Ik heb het vermoeden dat mijn PC verrot geheugen bevat.
Het is echter het enige dat ik in huis heb, dus ik kan het reepje er niet gewoon uithalen om te zien of dit wel/geen verbeteringen met zich meebrengt.
BESCHRIJVING:
Bij veel 3D games (race/fps; collin mcrae rally 2 bijv.) zijn de linker-zijkant en de rechter-zijkant van het beeld schokkering; onder en bovenin het scherm is vrijwel geen schokken te bekennen. Het sckokt altijd, dus ongeacht de resolutie en/of details. Het heeft niets met de Vsync te maken; aan/uit het maakt geen verschil.
De oorzaak zit dus ergens anders. Ik gokte eerst op een hardwareconflict of een kapotte voeding, maar ook dat heeft niets opgeleverd.
Het geheugen dan maar
=> Kunnen jullie mij een aantal progjes noemen die het geheugen testen?
SYSTEEM:
MSI K7t turbo mobo
athlon1333
asus GeforceIII deluxe (23.11 det3)
Unex 10/100 Mbit netwerkkaartje
SBlive player 5.1 (laatste winXP drivers)
256 mb SDram 133mhz OEM
40gig IBM 7200rpm harddisk
plextor writer 16x10x40a
aopen DVD
LG 915+ flatron 19" monitor
alvast zeer bedankt.
Het is echter het enige dat ik in huis heb, dus ik kan het reepje er niet gewoon uithalen om te zien of dit wel/geen verbeteringen met zich meebrengt.
BESCHRIJVING:
Bij veel 3D games (race/fps; collin mcrae rally 2 bijv.) zijn de linker-zijkant en de rechter-zijkant van het beeld schokkering; onder en bovenin het scherm is vrijwel geen schokken te bekennen. Het sckokt altijd, dus ongeacht de resolutie en/of details. Het heeft niets met de Vsync te maken; aan/uit het maakt geen verschil.
De oorzaak zit dus ergens anders. Ik gokte eerst op een hardwareconflict of een kapotte voeding, maar ook dat heeft niets opgeleverd.
Het geheugen dan maar
=> Kunnen jullie mij een aantal progjes noemen die het geheugen testen?
SYSTEEM:
MSI K7t turbo mobo
athlon1333
asus GeforceIII deluxe (23.11 det3)
Unex 10/100 Mbit netwerkkaartje
SBlive player 5.1 (laatste winXP drivers)
256 mb SDram 133mhz OEM
40gig IBM 7200rpm harddisk
plextor writer 16x10x40a
aopen DVD
LG 915+ flatron 19" monitor
alvast zeer bedankt.
" Play the violent strings of my symphony "