Win2k NIC not receiving

Pagina: 1
Acties:

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 08:51
Heb cleane win2k geinstalleerd (2 pc's) 5 netwerkkaarten geprobeerd (allen werken in andere pc's) Installeerd prima door win2k, echter kan geen verbinding krijgen met andere pc's op netwerk, kan niet pingen. Er wordt alleen data verzonden (+/- 50-70 packets) en ontvangt niks.

(netwerk ok, 2 andere pc's wel onderling ping)
(beide pc's onder win2k zelfde nic probleem)
(1 pc nu win98se met zelfde nic's geen probleem, werkt prima)

Iemand dit ooit meegemaakt?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:48

Arjan A

Cenosillicafoob

Je hebt wel een IP-adres neem ik aan.
DHCP vol? Adresconflict? Post eens wat adresinformatie, en check de IP-adressen van alle machines eens...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Zend wel, ontvangt niet... Draadje defect :?

Forget your fears...
...and want to know more...

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:48

Arjan A

Cenosillicafoob

Op woensdag 22 mei 2002 10:29 schreef Aetje het volgende:
Zend wel, ontvangt niet... Draadje defect :?
Hij kan ook zenden om een IP adres aan te vragen bij een DHCP....

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Nelis13
heb 8 pc's op netwerk

zonder server gedaan om het makkelijk te houden, pc 1 ip 192.168.0.1, pc 2 192.168.0.2, probleem pc 192.168.0.3
-pingen tussen pc 1 en 2 geen probleem. Pingen tussen probleem pc en andere lukt niet (request timed out).
-heb ook nog een andere aansluiting geprobeerd, had geen effect.

• Baileys
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025
Probeer je netwerkkaartje eens in een ander slotje te doen.

• Nelis13
Heb alle pci-sloten al gehad, heb ook al eens alles eruit gehaald, geheugen geswitched, noem het maar op. Het ligt duidelijk niet aan deze pc, want die andere pc had precies hetzelfde probleem en die doet het nu wel op win98se. Dus het moet een windows2k probleem zijn? Ik dacht zelf iets met instellingen in TCP/IP protocol of instellingen van netwerkkaart (half/full duplex, 10Base2/10Base5?)

Maar ik weet het nu dus echt niet meer, ik heb ooit een keer zoiets gehad en toen wel op BNC 10Base2 gezet en toen deed ie het weer, maar nu .....? GEEN IDEE HELP!

• Baileys
Ik heb precies hetzelfde gehad, en na een tijdje kutten die tie het weer.

Is het toevallig een 3com 90x kaartje?

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:36
kijk eens of je onder win2k niet toevallig ipsec aan hebt staan.

Dat zou het eventueel kunnen zijn.

• Nelis13
Ik heb er ook een 3-com inzitten, maar die doet het wel, dit is een realtek 2029 of zo?! 10Mbit BNC/UTP. In ieder geval vrij standaard. (ik heb ook een keer zonder 3-com geprobeerd nog steeds niks)

Kun je dat "Kutten" misschien nog meer specificeren, dan ga ik dat ook proberen. :-)

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:36
moet eens beter leren lezen

• Baileys
Probeer bijv. de netwerkkaart te verwijderen bij apparaatbeheer - tabblad hardware - hardware wizard - uninstall/unplug device - uninstall device en kies voor show hidden devices.

De netwerkkaarten deleten en rebooten (kunnen meerdere netwerkkaarten instaan).

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Heb ook problemen gehad zoals deze, de oplossing voor mij staat er ook al bij. Simpelweg even in een ander slot steken en het probleem was voor mij verdwenen.

It takes one to know one...

• Nelis13
Waar kan ik dat ipsec vinden?

• Nelis13
-Ipsec staat uit.
-Alle NIC's verwijderd (was er maar 1, plus hidden een paar WAN ip/p2ptp/lpp of zoiets.
- met DHCP server, nog niks neemt ip adres 196.254.184.18 en dus geen ping mogelijk.
- pingen naar eigen ip of 127.0.0.1 is wel mogelijk.
Mijn opties zijn op. Dan maar geen win2k servertje meer. Dan maar weer over op win98se?! :r
Linux geen tijd voor.

• Nelis13
Ik heb dit in de search gevonden (gaat over identiek probleem) maar kan er niks mee in mijn bios.
Na het zetten van PCI Dynamic Bursting op disabled, werkt het wel goed.
Misschien andere mensen een idee? Anders hou ik er echt mee op.

• Nelis13
Ik heb de pc eindelijk op het netwerk gekregen, met de netwerkkaart die in mijn pc zit. Zonder problemen in 1x raak.

Toch vreemd dat alle andere netwerkkaarten het niet doen op die 2 pc's in win2k en wel in win98se. Allemaal kaduk voor Win2k en niet voor win98se? Is win98se niet zo veeleisend aan zijn hardware als win2k?

Ik snap het niet, maar dat zal wel aan mij liggen, ik ga de netwerkkaarten niet weggooien, maar wat ik er wel mee ga doen..........

Verwijderd

Aan je verhaal te zien heb je in elk geval 1 kaart van 10 MBit is de rest toevallig op 100 Mbit ingesteld?

• Nelis13
Nee, zijn voor de rest realtek 8029 10Mbit bnc/utp of AMD nog wat bnc/utp of NE2000 BNC/UTP kaartjes. 1 realtek doet het wel en een identieke doet het alleen in win98se en niet in win2k.

• Essence
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09-2011
Op woensdag 22 mei 2002 21:31 schreef Sybesma het volgende:
Aan je verhaal te zien heb je in elk geval 1 kaart van 10 MBit is de rest toevallig op 100 Mbit ingesteld?
Heb ook pas dit probleem gehad met een Win2k machine gekoppeld aan Win95 (jaja bestaat nog). Beide kaarten op 10Mb/s half-duplex gezet en weg probleem.

• Nelis13
Ok, ik had de hoop al opgegeven, ik heb teveel tijd voor niks in die klote netwerkkaarten gestoken. Dus ik heb een nieuwe netwerkkaart gekocht!!!

HELAAS :-( Zelfde probleem!!!! (HOE KAN DIT?)
Toen maar uit mijn eigen win2k p400 pc netwerkkaart gehaald en in server win2k p150 gestopt. En die nieuwe in mijn eigen pc. En voila!!!!! In mijn pc geen probleem en in p150 win2k wel?!

IK HEB NOG STEEDS GEEN IDEE HOE DIT KAN
- in P150 98mb ram WIN2k (nieuwe installatie) probleem met netwerkkaarten (allemaal zelfs spiksplinternieuwe)
- in p350 64mb ram WIN2K (nieuwe installatie) zelfde probleem, geen verbinding alleen packets senden niks receiven.
- in p350 64mb ram WIN98SE geen probleem
- in p400 192 mb ram WIN2K (lang geleden geinstalleerd)geen probleem.
IEMAND ANDERS DIE NOG IETS WEET? HOE DIT ZOU KUNNEN, IK WIL HET NIET MEER OPLOSSEN, IK WIL HET ALLEEN BEGRIJPEN

sorry ben een beetje gefrustreerd

• Essence
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09-2011
IEMAND ANDERS DIE NOG IETS WEET? HOE DIT ZOU KUNNEN, IK WIL HET NIET MEER OPLOSSEN, IK WIL HET ALLEEN BEGRIJPEN
Ok, ik begrijp je frustratie, ook ik heb in de ruim 15 jaar gestoei met computers de raarste dingen meegemaakt (zelfs al met een oude atari 800xl, ach wat was dat een transparante machine :9~)
But, on topic hierbij een brainstorm van wat je nog zou kunnen bekijken:
- PnP/PCI/ISA setting in BIOS voor de IRQ van de netwerkkaart(en)
- Het gedrag bij 10Mb vs 100Mb settings vergelijken (te zetten via DOS hulpprogrammaatje van de leverancier van de NIC in kwestie)
- Controleer NIC's met diagnostics programma van de leverancier van de NIC
- Zorg ervoor dat als je Win98SE en Win2k gedrag vergelijkt dat je dan exact dezelfde hardware config hebt (dus ook niet meer/minder randapparatuur)
- reboot beide machines na verandering van welke NIC configuratie dan ook.
- Keep it simple: alleen TCP/IP protocol enablen voor NIC's en het zaakje met ping testen
- Gebruik altijd de laatste drivers voor alle NIC's
Pagina: 1