Toon posts:

alcatel modem tbv adsl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege onze infrastructuur (LAN) willen we het alcatel modem aansluiten op een router.
Kunnen jullie mij vertellen of het alcatel wel of geen NAT (Network Address Translation) of PAT (Port Adress Translation) ondersteunt, het betreft hier een advanced abo.
Bij planet konden ze me dit niet vertellen.

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:51

evaarties

Powerball @ 12.582

Stom dat ze dat niet eens weten te vertellen. Maar in de modem ondersteunt dat allemaal.

PS: Persoonlijk zou ik niet voor planet gaan, maar voor xs4all. Die heeft betere helpdesk en een betere nieuwsserver.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Een -modem- ondersteunt nooit NAT / PAT... Een -modem- zet signalen om. Dus als je de alcatel modem als modem gebruikt, en je router de VPN verbinding die nodig is op kan bouwen, dan zit je wel goed...

Maar als je toch de Alcatel modem gebruikt: Bouw hem om tot router, dan doe je niets dubbelop. Zie de NT FAQ hoe...

Forget your fears...
...and want to know more...

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 22 mei 2002 09:25 schreef evaarties het volgende:
Stom dat ze dat niet eens weten te vertellen. Maar in de modem ondersteunt dat allemaal.

PS: Persoonlijk zou ik niet voor planet gaan, maar voor xs4all. Die heeft betere helpdesk en een betere nieuwsserver.
Dit is niet compleet:

Er zijn meerdere modems:

1. USB modem :r geen NAT PAT enz ... niet nemen
2. Ethernet Modem -> moet gehacked worden om deze dingen te ondersteunen (eitje, heel eenvoudig en werkt perfect)
3. Multimodem, dit is iets nieuws van KPN, ik krijg de indruk dat dit een soort van prehacked modem is.

TIP !!!
Mocht je je eigen modem hacken en een helpdesk bellen, zeg dan ALTIJD dat je een multimodem hebt, je krijgt dan wel support, als je zegt dat je m gehacked hebt krijg je geen support !!!

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• evaarties
  • Laatst online: 18-08 16:51

evaarties

Powerball @ 12.582

Op woensdag 22 mei 2002 09:35 schreef bas_konings het volgende:

[..]

TIP !!!
Mocht je je eigen modem hacken en een helpdesk bellen, zeg dan ALTIJD dat je een multimodem hebt, je krijgt dan wel support, als je zegt dat je m gehacked hebt krijg je geen support !!!
O, nog niks van gemerkt. Vorige keer gebeld met storing ed. en gezegd dat ik hem getweaked heb. Maakte ze totaal geen probleem van.

Alleen,volgens mij hebben ze het wel genoteerd, want de keer erna dat ikbelde, wisten ze mij meteen te vertellen dat ik de modem als router gebruik :D.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 22 mei 2002 09:37 schreef evaarties het volgende:

[..]

O, nog niks van gemerkt. Vorige keer gebeld met storing ed. en gezegd dat ik hem getweaked heb. Maakte ze totaal geen probleem van.

Alleen,volgens mij hebben ze het wel genoteerd, want de keer erna dat ikbelde, wisten ze mij meteen te vertellen dat ik de modem als router gebruik :D.
Ja precies, je kunt blij zijn dat je support hebt gekregen, dat hoeven ze niet te doen, en die notering is natuurlijk minder, als t defect is kun je fluiten naar garantie, ik heb gewoon verteld een nieuw multimodem te hebben ;)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• TeazNutz
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Op woensdag 22 mei 2002 09:05 schreef Telebillie het volgende:
Vanwege onze infrastructuur (LAN) willen we het alcatel modem aansluiten op een router.
Kunnen jullie mij vertellen of het alcatel wel of geen NAT (Network Address Translation) of PAT (Port Adress Translation) ondersteunt, het betreft hier een advanced abo.
Bij planet konden ze me dit niet vertellen.
Check anders ff op www.sate.com

http://specs.tweak.to/7903

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 16:17

Nohead

PSN ID: Nohead

je heoft geen router te kopen.
de alcatel modem is al een router.
alleen de functies zijn nog niet beschikbaar in normale modus.
zoek ff op google of gebruik de search, en zie hoe je je alcatal modem kunt krijgen op router modus.
het werkt bij mij perfect.
1malig de modem/router instellen, DHCP aan en je hoeft alleen maar je pc aan de router te hangen.
Pagina: 1