novell & XP $%^&!!

Pagina: 1
Acties:

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 15:37

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Op het werk zijn we van plan om xpmachines te installeren. Daarom hebben we nu eentje in testopstelling staan. Het probleem is nu dat wanneer je inlogt bij novell, je ook nog eens het inlogscherm van windows krijgt. met als login administrator. maar welk pw je ook invult hij wil niet verder inloggen. Het rare is dat hij dat niet onmiddelijk heeft na het installeren maar pas na een tijdje. We hebben hier ook een 2000 machine en die heeft dat dus ook. niet verwonderlijk misschien aangezien XP en w2k 'a kind of brothers' zijn.
Bij de w2k machine liet trok ik simpelweg de netwerkkabel eruit en liet hem opstarten zonder netwerk om dan een user aan te maken of het pw van de administrator te veranderen. en dan kon ik erin. het vakje aanvinken om het pw te synchroniseren help ook niet.
any ideas? :?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Misschien kun je eerst eens vertellen hoe het netwrk er globaal uitziet. Want de problemen zoals jij ze stelt ben ik nog niet eerder tegengekomen.

De enigste 2 manier dat je Netware client aan je windows nt wachtwoord ligt te sleutelen is:
1: Als je het vinkje sync password after successfull logon aanzet
2: Als je via ZENwork for Desktop een policy hebt die dynamisch nt profiles aanmaakt op basis van je nds account.

Je gebruikt toch wel de laatste client en de laatste service packs voor de workstation en de server(s). De laatste XP client is v4.83 (er zijn ook meedere patches voor deze client)

[Normale Patches]
http://support.novell.com/filefinder/14232/index.html

[Beta Patches]
http://support.novell.com/filefinder/14232/beta.html

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
en als je de windows client verwijderd..??

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
ok
patches gedl en het schijnt te werken

even afwachten nu
thx :9

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
nope it still doesn't work
als ik de client voor windows weghaal dan kan ik ook geen printers of bestanden delen.
Er moet een manier zijn om niet meer in windows te moeten aanmelden maar alleen in novell.
als ik de pw synchroniseer dan kan ik wel binnen maar als iemand anders van mijn compu gebruik maakt dan kan die wel inloggen in novell maar niet in windows login. je kan moeilijk voor alle mensen gebruikers aanmaken.
wat we gedaan hebben is een gebruiker aanmaken in het windows login waar je geen pw moet invullen en dan het vinkje uitlaten bij paswoorden synchroniseren. maar wat een gedoe. Ik wil dat inlogscherm van windows kwijt en alleen dat van novell overhouden.

enige hint?

Verwijderd

Windows password en Novell password moeten exact utzelfde zijn, dan heb je geen problemen...... :)

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
pw zijn beide keren hetzelfde
en er moeten ook verschillende users opkunnen

Verwijderd

Gebruik je wel roaming profiles?

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
wat zijn roming profiles?
ik denk het niet dan.

Verwijderd

Bij de laatste netware versies kun je ook ZENworks installeren (als dat ook aangeschaft is tenminste). Hiermee krijg je onder andere de mogelijkheid om 'roaming profiles' te kreëren. Dit betekent dat je Windows-instellingen meegenomen worden in de NDS, zodat je op elke PC dezelfde instellingen hebt. Door de Netware-client wordt dan een (tijdelijke) user aangemaakt op de machine, waardoor je niet meer apart hoeft in te loggen op een windows NT/2000/XP machine.

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

die netware gebruiker, die MOET bestaan op je XP bak (lokaal, of in het domein waarin die XP machine hangt).

je kunt dus of: alle users die moeten aanmelden op een XP machine als lokale gebruikers op elke machine aanmaken, of een domeintje maken waarin je al die gebruikers onderbrengt . . .

je kunt trouwens bij het aanmelden toch ook gewoon workstation only aanvinken, dan moet administrator, en het wachtwoord dat je daarvoor bij de installatie hebt opgegeven de truc doen :P

• D_D_KING
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-05-2022

D_D_KING

Payin' the cost to be the

Wij gebruiken op het werk ook de cmbi novell met 2k/xp clients, wil nu met roaming profiles gaan werken, wordt er dan helemaal niks meer lokaal op de bak aangemaakt?

Msi k7t266Pro2 ru xp 1800+ @ 2000+ 512 DDR 80 GB Maxtor

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
nu ik kom er weer niet in.
geen idee hoe maar op een of andere manier verandert het pw van het windows workstation altijd.

enig idee hoe ik bij een xp machine langs het pw komt, bij een w2k gaat dat nog makkelijk.

zeker geen zin om die machine helemaal opnieuw te installeren, zitten nog te wachten op norton ghost anders was het makkelijk geweest 8-)

• rstegers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 12:05
Wellicht werkt het om je XP machine standaard op een lokale account te laten inloggen (automatisch, kan iig via het register, zie MS Technet bij 'Automatic login'). Als de std account beperkte rechten heeft dan is dat voldoende. Wil je als administrator kan je handmatig uitloggen en dan een toets ingedrukt houden om de automaat te overriden.

Ik weet niet of het precies is wat je zoekt, ik hoop dat je er iets aan hebt.

Verwijderd

Installeer zenworks en configureer een Dynamic local user of maak op de XP en Win2000 machines dezelfde gebruikers aan als je op novell hebt met dezelfde novell wachtwoorden..

problem solved
Pagina: 1