Toon posts:

[WIN2K] User verwijder script / tool ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met LDIFDE dat in advanced server zit van Windows2000 kan je alleen users verwijderen, modify-en.....

Is er ook een tool / script die de users folders e.d. verwijderd die aan die desbetreffende gebruiker "hangt" ?

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

In Windows 2000 kun je dat soort dingen allemaal met VBS.

Toevoegen/verwijderen enz enz van users en de daarbij behorende directories kun je met een VBSje uitvoeren.

Kijk even op http://www.devguru.com voor meer info.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eventjes op de website gekeken maar kon niets vinden m.b.t. het verwijderen van users uit de active directorie in combinatie met folders waar zij rechten op hebben.

Ik ben geen ster in VBS, zijn er misschien "kant en klare" scripts die ik kan editen naar onze wensen ?

Thanx.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:57

Predator

Suffers from split brain

Met windows scripting host kan je van ADSI gebruik maken.
Daarmee kan je echt gewoon alles doen.
Niet alleen AD maar ook scripts voor Exchange.

Ofwel zoek je reeds gemaakte script ofwel maak je ze zelf :)

ADSI SDK help file:
http://microsoft.com/ntserver/downloads/bin/nts/adsi25.chm
Er is nog veel andere info te vinden bij MS over ADSI
Op woensdag 22 mei 2002 10:19 schreef SiDje het volgende:
Ik ben geen ster in VBS, zijn er misschien "kant en klare" scripts die ik kan editen naar onze wensen ?
Vast wel maar geen script requests hier :)

PS: pas wel op met verwijderen ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Het beste met Users die vertrokken zijn is die een maand of 3 te disabelen. Dit wordt ook aangeraden door de meeste bedrijven. Zelf heb ik het vaak met "tijdelijke inhuur" users die toch rapido weer terug gehuurd worden om de workload te verzachten.. dan simpel enable account nieuw password setten en klaar. Als je het account weg pleurt en de user blijkt niet vertrokken te zijn veel suc6 met restoren.....

cheers

Verwijderd

In plaats van je allerlei links te geven en dergelijke is het beter om je te wijzen op boeken waarin VBScript langskomt en waar je allerlei voorbeelden uit kunt plukken. Bedenk dat je bij programmeren nogal zwaar op boeken en andere documentatie leunt:

Windows 2000 Windows Script Host, Tim Hill, uitgever MacMillan Technical Publishing, ISBN 1-57870-139-2. Dit boek geeft een goede inleiding en is duidelijk gericht op systeembeheerders.

WMI - Windows Management Instrumentation, Matthew Lavy & Ashley Meggitt, uitgever MacMillan Technical Publishing, ISBN 1-57870-139-2. Dit boek moet als een vervolg worden gezien op het vorige boek, waarin het inzetten van de functionaliteit, die WMI biedt, uitvoerig wordt behandeld. Niet voor beginners bedoeld.

Windows Script Host 2.0 Developers Guide, Günter Born, uitgever Microsoft Press, ISBN 0 7356 0931 4. Dit boek is niet zo sterk voor de beginner, maar het bevat wel veel nuttige voorbeelden en een zeer bruikbare companion CD Rom.

(The Mark Minasi Windows 2000 Series) Windows 2000 Automated Deployment and Remote Administration, Christa Anderson, uitgever Sybex, ISBN 0-7821-2885-8. Dit boek gaat niet alleen over VBScript, maar is wel degelijk zinvol. Het legt een goede basis en vooral qua uitleg is het moeilijk te kloppen. Zeker gezien de andere bruikbare informatie in het boek een echte aanrader.

Windows 2000 Active Directory, Alistair G. Lowe-Norris, uitgever OReilly, ISBN 1 56592 638 2. Dit boek gaat, zoals de titel al aangeeft, diep in op Acvtive Directory, waaronder een gedeelte over scripting gaat. De combinatie van diepgaande inhoudelijke informatie over de opbouw en werking van Active Directory, gecombineerd met de scripting informatie maakt dit een waardevol boek.
Pagina: 1