[java3d] BoundingPolytope bug?

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik gebruik een BoundingPolytope voor het viewfrustum, zodat ik die kan intersecten met de BoundingBox'es van mijn quadtree.

Maar nou ben ik er achter dat die intersection altijd false returned als de oorsprong (0, 0, 0) zich niet binnen de BoundingPolytope bevindt :?

Hier staat verder niets over in de docs, en het lijkt me eigenlijk ook wel een beetje vreemd, aangezien je er dan helemaal geen transformaties meer op kunt loslaten. De andere bounding volumes (box en sphere) werken prima zonder dat ze het nulpunt zich binnen hun volume bevindt

Is er iemand die hier meer over weet?

.edit: hmmm BoundingPolytop <-> BoundingSphere intersection gaat wel goed... lijkt dus alleen aan BoundingPolytope <-> BoundingBox te liggen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
hmm zo te zien ligt het aan java3d 1.3 beta 2... hier op school werkt het wel (1.2.1 release 4)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Xanthus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 12:45

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
thanx, maar nee, dat heeft er niets mee te maken :)