ontwerp questie

Pagina: 1
Acties:

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Topicstarter
Het zal wel een erg dom idee zijn.....nou zie ik die nieuwe matrox kaart met een enorme koeler op de gpu welke een pci slot blokt...die grote koolers zie je links en rechts wel vaker.....waarom ontwerpen die slimme jongens nou geen kaart waarbij die gpu aan de andere kant van de kaart zit.....daar heb je toch altijd ruimte genoeg....of snap ik nou iets niet???? |:(

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

Ik ook niet. Boeiûhe! :9

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Tja, misschien omdat je koude luchtstroom makkelijker van de onderkant komt?

En bovendien kan het zijn dat dan weer de processor in de weg zit of dat soort zaken..

Ik denk dat er gewoon een guideline is dat de grotere componenten aan een kant van het pcb moeten zitten, en dat de moederbord fabrikanten daar rekening mee dienen te houden.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Die Matrox is nog in ontwerpfase, reken er maar niet op dat het ding daadwerkelijk zo verkocht gaat worden :) En verder denk ik dat het te maken heeft met bepaalde design richtlijnen om het zooitje compatible te houden. Zo zitten bij bepaalde mobo's direct boven het AGP slot allerlei andere zaken als condensators of zelfs DIMM sockets, dan wordt het plaatsen van een AGP kaart met alles aan de andere kant erg lastig.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:24

MnM

De layout van een AGP kaart is gebonden aan een specificatie, dus aan de andere kant van een kaart plaatsen is niet echt een optie.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Als je hem aan de andere kant van de kaart zou plaatsen zit ie bij mij tegen mijn proc aan. Ook niet erg handig :+

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Al een de nieuwe wildcat's gezien? die nemen pas ruimte in. een AGP en een PCI slot. Maar dat hebben ze er graag voor over op het werk. >:)

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Pagina: 1