Toon posts:

dns server @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de volgende DNS server ingesteld.
213.51.129.70. Ik kon deze dns server pingen echter bij het gerbuik hiervan kon ik niet internetten. Hoe kan dit?? Ik heb nu ingesteld 213.51.129.67. Dit werkt wel. Kun je dit in een freesco bak ook ingeven?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dat je de server kunt pingen wil natuurlijk niet zeggen dat de DNS service/daemon ook zonder problemen draait. Zelfde geldt voor mail en news servers enzo. Vaak zijn die bij @Home ook onbereikbaar terwijl de server wel te pingen is.

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

@Home heeft/had nogal wat probelemen met de DNS-servers. Week of twee geleden gebeld toen ik niet kon internetten en toen werdt me dat medegedeeld. Kreeg later nog een belletje terug dat ik momenteel het beste gebruik kon maken van de volgende DNS-servers: 212.120.66.204 & 213.51.129.97 :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
# cat /etc/resolv.conf
search groni1.gr.nl.home.com <-- vervangen door je eigen dns zonder hostname
nameserver 212.120.66.194
nameserver 212.120.66.195
nameserver 213.51.129.133
nameserver 213.51.129.131
nameserver 213.51.129.132

In /etc/resolv.conf staan de dns'en zoals je hierboven kunt zien. Denk dat dat onder FreeSCO net zo werkt (dit is Slackware)

Verwijderd

Topicstarter
Kum je zien welke dns servers er bij @home draaien?

Verwijderd

Bovenstaande dns'sen zijn allemaal van @home. Er zullen er ongetwijfeld meer zijn.

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:41

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Op woensdag 22 mei 2002 00:38 schreef hub het volgende:
Ik had de volgende DNS server ingesteld.
213.51.129.70. Ik kon deze dns server pingen echter bij het gerbuik hiervan kon ik niet internetten. Hoe kan dit?? Ik heb nu ingesteld 213.51.129.67. Dit werkt wel. Kun je dit in een freesco bak ook ingeven?
Zodra je dig 213.51.128.67 wordt het probleem heel snel duidelijk. Je krijg stuurt een dns aanvraag naar 67 en krijgt antwoord van 68. Windows accepteert dit gewoon. Alleen *nix hebben hier problemen mee. Dit is de reden dat ik al heel snel mijn eigen dns server heb opgezet (met rootservers) en de dns ips van @home geforward heb.

Verwijderd

Topicstarter
Kun je wat duidelijker zijn.

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:41

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Op woensdag 22 mei 2002 14:06 schreef hub het volgende:
Kun je wat duidelijker zijn.
Zal ik proberen ;)

Volgens mij linkt @home een dns die niet operationeel is gewoon door. Je krijgt dus antwoord van een andere dnsserver. Onder Windows schijnt dat te werken ?!?!
Maar linux werkt dat niet

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik had ook vage problemen (geen DNS)... net de helpdesk gebeld ( kwam er echt niet uit).
0800-0094 is gratis

Wat bleek:
Er schijnen wel eens problemen voor te komen met de DNS servers of zo, en dan helpt het om in Internet Explorer de proxy server in te vullen ( http://proxy:8080 )...

wanneer ik m'n server met Win98 laat booten werkt dit perfect, maar onder FreeSCO heb ik het nog niet aan de gang :(
(iemand een idee? )

En heeft ook iemand een idee wat een proxy-server in hemelsnaam met een DNS server te maken heeft ??

• h.hoepel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:51
Kijk ook eens op Minddigger op het forum. Dit is overigens al ongeveer een week zo hoor, maar daar staat dus duidelijk uitgelegd hoe je dit het makkelijkste oplost met FreeSCO. Overigens lijkt alleen FreeSCO er last van te hebben, andere gateway's niet, beetje vreemd maar ja :?.

• h.hoepel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:51
Op woensdag 22 mei 2002 21:31 schreef speed24 het volgende:
Ik had ook vage problemen (geen DNS)... net de helpdesk gebeld ( kwam er echt niet uit).
0800-0094 is gratis

Wat bleek:
Er schijnen wel eens problemen voor te komen met de DNS servers of zo, en dan helpt het om in Internet Explorer de proxy server in te vullen ( http://proxy:8080 )...

wanneer ik m'n server met Win98 laat booten werkt dit perfect, maar onder FreeSCO heb ik het nog niet aan de gang :(
(iemand een idee? )

En heeft ook iemand een idee wat een proxy-server in hemelsnaam met een DNS server te maken heeft ??
Als ik jou was zou ik de proxy niet aanzetten en even op het forum van www.minddigger.com gaan kijken. Die proxy zeigt echt zwaar :r.
Pagina: 1