Toon posts:

UW SCSI 80 pins schijf, maar welke controller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een leuk schijfje op de kop getikt, maar deze heeft een 80 pins aansluiting (IBM DDYS-T36950). Het gaat om een Ultra Wide SCSI schijf. Op het net aan het zoeken geweest naar een passende SCSI (eventueel RAID) controller, maar deze zijn allemaal of 50 of 68 pins. Dan hou ik dus 12 pinnetjes over, afbreken maar? :) Welke controller past er bij deze schijf. Thnx

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Het zal om een SCI-aansluiting gaan, waarin de voeding ook gecombineerd zit. Er bestaan adapters voor.
Controllers die direct SCI-schijven aan kunnen spreken bestaan over het algemeen niet, SCI-aansluitingen zitten voor zover ik weet alleen op de SCSI-backplanes van grote serverkasten (op Compaq Proliants e.d., in m'n AlphaServer zitten ze ook).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Het is een SCA aansluiting. Wordt veel in servers van IBM gebruikt.

Zakelijk draai ik met een IBM Netfinity 5000. daar zitten ze ook in.

http://www.hroling.nl

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
SCA -> UW convertertje tussenplaatsen en klaar.

Houdoe

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Als je nog een SCSI-RAID controller wil hebben, moet je ff een mailtje sturen naar mij. ( s_de_man@planet.nl )
Ik heb nog wel een IBM ServeRAID 3HB Controller liggen met 32MB Cache, backup batterij met 32MB backup geheugen.
Hij is overigens U2W, en heeft een aantal adaptec chips en een IBM PowerPC Chipje onboard zitten. Hij ziet er overigens zo uit: http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/15479_3h_2.gif
Het is wel een FULL PCI slot (dus neemt veel ruimte in, check je kast zou ik zeggen).

Het is altijd leuk speelgoed, SCSI RAID, zelf heb ik een Adaptec AAA 133U2 SCSI-RAID controller met 64mb cache, en die dingen zijn zo asociaal snel..... echt een aanrader.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.