Toon posts:

Chello modem (lancity) restart steeds vanzelf HELP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb al een tidjtje problemen met men verbinding (modem lancity) op de meeste dagen restart men modem zich steeeds vanzelf somds wel 30 keer per 15 minuten zwaar iritant verlies steeds voor paar minuten men verbinding iemand weten wat oorzaak kan zijn.

Chello helpdeks heeft ook niet veel geholen!!

Men verbinding is gewoon goed download snelheid is gewoon zeeer goed ping ook maar men stabilie tijd niet iemand weten?

Chello zegd zelf dat de lijn in orde is monteur 3 keer langs geweest kan het aan men stroom toevooer lichen dat ie steeds restart men modem? Hij geeft zelfde effect aan als je stroom af haalt van de modem en weer de stroon aanzet.

Zou iemand weten wat het probleem zou kunnen zijn want ik begin me zwaar te iriteren :(

sorry voor men slechte nederlands ben nog al in slechte bui HINT (CHELLO) :(

Verwijderd

Topicstarter
Nog mensen met tips AUB :(

Verwijderd

Ruil je modem ff om ?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:13

Mark_640

In my memory

Waarschijnlijk is je voeding kapot... Ik heb 't vaker gezien bij een lancity... Enige wat je kunt doen is Chello bellen en vragen of ze een nieuwe voeding komen brengen...

Verwijderd

Komt bij mij ook wel es voor, maar dan ligt chello 'gewoon' plat. Ik wacht meestal maar geduldig af..

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij is afwisselend soms heeel vaak niet normaal en dan weer een dag maar een paar keer :( men modem is 2 keer vervangen al,maar nooit men voeding zal er wel over bellen

Bedankt!!

Verwijderd

Ik heb dat ook wel eens gehad maar het loste zich van zelf op.
Als je het echt heel vaak hebt moet je eens vragen of ze een kabel meting bij je kunnen uitvoeren. Dan meten ze de signaal sterkte. Meestal wordt daarna het signaal in de wijkkast opgekrikt en heb je geen probleem meer.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Rammel maar eens wat aan het stekkertje wat in je modem zit... Misschien gaat ie dan wel spontaan aan en uit. En mja in je voeding kan ook best een contactje los zitten. Haal je de voeding ook vaak van de stroom? Door het aan- en uitzetten, dus warm en koud worden van de voeding, zetten de contacten uit en krimpen ze weer, waardoor er wel eens ruimte tussen de print en het tin wil gaan zitten. Dat is heel vaak de oorzaak bij elektronische apparatuur die spontaan uitvalt. Het pootje laat dan los van het tinhoopje of het hele tinhoopje laat los van de printplaat.
Op woensdag 22 mei 2002 15:43 schreef sjaak250 het volgende:
Ruil je modem ff om ?
Euh.. hoe? Bij een UPC-winkel? Niet dus. Die hebben geen apparatuur op voorraad.
Tot een paar maanden terug hadden ze alleen Plus-TV decoders in 't magazijn liggen, maarja Plus-TV wordt al een paar maanden niet meer geleverd.
Bovendien bepaal je zelf niet of je modem wordt omgeruild. Dat bepaalt de Chello-helpdesk met de technische dienst. Als je met de Chello-helpdesk belt kijken ze eerst of er iets anders aan de hand is. Als ze concluderen dat het een technisch probleem is wordt er een case aangemaakt die richting de technische dienst wordt gestuurd met jouw gegevens. Die meten vervolgens je aansluiting door en bellen je zonodig voor een afspraak voor een monteur. Die kijkt bij jou thuis de boel na en ruilt zonodig het modem om.

Verwijderd

Ff een vraagje als je een lan city modem hebt kan je die dan ruilen voor een motorola modem of is dat niet geschikt voor wijken waar normaal lan city`s worden geleverd.?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op donderdag 23 mei 2002 10:14 schreef sjaak250 het volgende:
Ff een vraagje als je een lan city modem hebt kan je die dan ruilen voor een motorola modem of is dat niet geschikt voor wijken waar normaal lan city`s worden geleverd.?
Volgens mij kan die best omgeruild worden hoor.. Maar zeker weten doe ik het niet. Ik werkte in de regio Friesland/Flevoland en daar hebben we nooit LanCity's gehad dus ik weet niet hoe 't met de compatibiliteit zit. LanCity's waren vooral in Amsterdam enzo in omloop dacht ik.

Informeer maar eens bij de klantenservice of in de winkel.

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

Zelf installeer ik in regio Amsterdam. Zelf vind ik het een beetje dom van die 3 monteurs die daar al zijn geweest dat ze nix hebben kunnen vinden :?... vind in iedergeval dat ze de modem haden moeten ruilen. Dat vind ik ook dat ze dat nu nog moeten doen.
Het beste lijkt mij dat als je nu nog steeds het probleem heb een beetje rusie in de winkel te gaan maken >:) daar zijn ze meestal wel gevoelig voor...
een kabel meting en een nieuwe modem lijkt mij het beste. Overigens denk ik dat je WCD misschien ook aan vervanging toe is... Kan ook dat het daar aan licht.
Draai ook alle stekkers is goed aan

n54 power!

Verwijderd

Topicstarter
Monteur is langs geweest en die heeft gezegd dat verbinding goed is voeding is veranderd. Probleem nog steeds dat ie vanzelf reset niet normaal meer dat CHELLO gedoe.En helpdesk mega ramp ze laten je exspress lang wachten meer dan 30 minuten, maakt niet uit waneer je belt.

Heb al adsl aangevraagd dit schiet niet op met hun!!

Bedankt voor jullie tips allemaal.

Lancity modems suck bigtime ouden bakken

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op zaterdag 25 mei 2002 00:47 schreef -MX- het volgende:
...
En helpdesk mega ramp ze laten je exspress lang wachten meer dan 30 minuten, maakt niet uit waneer je belt.
...
Geloof je het zelf? Dat zou immers betekenen dat ze met opzet klanten kwaad maken en met opzet klanten kwijt proberen te raken. Doh |:(

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
En helpdesk mega ramp ze laten je exspress lang wachten meer dan 30 minuten, maakt niet uit waneer je belt.
Believe me, helpdesk laat jou echt niet langer wachten dan nodig is. Ik heb er gewerkt namelijk. Probleem zit m vaak in het feit dat er mensen voor elke scheet bellen. Tegen de helpdesk tekeer gaan heeft over het algemeen ook niet zoveel zin (uit eigen ervaring) had ik altijd liever een klant die gewoon normaal zijn verhaal uitlegde, daar had ik altijd meer respect voor en deed er dus ook meer voor.

En btw de lancity modems kunnen heel goed zijn, het gaat echter om het platform wat erachter zit. Het exacte verhaal ga ik niet ophangen.

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 08:56 schreef Rotjeknor het volgende:

[..]

Believe me, helpdesk laat jou echt niet langer wachten dan nodig is. Ik heb er gewerkt namelijk. Probleem zit m vaak in het feit dat er mensen voor elke scheet bellen. Tegen de helpdesk tekeer gaan heeft over het algemeen ook niet zoveel zin (uit eigen ervaring) had ik altijd liever een klant die gewoon normaal zijn verhaal uitlegde, daar had ik altijd meer respect voor en deed er dus ook meer voor.

En btw de lancity modems kunnen heel goed zijn, het gaat echter om het platform wat erachter zit. Het exacte verhaal ga ik niet ophangen.
Ik wil een motorola surfboard modem ipv de lancity die ik nu heb.
Kan ik dit via de helpdesk regelen ?
Met welk verhaaltje heb ik zo snel mogelijk zo een modem in huis ?
Met die klote lan city heb ik bijna altijd 10 % loss |:(

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

Monteur is langs geweest en die heeft gezegd dat verbinding goed is voeding is veranderd.
De voeding van een modem is eigenlijk altijd nog heel... als er iets mis is met de voeding dan is dat de aansluit kabel of de filter in de modem zelf...
het later vervangen van de modem door een motorola lijkt mij dan ook het besten....
Het lijkt mij ook een verplicht iets voor UPC, dit is het enige wat nog niet vervangen is...

n54 power!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 08:56 schreef Rotjeknor het volgende:

[..]

Hmm ik heb met monteur gesproken en zegd dat het niet uit maakt wat voor platform je mee werkt als je maar een ip adres krijgt en dat je aangemeld bent bij hun server (MAC adres netwerkaart) dan zou het gewoon op elke platform moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Krijg een modem swap dat duurd alleen even zijden ze maar ja
Pagina: 1