Kopteloon stereo probleem

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 18:12

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb op mijn versterker zo'n grote aansluiten voor headphones.

Nu heb ik een converter. Maar als ik nu die converter er gewoon indoe dan heb ik alleen links geluid. Als ik hem er half inhang heb ik wel op allebei de kanten geluid alleen niet in stereo, en dat klinkt echt vaag.

Als ik hem er nu half half :P inhang.. lukt het soms heel ff stero geluid te krijgen.

Waar kan dit aan liggen?

edit:
Ik kom er nu achter dat geen stereo alleen rechts geluid is door bijde kanten :?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Lijkt me gewoon los contactje in de versterker. Even openschroeven en soldeerbout erbij misschien :?

• NoResult
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-07-2018

NoResult

Never stop thinking...

Doen je headphones het wel goed in een andere versterker? .... ligt dit aan je versterker of aan je headphones?

misschien een andere convertor proberen.... of andere headphones.....

--- NoResult - MistyMind ---

Verwijderd

Het ligt aan je versterker je moet een andere kopen

Verwijderd

svbelzen, zeg dan niks.

DeathKnight, controleer eens of het toevallig een mono-converter is (dus eigenlijk voor microfoon). Daarmee kan je namelijk genoemd verschijnsel reproduceren.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Thanx voor de replies.

Het rare is dat een andere koptelefoon wel gewoon goed werkt. Ik denk nu dat het aan de converter ligt.

Ik had er 2 namelijk maar die ene is kwijt :o

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Van de converter is het rechtse kanaal stuk.. Als je de koptelefoon er iets uithaalt krijg je een mono signaal, over allebei de schelpen dus..

Andere converter halen dus..

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ik heb toevallig bij een soortegelijke setup (maar dan met een splitter, die geluid tegelijk naar de stereo en naar een koptelfoon gooide) hetzelfde probleem. Bij mij was het de koptelefoon, die wilde op een of andere manier niet werken in die setup. Uitvoerig getest, andere koptelefoon erin, en hij deed het goed. Het vreemde is dat de koptelefoon het zonder de splitter, maar met splitter viel al het geluid (ook naar de stereo) van 1 kanaal weg. Dus ik zou zeggen, voor je een andere versterker koopt of de lokale electronicaboer voor prutser uitmaakt, probeer eerst eens een koptelefoon van een walkman ofzo. Zo ben ik er ook achter gekomen, en het scheelt je weer wat schaamrood mocht dat het probleem zijn :)

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 09:45 schreef nicxz het volgende:
Ik heb toevallig bij een soortegelijke setup (maar dan met een splitter, die geluid tegelijk naar de stereo en naar een koptelfoon gooide) hetzelfde probleem. Bij mij was het de koptelefoon, die wilde op een of andere manier niet werken in die setup. Uitvoerig getest, andere koptelefoon erin, en hij deed het goed. Het vreemde is dat de koptelefoon het zonder de splitter, maar met splitter viel al het geluid (ook naar de stereo) van 1 kanaal weg. Dus ik zou zeggen, voor je een andere versterker koopt of de lokale electronicaboer voor prutser uitmaakt, probeer eerst eens een koptelefoon van een walkman ofzo. Zo ben ik er ook achter gekomen, en het scheelt je weer wat schaamrood mocht dat het probleem zijn :)
Hier op me stage heb ik een andere koptelefoon die neem ik wel mee naar huis ofzo

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 10:27 schreef DeathKnight het volgende:

[..]

Hier op me stage heb ik een andere koptelefoon die neem ik wel mee naar huis ofzo
Het ligt aan de converter. of m'n versterker maar dat lijkt me sterk.

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Heb hier hetzelfde probleem, en het lijkt me ook dat het aan de converter licht bij mij.

Koptelefoon doet het namelijk OK in m'n ene setje, en met converter zowel verkeerd in m'n voor- als eindversterker. Lijkt me stug dat alle 3 die koptelefoonuitgangen verkeerdzijn (eindversterker heeft er 2), en het koptelefoontje werkt ook. Rest er nog 1 mogelijkheid, het convertertje...
Pagina: 1