[PioneerDV505] DTS geluid mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Heb een Pioneer DV505 met dolby digital. Deze player heeft geen DTS logo voorop en geen DTS out achter.
Wel een PCM(coaxial) en een optical out.

Deze is aangesloten op (m'n nieuwe aanwinst :) )
de Onkyo TX DS 595 receiver.

Is het mogelijk om met een DTS dvd het DTS spoor aan de gang te krijgen op de pioneer?
Tot op heden niet gelukt.

Heb hem coxiaal en optisch aangesloten gehad, maakt niks uit. DTS spoor is blanco; receiver geeft aan dat het prologic of stereo is. Zodra ik naar de DD track ga heb ik geluid en geeft de Onkyo ook mooi aan: Dolby digital.

Wie kan mij helpen aan dts i.c.m. de pioneer? :?

PS:

Als ik een regio 2 dts dvd via de xbox aansluit (optical) dan werkt dts prima.
Het punt is dat ik bijna alleen maar regio 1 dvd's heb en koop. Het is noodzakelijk dus dat ik op de regio free pioneer dts aan de gang krijg (mits mogelijk)

Zenk joe!

Verwijderd

Ik dacht Helaas dat wanneer je DVD-player geen DTS out heeft hij ook het signaal van DTS niet doorgeeft...:'( ik weet dit niet 100% zeker...)

Leuke versterker trouwens :) wanneer je hem net gekocht hebt : goede keus!! heb zelf de TX-DS676 en koop nooit meer iets anders als Onkyo op versterker gebied ;)

• DasHMauL
Op woensdag 22 mei 2002 10:40 schreef DSB_Sabian het volgende:
Ik dacht Helaas dat wanneer je DVD-player geen DTS out heeft hij ook het signaal van DTS niet doorgeeft...:'( ik weet dit niet 100% zeker...)

Iemand anders die me nog wat kan vertellen?

Leuke versterker trouwens :) wanneer je hem net gekocht hebt : goede keus!! heb zelf de TX-DS676 en koop nooit meer iets anders als Onkyo op versterker gebied ;)
Onkyolofelijk die sound hé? :)
Gekocht bij stassen in venlo (voor mij een uur rijden, wél de moeite waard)
Maar wat ik wil is: The Eagles DTS laatste nummer blaaazen op de versterker!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Op woensdag 22 mei 2002 10:40 schreef DSB_Sabian het volgende:
Niet correct,
Op de optische en coax uitgang komt alles langs (als je DVD speler weet wat DTS is), niet gedecodeerd, dat moet je versterker doen.
Behalve als je DVD speler daar een optie voor heeft.
Het komt erop neer dat DTS eigenlijk gewoon moet werken, wat betreft regio's en regiovrij kan ik je niet vertellen wat dat met DTS te maken zou moeten hebben.

Stomme vraag maar voor de zekerheid:
Heb je er wel een DVD inzitten die DTS is opgenomen? :)

Alles kan stuk.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 22 mei 2002 11:23 schreef remco_k het volgende:

[..]

Niet correct,
Op de optische en coax uitgang komt alles langs (als je DVD speler weet wat DTS is), niet gedecodeerd, dat moet je versterker doen.
Nou, dat weet een 505 dus niet. Van een DVD schijf lees je een beeld en geluidssignaal en de DTS track moet wel als audiotrack herkend worden om het digitale signaal naar buiten te sturen.. Een 505 kan het dus niet... Je zal minimaal een 515 moeten hebben om van de Eagles te genieten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DasHMauL
Op woensdag 22 mei 2002 11:23 schreef remco_k het volgende:

[..]

Niet correct,
Het komt erop neer dat DTS eigenlijk gewoon moet werken,

Stomme vraag maar voor de zekerheid:
Heb je er wel een DVD inzitten die DTS is opgenomen? :)
OK, dus de correcte vraagstelling is: Weet mijn DVDspeler wat DTS is...

Als het klopt wat jij zegt gaat alles dus door de opt/coax uitgang, dus OOK dts. Wat is er dan anders aan een 'dts out' gang op een dvdspeler met dts logo??
Op 1 of andere manier komt het signaal niet goed bij de versterker binnen, het dtsLED op de receiver brandt namelijk niet. Als ik de DD track inschakel; schakelt ook de receiver direct om naar DD en heb ik sound.

Vergeet ook niet dat DTS wél werkt met de xdoos (r2)

Wie weet dit zeker of wie heeft een Pioneer DV505 player?

P.S.

En ja, ik heb er een DTS dvd in :o

Mijn DTS titels:
* DasHMauL R1: eagles, t2, se7en, diehard1
* R2: close encounter o.t. 3rd kind

Hellup mie! }:O

Verwijderd

Niet correct,
Het komt erop neer dat DTS eigenlijk gewoon moet werken, wat betreft regio's en regiovrij kan ik je niet vertellen wat dat met DTS te maken zou moeten hebben.
DAn ff een simpele truck toepassen ;)

Mischien moet je ff kijken in het menutje of hier een optie staat wat inhoud het geluid niet gedecodeerd doorsturen of in die richting... ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 22 mei 2002 12:57 schreef DasHMauL het volgende:

[..]

OK, dus de correcte vraagstelling is: Weet mijn DVDspeler wat DTS is...
Nee dus.

• DasHMauL
JvS Bedankt! I'll trust your judgement...

Wat ik dan wel minder vind is dat Stassen zei dat het wel mogelijk is als je dat in de receiver instelt? Maja.

Jammer dat ik dan waarschijnlijk (na huidige upgrade) weer
een nieuwe ugrade in de planning moet zetten. :(

Toch ga ik eerst voor een sub, want die mis ik nog! (denk aan een rel q serie of zo)

Nog een laatste vraag:

Welke DTS titels klinken nog meer super? muziek en of film?
JvS; jij mischien een aanrader voor me?

mzzl

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:00
Robbie Williams - Live at the albert

Onlangs gaf deze Engelse megaster een eenmalig concert ter gelegenheid vanzijn jongste album 'Swing When You're Winning'. In een uitverkochte RoyalAlbert Hall bracht Robbie stukken van zijn nieuwe CD. Hierbij werd hijbegeleid door een 53-koppig orkest en een keur aan gastartiesten. Hetconcert is die avond prachtig vastgelegd en is nu beschikbaar op DVD. Naastde ruim anderhalf uur durende show bevat de DVD ook unieke 'backstage'beelden en een reportage over de totstandkoming van zijn nieuwe CD 'SwingWhen You're Winning'.

Bovenstaande vind ik echt steendgoed! Weet alleen niet of het DTS is, maar anders is het DD 5.1.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 22 mei 2002 13:17 schreef DasHMauL het volgende:
JvS Bedankt! I'll trust your judgement...

Wat ik dan wel minder vind is dat Stassen zei dat het wel mogelijk is als je dat in de receiver instelt? Maja.

Jammer dat ik dan waarschijnlijk (na huidige upgrade) weer
een nieuwe ugrade in de planning moet zetten. :(

Toch ga ik eerst voor een sub, want die mis ik nog! (denk aan een rel q serie of zo)

Nog een laatste vraag:

Welke DTS titels klinken nog meer super? muziek en of film?
JvS; jij mischien een aanrader voor me?

mzzl
Hehe, ik vind DTS helemaal niet zo heel erg belangrijk eerlijk gezegd :o. Alleen bij muziek DVD's kan ik me een voordeel indenken (maar die heb ik niet :P). Bij films hoor je alleen verschil als je er echt op gaat zitten letten (en dan al moeilijk). DTS is vaak meer voor de status dan dat het echt zo extreem veel beter is. Bij films ben ik vaak meer met de films bezig :P.

(Ik wacht nu op alle mensen die vinden dat ik doof ben omdat ik weinig verschil vind zitten tussen DTS en DD :P)

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:00
Alleen de naam is anders :-)...

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:24
Ik hoor toch wel degelijk verschil hoor :)
En AFAIK krijg je never nooit DTS aan de praat.

Verwijderd

JvS schreef op woensdag 22 mei 2002 @ 13:43:
[...]

Hehe, ik vind DTS helemaal niet zo heel erg belangrijk eerlijk gezegd :o. Alleen bij muziek DVD's kan ik me een voordeel indenken (maar die heb ik niet :P). Bij films hoor je alleen verschil als je er echt op gaat zitten letten (en dan al moeilijk). DTS is vaak meer voor de status dan dat het echt zo extreem veel beter is. Bij films ben ik vaak meer met de films bezig :P.

(Ik wacht nu op alle mensen die vinden dat ik doof ben omdat ik weinig verschil vind zitten tussen DTS en DD :P)
*Meld zich

Ik hoor echt wel verschil tussen DD en DTS. Komop zeg, DD is iets van 480kbit max voor 5 kanalen...DTS 3x zoveel. Dat hoor je vooral in drukke stukken met veel surround effecten.

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02 07:20
Ik hoor zeker bij goede DVD's wel onderscheid tussen DTS en DD5.1: Met name bij Der Untergang viel me dat op bij sommige schiet-scenes. DTS heeft meer dynamiek/bas zo lijkt het. Zelf heb ik een Pioneer 1015-receiver en de DV380-dvd-speler. Die is ook niet al te duur. Ik ken de 505 niet, maar dan zou de 380 een leuke upgrade kunnen zijn wellicht voor de OP? Volgens mij is deze opgevolgd nu door de 393.

aka pluim003

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Realiseren jullie je dat dit een heel oude }:O is :O

Verder heeft DTS zelden een 3x zo hoge datarate. 768 kbit is toch wat je meestal ziet. Dat is niet eens het dubbele.

[ Voor 54% gewijzigd door voodooless op 13-06-2006 09:58 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Met dit slotje wil ik dit topic nomineren voor de "kick van de maand"... :)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.