. Krijg je net zoals bij een server moederbord 32 IRQ's ipv 16. Maar hoe het precies zit weet ik niet meer en dat wil ik graag weer eens uitproberen. --> moederborden linken
njiestnag Trenjeska! (of zo iets)
Aub geen oude topics omhoogkicken .. Je hebt toch al een nieuwe geopend? Daar kun je lekker in voorthameren
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()