Toon posts:

[phpbb]probleem bij updaten

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wij gebruiken nu phpbb2 rc2 voor ons forum. Maar nu zitten we met een probleem, wij vonden het wel eens tijd worden om te updaten (omdat naar rc3 toendertijd niet lukte). Maar kwamen er achter dat dit niet werkt.

Zodra wij willen gaan updaten, krijgen we in het nieuwe forum allemaal vage problemen. Nou vroeg ik me af of er hier iemand is die ons wil helpen met het forum. (via msn, icq of door rechten toe te passen op deze users).

Aangezien de problemen gewoon te ingewikkeld zijn om het uittelegen, hoop ik dat er iemand is die hier heel veel verstand van heeft, decramy (tjerkjan), tom en ik kwamen er toen der tijd al niet uit...

nu decramy weg is, wouden we het opnieuw proberen, maar ook nu komen we niet ver... |:(

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:17
Vrieskerel:
Aangezien de problemen gewoon te ingewikkeld zijn om het uittelegen
Probeer toch maar gewoon. Je onderschat PW wel erg :{
Verder werken we niet via MSN maar via een forum.

En ik vind het stom, omdat je dan niet een release candidate moet nemen, dan weet je zoiets :{

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op woensdag 22 mei 2002 00:54 schreef Vrieskerel het volgende:
wij gebruiken nu phpbb2 rc2 voor ons forum. Maar nu zitten we met een probleem, wij vonden het wel eens tijd worden om te updaten (omdat naar rc3 toendertijd niet lukte). Maar kwamen er achter dat dit niet werkt.

Zodra wij willen gaan updaten, krijgen we in het nieuwe forum allemaal vage problemen. Nou vroeg ik me af of er hier iemand is die ons wil helpen met het forum. (via msn, icq of door rechten toe te passen op deze users).
Wat werkte er precies niet? Omschrijf het eens in andere termen dan in 'vaag'? Met zo'n beschrijving kan niemand beoordelen of hij je wel _kan_ helpen. Verder is dat ook niet de werkwijze van P&W. Men moet het werk zelf doen. Je zal dus zelf ook met aanwijzingen/wijzigingen/probeersels moeten komen. Immers waarom zouden mensen moeite voor je doen als je er zelf geen zin in hebt (of er geen tijd ik wil steken om het zelf te kunnen).

Nu nog een inhoudelijke tip. Sla je database op met inhoud of back hem up in een andere database. Dan kun je ongestoord gaan kloten :D Delete dan je phpBB versie en probeer de andere er neer te zetten.
Bestudeer de tabellen van phpBB nu en die van de nieuwe en zet het verschil tegen elkaar uit. Dan zou je er zo uit moeten kunnen komen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 08:14 schreef Glimi het volgende:
Wat werkte er precies niet? Omschrijf het eens in andere termen dan in 'vaag'? Met zo'n beschrijving kan niemand beoordelen of hij je wel _kan_ helpen. Verder is dat ook niet de werkwijze van P&W. Men moet het werk zelf doen. Je zal dus zelf ook met aanwijzingen/wijzigingen/probeersels moeten komen. Immers waarom zouden mensen moeite voor je doen als je er zelf geen zin in hebt (of er geen tijd ik wil steken om het zelf te kunnen).
ik ga zo weer een nieuwe poging wagen (heb een paar tipjes van het phpbb.com forum) Als het niet werkt dan zal ik jullie hier op de hoogte houden.
Op woensdag 22 mei 2002 08:14 schreef Glimi het volgende:
Nu nog een inhoudelijke tip. Sla je database op met inhoud of back hem up in een andere database. Dan kun je ongestoord gaan kloten :D Delete dan je phpBB versie en probeer de andere er neer te zetten.
Bestudeer de tabellen van phpBB nu en die van de nieuwe en zet het verschil tegen elkaar uit. Dan zou je er zo uit moeten kunnen komen
Dat eerste dat deden wij ook (zelfs op een tweede host, zodat we niet steeds de sleutels door notepad heen hoefte te halen). Dat tweede zal ik later proberen. Nu ga ik eerst via phpmyadmin alle tables 1 voor 1 over zetten, en kijken bij welke het fout gaat.

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 16:36

xshredx

Eerst en vooral: zo vlug mogelijk updaten, want in phpbb2 rc2 zit er een security-lek (er zijn wel patches verschenen zodat je een rc2 veilig kon maken, maar heb je die in je php code gestopt??)

En over dat updaten: werkte hier perfect (ik ben ook van rc2 naar final gegaan met 20.000 posts en 650 members op het forum).
Wat gaat er precies mis als je de howto voor updaten volgt?? In het final packet zit er een file om de release candidates up te daten naar de final (er moeten onder andere veranderingen aan database uitgevoerd worden).
1. backup je database vooraleer je verder gaat
2. installeer het misschien eerst op een testservertje thuis waar je een backup van je live forum draaien hebt, zodat je de upgrade eerst kunt testen

en kunnen ze je op www.phpbb.com niet helpen?? daar zit super grote groep mensen tesamen waarvan er heel wat die updates zullen hebben uitgevoerd (en misschien de eventuele problemen kunnen oplossen)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

phpbb support forum

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.