[Lexan] Spuiten met verf...

Pagina: 1
Acties:
  • 917 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54303

Topicstarter
Ik heb bijvoorbeeld een plaat lexan, deze wil ik als zijkant van me pc gebruiken. Nu is het zo dat ik niet de totale zijkant als *window* wil hebben.

is het mogelijk om bijvoorbeeld met Motip het Lexan te spuiten en zal dit er een beetje mooi uit gaan zien?

Dus als ik bijvoorbeeld een CCFL binnen in de kast heb dat ik deze niet meer zie door het gespoten gedeelte???

Heeft iemand hier ervaring mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 12:22
Ja, dat is heel goed te doen, maar spuit het dan wel aan de binnenkant, dan heb je een mooie glans erop zitten aan de buitenkant :9~. En pas wel op met de verf, want sommige lost het lexaan op, dus eers even proberen op een proefstukje.

Bestuh!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 10:01 schreef MadCue het volgende:
Ja, dat is heel goed te doen, maar spuit het dan wel aan de binnenkant, dan heb je een mooie glans erop zitten aan de buitenkant :9~. En pas wel op met de verf, want sommige lost het lexaan op, dus eers even proberen op een proefstukje.
Mjah ik heb dus Motip Zwart/antraciet spuitlak dus ik spuit het wel aan de buitenkant :) Dit omdat je op deze manier ook beter het idee van een *window* kan creeeren.
Maare weet dus iemand of MOTIP op Lexan gespoten kan worden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26387

Loop even naar een hobby-zaak. Tamiya maakt speciale spuitbussen voor Lexaan kappen. Je krijgt echt geen mooier resultaat dan met dat spul. Gewoon vragen naar een busje voor een lexaan-kap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 10:18 schreef Jamez_Joint het volgende:
Loop even naar een hobby-zaak. Tamiya maakt speciale spuitbussen voor Lexaan kappen. Je krijgt echt geen mooier resultaat dan met dat spul. Gewoon vragen naar een busje voor een lexaan-kap.
Mjah maar het spul moet wel in dezelfde kleur als mijn Motip en dat gaat denk ik niet lukken, dus zit ik nog steeds met hetzelfde of Motip mooi en goed op lexan kan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28043

Op woensdag 22 mei 2002 10:27 schreef DigitalFX het volgende:

[..]

Mjah maar het spul moet wel in dezelfde kleur als mijn Motip en dat gaat denk ik niet lukken, dus zit ik nog steeds met hetzelfde of Motip mooi en goed op lexan kan :?
Gewoon uitproberen op een stukje wat je niet meer gebruikt.
Je zal wel aan de binnenkant ook iets moeten doen want anders heb je een grote kans dat het doorschijnend blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 10:32 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Gewoon uitproberen op een stukje wat je niet meer gebruikt.
Je zal wel aan de binnenkant ook iets moeten doen want anders heb je een grote kans dat het doorschijnend blijft.
Nog niemand ooit geprobeerd toevallig ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 12:22
Het schijnt als je een paar keer dunne lagen opbrengt echt niet door hoor, heb het zelf al wel eens geprobeerd. Maar je moet maar gewoon even kijken of het wil met die motip verf, ik neem aan van wel. Probeer het anders even op een proefstukje en houd dat tegen een hele felle lamp, dan zie je het vanzelf.

Bestuh!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54248

Hoi je kunt hier beter model spray voor kopen dan gewone spuitbus verf.
Deze verf werkt namelijk andersom De kant waarop je spuit wordt super lelijk maar de andere kant wordt super mooi en strak.
Je hangt dan gewoon de lelijke kant aan de binnen kant van je pc. Bijkomend voordeel je verf is beschermd kom je tegen het lexan aan dan schraap je niet meteen al het verf mee.
Je kunt dit verf kopen bij modelbouw zaken. Deze meestal wel vrij duur zo'n € 7,5 voor 200ml geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 15:42 schreef protheus het volgende:
Hoi je kunt hier beter model spray voor kopen dan gewone spuitbus verf.
Deze verf werkt namelijk andersom De kant waarop je spuit wordt super lelijk maar de andere kant wordt super mooi en strak.
Je hangt dan gewoon de lelijke kant aan de binnen kant van je pc. Bijkomend voordeel je verf is beschermd kom je tegen het lexan aan dan schraap je niet meteen al het verf mee.
Je kunt dit verf kopen bij modelbouw zaken. Deze meestal wel vrij duur zo'n € 7,5 voor 200ml geloof ik
Euh...??! Zoals gezegd moet de verf Motip zijn dus dan gaat dat goedje van jou helaas niet op. En de verf moet aan de buitenkant van de kast komen.

Uitleg: Motip metallic heeft metaaldeeltjes in de verf zitten. Deze kunnen in de kast nog wel eens *flinke* problemen gaan veroorzaken, dat hoef ik nou liever nie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44172

koop gewoon gekleurt lexaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55399

Anders spuit je na de motip laag gewoon een laag of wat blanke lak overheen om de metaal deeltjes te fixeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik denk dat je het beste dit artikel kan doornemen:
http://www.bit-tech.net/article/63/

Hier wordt een acryl kast gespoten zodat ook niet alles als window gebruikt wordt. Voor de rest kan je het beste de bovenstaande tips gebruiken en gewoon ff proberen op een proefstukje.

Ow ja: Metallic verf/lak, moet altijd worden afgespoten met een blanke lak. Anders ziet het er niet uit en ik d8 ook dat je dan kans kon hebben op het gevaar dat de metaaldeeltjes gaan roesten. Correct me if I am wrong :P

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56005

Afbeeldingslocatie: http://mashie.glassbil.net/bit-temp/images/article/63/15.jpg

:9~

Wow, mooiste mod die ik tot nu toe heb gezien denk ik... vooral als je het verschil tussen aan en uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55296

er is speciale lexan verf, word gebruikt in de modelbouw. kappen van model auto's zijn meestal ook van lexan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-05 16:57
Het lexaan moet juist een beetje oplossen door de verf zou dit namelijk niet gebeuren dan zit er binnen een paar maand geen verf meer op.
Door het oplossen van het lexaan krijgt de verf hechting.
Een primer doet namelijk hetzelfde dat lost plastic een beetje op om voor de hechting te zorgen.
Dus madcue het oplossen moet!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal het even allemaal doornemen :)

En zoals gezegd geen modelbouwprut voor lexan ;) die leveren niet die zooi zoal Motip, iig ik wil mijn type kleur behouden :) In deze kleur heb ik al meerdere dingen gespoten :)

En idd. Blanke lak is altijd vereist eigenlijk bij metallics vanwege de oxidatie van metaaldelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 19:40 schreef Z161 het volgende:
[afbeelding]

:9~

Wow, mooiste mod die ik tot nu toe heb gezien denk ik... vooral als je het verschil tussen aan en uit ziet.
Heeft er idd veel tijd in besteed als ik zo alle pagina's mag lezen, zeer de moeite waard om eens door te nemen!
Pagina: 1