Toon posts:

vastlopen internet (Windows98/@home)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal maanden internet explorer 6(6.0.2600.0000, 128 bits) geinstalleerd en het is nog meer ellende dan met IE 5.5. De onderstaande problemen deden zich dus ook al voor bij IE 5.5.

Mijn verbinding met het het internet,(@home), stopt regelmatig op het moment dat er bijvoorbeeld een bestand wordt gedownload. Voorbeeld: ik gebruik Download Accelerator Plus voor het binnenhalen van bestanden. Als ik DAP gebruik en de downloadsnelheid loopt op tot zo'n 350 Kb dan stopt het downloaden en is er geen beweging meer in te krijgen. Ook nadat alle programma's zijn afgesloten kan er geen verbinding meer worden gemaakt met het internet. Er zit dan niets anders op dan de PC opnieuw op te starten.

Hetzelfde probleem doet zich ook voor als meerdere schermen tegelijk openen. Dus die vervelende pop-ups zorgen er veelal voor dat IE vastloopt.

Ik werk met Windows 98 (4.10.1998), 128 Mb, 1000 MHz AMD en een 10 Mb netwerkkaart.

Iemand soortgelijke problemen? Zo ja, hoe kan ik ze verhelpen?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Toevallig modempje getweakt? -> maximumsnelheidsoverschijding = geen verbinding...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=4]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
IRQ conflict misschien :?

Verwijderd

Topicstarter
Aetje en PolarBear bedankt voor de suggesties....

Ik deel de computer met een huisgenoot.... en als mijn huisgenoot h'm "getweakt" heeft hoe kan ik dat zien? Waar kan ik zien wat de maxiumsnelheid is van mijn modem? Heeft dat iets te maken met die 10Mb?

Zelfde geldt voor een eventueel IRQ conflict, waar kan ik dat aflezen... opsporen.... terugvinden?

In ieder geval bedankt

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Kamergenoot gewoon vragen... Zo niet, @Home ff mailen.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

als die is getweakt zou het niet fout moeten gaan, want een vriend van mij heeft het ook getweakt en deelt de verbinding ook.....Je zou toch bij je instellingen moeten kijken.......
Pagina: 1