[php] Uitlezen stats DuMeter

Pagina: 1
Acties:

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10
goede smorgens weer :)

Ik ben een beetje aan het klooien met PHP, en nu wil ik graag de hoeveelheid data er door m'n netwerkkaartje is gegaan tot nu toe op die dag. Na ff zoeken op me pctje vond ik deze file: "C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Hagel Technologies\DU Meter\log.csv" Dus ik d8 : ow eitje gewoon laatste regel van de file uitlezen, goede gatlletjes r uitpikken, klaar. Maar toen ik die file nog eens goed bekeek zag ik tot mijn grote verbazing dat de laatste dag (de dag die dus nog bezig is, en waarvan ik de trafic wil weten) niet in die file staat !!

Ik nog even verder zoeken, deze keer in het register, en daar vond ik wel het volgende, in de key [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Hagel\DU Meter] : een reg_binary genaamd "Totals" met wat wazige zooi r in :(

Wie weet of ik hier wat aan heb, en hoe ik het uitlees, en kan dit wel met PHP? Of is er misschien iemand anders die hier wat van weet?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:17
Register kun je natuurlijk NOOIT serverside uitlezen...

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:12
Op woensdag 22 mei 2002 07:45 schreef ddc het volgende:
Register kun je natuurlijk NOOIT serverside uitlezen...
Ik ging er eigenlijk vanuit dat hij lokaal een server draait. Maar ook dan kan je het register niet uitlezen (althans, ik denk dat je wel de registerfile kan openen en lezen, maar concrete waarden eruit halen gaat niet lukken vrees ik)

Verwijderd

Dan schrijf je toch even een kleine exe die de registry uitleest en de waarden op de stdout terug geeft. Kan je die executable vervolgens met PHP aanroepen.

• Mafioso
Op woensdag 22 mei 2002 07:49 schreef Nerd het volgende:
Dan schrijf je toch even een kleine exe die de registry uitleest en de waarden op de stdout terug geeft. Kan je die executable vervolgens met PHP aanroepen.
Aan zoiets zat ik ook te denken, maar ik kan niet echt proggen :( En dan nog, kweet niet of jullie DU Meter draaien, anders moet je maar eens in het register kijken op de plaats die ik aangaf, tis allemaal wazige crap, ik kan daar geen waardes uit halen hoor :?

Verwijderd

Een registry waarde uitlezen is helemaal niet moeilijk en met wat zoeken op het internet kan je dat ook doen als je geen programmeer ervaring hebt.

Je moet natuurlijk wel weten wat je met de waardes moet doen, dus ik zou eerst maar eens uitzoeken waar en hoe DU meter de waardes opslaat, als je dat weet is het verder allemaal heel makkelijk.

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-09 15:38

tomic

Smexylittlebabe!

Op woensdag 22 mei 2002 08:03 schreef Nerd het volgende:
....je dat weet is het verder allemaal heel makkelijk.
nou vertel maar dan.... dan zoek ik de seutels wel op ;)

Toch maar een weblog?

• Mafioso
Ik had gehoopt dat iemand zoiets al eerder had gemaakt (maybe die gast van WinBar bv).

Het uitlezen van die waarde (dmv een extern progje) lijkt me nog wel te doen. Maar is snap geen zak van die crap die r staat, en daar komt nog eens bij dat ik niet eens zeker weet of daar wel staat wat ik zoek :)

• Mafioso
Niemand nog een ander iedeetje ?

Verwijderd

misschien dat je hier iets aan hebt???

http://phpsysinfo.sourceforge.net/
Pagina: 1