Na dat laatste berichtje van Edgar wolf moet ik even iets kwijt hoor:
GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOODVERDE KUT TEERING KUT KUT KUT!
Ik heb dus ook die quantum en hetzelfde moederboard. ik ben letterlijk een half jaar bezig geweest met om de week reinstallen tot ik mijn systeen nu eindelijk stabiel heb MET de HD op ata 66.
Ik wou eigenlijk een maxtor HD of Western digital (ik weet het al niet eens meer) hebben, maar de winkel had die uitverkocht.
Kreeg ik een (bijna identiek aan de WD) Quantum fireball in mijn handen gedrukt.
En nu pas hoor ik over dit probleem.
***just my luck
Lijers !
Ik heb nu zin iemand goed in mekaar te schoppen hiervoor. Wat nou zinloos geweld.
Het zorgt ervoor dat ik me weer wat lekkerder ga voelen dus is het niet zinloos!
BTW, Ik krijg mij celeron 500 niet eens op 567 MHZ. CPU word niet meer dan 40 graden. ook mooi kut.
Volgende moederboard word lekker een asus. F**K A-BIT !! (en quantum)
Nu zal ik Edgar wolf ff helpen.
Ik heb nu het systeem stabiel, dus...
punt 1.
De drivers voor het moederboard zijn aleen voor win95, dus die moet je op win 98 absoluut niet instaleren. (de ATA driver natuurlijk wel)
2.
Probeer zoveel mogenlijk informatie over je PCI kaarten te bemachtigen. vooral of ze IRQ sharing ondersteunen en of ze het bus master signal gebruiken. (wtf het nou precies doet weet ik niet)
3.
kijk in je moederboardboekje op bladzijde 3-41
Hier kan je kijken waar je je PCI sloten in kan drukken.
4.
Zet zoveel mogenlijk dingen uit die je niet gebruikt in de bios om IRQ's te besparen(zoals USB , compoorten, printerpoort en de ongebruikte ide connectors)
Ter reverentie, mijn configuratie:
AGP : ongebruikt
pci 1 : videokaart
pci 2 : netwerkkaart (gebruikt geen bus master signaal)
pci 3 : Voodoo 2 kaart (gebruikt geen IRQ of bus master signal)
pci 4 : SB L!ve (kan geen irq delen, gebruikt busmaster signaal wel. deze in pci 4 omdat dat het enige pci slot is die niets geshared heeft)
pci 5 : ongebruikt (kan je ook niet gebruiken, omdat dan je ata66 controller kut gaat doen)
ISA : ongebruikt (ook sharing probs)
Edgar wolf, ik wens je veel sterkte ermee.
Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen en dat je je systeem stabiel krijgt.
Als je verder nog problemen hebt wil ik graag helpen.
FF een Abit SLACHTOFFER helpen doet me goed.
/ me pissed off