Toon posts:

Wake On Lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 pc's met netwerk kaarten met de W-O-L ondersteuning.

Het probleem: Ik zit op de gateway waar het internet op wordt gedeeld en waar de films van worden gekeken.

De mp's staat op client 2, deze word wel eens uitgezet, en dan moet ik eerst een kilometer lopen om die weer aan te zetten. En 's nachts gaat mn ma altijd zeuren als ik dat ding aan ga zetten, want dan vind ze dat ik ook wel eens mag gaan slapen etc blabla, dus ik zou het makkelijk vinden als ik dat gewoon vanaf mn eigen pc kan regelen!

Ik weet dus alleen niet of WOL daar voor staat en hoe het dan werkt!

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 09:52
Dat is idd mogelijk. Je moet het WOL kabeltje aansluiten op je moederbord (waarom zelfs Asus die connector soms niet heeft vraag ik me nogsteeds af), dan moet je in de BIOS Wake-on-LAN ook inschakelen.

Daarna kun je vanaf een andere PC een "golden packet" versturen met speciale software. 3Com heeft zon proggie (gratis) en bij mij kan ik het vanaf de gateway/router doen.

Succes!

www.lenswork.nl

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Ten eerste: je moet uitzoeken of je moederbord WOL ondersteund (een ATX- moederbord is een pré).

Daarna moet je een 3- aderig kabeltje verbinden met de NIC en het moederbord. Als de NIC een signaal krijgt, maakt hij het signaal op het kabeltje hoog waardoor de computer opstart.

Dus: post eens welke moederborden je hebt of zoek zelf uit of het moederbord WOL ondersteund...

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Sommige nieuwere kaarten (PCI 2.2, zoals de 3COM 3C905C) hebben geen WOL kabeltje, die zenden het wakeup signaal via de PCI bus, en trekken daar ook de standby spanning van.

Zo niet: Kabeltje aansluiten, EPROM van de netwerkkaart WOL aanzetten, BIOS WOL aanzetten, en het programmatje WOL.EXE (zoek ff op google) downloaden. Noteer het MAC adres van de PC die je wakker wil maken, en tik in in je console: WOL (macadres). En het remote PCtje gaat booten...

Note: Realtek kaartjes (8139) hebben wel eens last van spontane boots met WOL aan. Ik weet niet waarom.

Forget your fears...
...and want to know more...

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 09:52
euh, WOL is bij mij geen cmd hoor...

www.lenswork.nl

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 18:07
Op woensdag 22 mei 2002 13:37 schreef FlameBoy het volgende:
euh, WOL is bij mij geen cmd hoor...
als je het tooltje wol.exe download en op je pc zet wel

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Luppie
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Op woensdag 22 mei 2002 09:11 schreef Ro2 het volgende:
De mp's staat op client 2, deze word wel eens uitgezet, en dan moet ik eerst een kilometer lopen om die weer aan te zetten.
/Flamemode

Een kilometer, hoe heb je dat gedaan met een glasverbinding ? Cool >:)

/Flamemode off

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op woensdag 22 mei 2002 15:16 schreef Cobra_Lup het volgende:

[..]

/Flamemode

Een kilometer, hoe heb je dat gedaan met een glasverbinding ? Cool >:)

/Flamemode off
:o Woei! Zal dat me ff een internetverbinding zijn :9
Daar gaan we de volgende keer lannen

Forget your fears...
...and want to know more...

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Even een vraagje...
Om via pc1 pc2 aan te zetten, moet pc1 dan ook een WOL-ondersteunende kaart hebben ? In pc2 zit er natuurlijk wel een.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 20 juli 2002 08:56 schreef Jaded het volgende:
Even een vraagje...
Om via pc1 pc2 aan te zetten, moet pc1 dan ook een WOL-ondersteunende kaart hebben ? In pc2 zit er natuurlijk wel een.
Nee.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Kort maar krachtig.. Thanx :)
Pagina: 1