Een collega van mij heeft onlangs 'n MSI MS-6367 gekocht. We zijn nu ff door de manual aan 't neuzen & we kunnen nergens OC opties vinden. Heel vreemd, want MSI staat bekend om z'n goede OC mogelijkheden! Het zou te maken kunnen hebben met de nVidia nForce IGP65/128 chipset (niet gelijk met commentaar komen
)
Verwijderd
Ik ben zelf heel lang bezig geweest om mijn MS 6318 over te klokken maar zonder succes. In de handleiding stond iets als Designt for overclocking, maar nergens iets te vinden in de BIOS.
Ik ben het toen gaan proberen met softFSB (progje) en met succes. Ik haal gemiddeld 200 Mhz extra en is zeer stabiel.
Het is wel even zoeken naar de juiste PLL (plugin voor progje) maar werkt dan wel goed.
Het bied ook meer voordelen dan via de bios. Je kunt je FSB wijzigen zonder opnieuw op te starten (OLE) en je kunt het niet vekloten, omdat als het fout gaat je pc gewoon vast slaat en na opnieuw opstarten is alles weer goed.
Ik ben het toen gaan proberen met softFSB (progje) en met succes. Ik haal gemiddeld 200 Mhz extra en is zeer stabiel.
Het is wel even zoeken naar de juiste PLL (plugin voor progje) maar werkt dan wel goed.
Het bied ook meer voordelen dan via de bios. Je kunt je FSB wijzigen zonder opnieuw op te starten (OLE) en je kunt het niet vekloten, omdat als het fout gaat je pc gewoon vast slaat en na opnieuw opstarten is alles weer goed.
Ik zat daar ook al aan te denken, omdat ik 't ook gebruik op m'n ECS bord, die ook moeilijk te OCen is. Het enige nadeel hiervan is, dat ik zo geen Linux variant kenOp woensdag 22 mei 2002 10:09 schreef general000 het volgende:
Ik ben zelf heel lang bezig geweest om mijn MS 6318 over te klokken maar zonder succes. In de handleiding stond iets als Designt for overclocking, maar nergens iets te vinden in de BIOS.
De K75A, als ik 't zo goed uit m'n hoofd weet (heb dat bord nog niet zolang) Ik heb die OC biossen wel 's geprobeerd, maar daar schoot ik nog niet veel mee op. Ik heb laatst 'n vaag programmaatje van 1 of andere Italiaan gedownload, waarmee je eenmalige via 'n bootflop de CPU op 'n hogere FSB kan zetten, werkt echt ideaal. Als ik weer thuis ben, zal ik 's kijken hoe dat programmaatje heet.Op woensdag 22 mei 2002 10:52 schreef Dannyke het volgende:
Welk ECS bord hebbie ?
voor sommige ecs bordjes zijn OC biossen
download het progje softfsb
daar kan je de fsb mee opvoeren. als je de L7 bruggen allemaal verbind, heb je trouwens het hoogste voltage mogelijk, dus daar heb je ook geen instellingen voor nodig (je hebt dan 1.85v)
daar kan je de fsb mee opvoeren. als je de L7 bruggen allemaal verbind, heb je trouwens het hoogste voltage mogelijk, dus daar heb je ook geen instellingen voor nodig (je hebt dan 1.85v)
allebei natuurlijkOp woensdag 22 mei 2002 13:56 schreef general000 het volgende:
Hoe werkt dat dan. Is dat op de processor of op je MOBO?
Je weet wat fsb overclocking is, anders moet je de faq gaan lezen.
Maar deze doet dit vanuit windhoos ipv vanuit je bios. Het effect is echter hetzelfde.
Verwijderd
Ik heb het niet over softfsb, want dat draai ik zef ook. Ik heb het over dat bruggen en verbinden voor meer spanning.
Ja....
Hoe zit dat met die bruggen? Dat zou ik ook wel willen weten want ik krijg mijn spanning ook niet omhoog.
Hoe zit dat met die bruggen? Dat zou ik ook wel willen weten want ik krijg mijn spanning ook niet omhoog.
i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG
Pagina: 1