Elke keer andere IDE hardware bij booten

Pagina: 1
Acties:

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 21:51

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan welke elke keer nieuwe hardware vindt tijdens de initialisatie van de bios. Soms vindt de pc helemaal geen HD of CD.

Ik heb het batterijtje gecontrolleerd maar deze is nog goed. Vreemd is dat wanneer je de bios handmatig reset naar de default waarden dat ie het dan wel goed doet.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Schakel de automatische detectie van de IDE apparaten dan in de BIOS uit. Laat hem alles eenmaal manueel detecteren en sla het dan op in de BIOS.

Misschien dat je de oorzaak moet zoeken in de IDE detect delay. Bijvoorbeeld een oud harddisk dat veel te langzaam opspint krijgt niet genoeg tijd van de BIOS (de delay dus) om "zich te melden" :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
En check ook gewoon je kabels even..

Een slecht contact kan ook vaak voor heel vervelende en wazige effecten zorgen..

Verwijderd

Check je kabels of ze goed vast zitten, of de kabel uberhaupt wel goed is ... (vrienden van mij hebben nieuwe pc gekocht met UDMA100 schijf, zit er niet eens een UDMA kabel tussen :'( )

Auto detection van apparaten uit zetten en even manueel instellen.

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 21:51

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Na het vervangen van de IDE kabels door nieuwe kabels lijkt alles goed te gaan.

Toch maar even een slag om de arm houden......

[Update]

Na een paar keer rebooten begon het probleem weer. Enige optie nu lijkt me het flashen van het bios, maar voorlopig stop ik er maar eens ff mee. :(

Ben er nu zo ziek van dat ik die pc eerst niet meer hoeft te zien :( :r

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005