hij zit vast gesoldeerd aan de print, kan ik dat zonder problemen los maken? Niet dat strax mijn voeding het niet meer doet, misschien dom vraagje, maar zekerheid boven alles
Verwijderd
uhm jah, maar ik zou de draaadjes gewoon door midden knippen, en dan de 2 draadjes die uit het printje komen aftapen. Klaar
Verwijderd
Als er geen RPM meter op de fan zit kan hetOp dinsdag 21 mei 2002 23:23 schreef westcoastleader het volgende:
hij zit vast gesoldeerd aan de print, kan ik dat zonder problemen los maken? Niet dat strax mijn voeding het niet meer doet, misschien dom vraagje, maar zekerheid boven alles
Als de RPM 0 aangeeft zou het nog zo kunnen dat de bende nie start
Heb jij een voeding met een 7V?Op dinsdag 21 mei 2002 23:23 schreef westcoastleader het volgende:
En wat zit waar aan vast gesoldeerd? zit je voeding aan je moederbord? de fan aan het moederbord? of de fan aan de voeding? 'de print' is dat je moederbord of de pcb van je voeding?
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
Verwijderd
heb jij nog nooit een voeding open gehad ofzo...als je nou eens ff vaker wat over fans op 7 volt las, dan wist je hoe je daar aankomt....Op woensdag 22 mei 2002 09:52 schreef RolandWitvoet het volgende:
[..]
Heb jij een voeding met een 7V?
En wat zit waar aan vast gesoldeerd? zit je voeding aan je moederbord? de fan aan het moederbord? of de fan aan de voeding? 'de print' is dat je moederbord of de pcb van je voeding?
Verwijderd
check eerst ff of je voedingsfan temperatuur gestuurd is...als dat zo is kun je 'm beter niet losmaken..dan heb je de kans dat je voeding gaat "zingen"...Op dinsdag 21 mei 2002 23:23 schreef westcoastleader het volgende:
ik heb bij mijn aopen voeding de fan ook op 7V gezet, hij had eerst ook een temp regelaar, maar dat printje heb ik van het bordje afgesoldeerd, en dan de fan direct op de 5V en 12V gesoldeerd... en het werkt nu perfect!Op woensdag 22 mei 2002 13:54 schreef Fatboy het volgende:
[..]
check eerst ff of je voedingsfan temperatuur gestuurd is...als dat zo is kun je 'm beter niet losmaken..dan heb je de kans dat je voeding gaat "zingen"...
Verwijderd
Ik heb het eergisteren zelf nog gedaan
De 2 draadjes lopen naar de print en zijn gesoldeerd.
Knip ze gewoon los en isoleer de uitsteeksels die nog op de print staan
Dan sluit je de 2 draden van de ventilator aan op de 12V en 5V van een molexconnector.
Ik heb ook nog het roostertje (v/d voeding) die voor mijn ventilator zat met een dremel verwijdert.
Het verschil in lawaai is zeer goed merkbaar!
De 2 draadjes lopen naar de print en zijn gesoldeerd.
Knip ze gewoon los en isoleer de uitsteeksels die nog op de print staan
Dan sluit je de 2 draden van de ventilator aan op de 12V en 5V van een molexconnector.
Ik heb ook nog het roostertje (v/d voeding) die voor mijn ventilator zat met een dremel verwijdert.
Het verschil in lawaai is zeer goed merkbaar!
Duh.Op woensdag 22 mei 2002 13:50 schreef Fatboy het volgende:
heb jij nog nooit een voeding open gehad ofzo...als je nou eens ff vaker wat over fans op 7 volt las, dan wist je hoe je daar aankomt....
Ik snap ook wel hoe je aan 7 volt kunt komen, maar het is wel heel kort door de bocht om dat "de 7 volt van de voeding" te noemen. Het is namenlijk geen 7V, maar een handigheidje om aan 7V spanningsverschil te komen. Voor een fan is dat nog wel te gebruiken, maar je moet er niet te veel vermogen van verwachten zonder dat je je 5V naar zijn grootje helpt.
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
Moet je gewoon ff voelen met je hand (of meten), hoe warm ie nu is. Als ie op 7 volt niet veel warmere lucht uitstoot, dan zit het wel goed. Als je genoeg koeling in de rest van je kast hebt zitten dan is het eigenlijk nooit een probleem.Op woensdag 22 mei 2002 18:21 schreef xargon het volgende:
Geen probleem met de warmte ofzo?? Ik ga binnenkort ook ff mijn pc bewerken namelijk...
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
mijn deed boem.. door hitte denk ik, kun je gelijk een goede stille voeding kopen 
mijne zat trouwens vast met een raar plugje...
mijne zat trouwens vast met een raar plugje...
okee, ff over vermogen:
ik heb een 350W voeding,
dat betekend dat hij nominaal maw continu 350 kan opnemen.
+5 kan continu 32 A leveren en de +12 17 A.
dit kan dus constant als je (omgeving maar niet te veel warmte afgeeft) dus dat zal niet zoveel problemen geven.
heeft iemand wel eens een fan op een scope gezien?????
ik wel!! Helemaal Geen Storing Te Zien (bij een range (t-t)van 5mv)
fans zijn namelijk elektronisch, met transistoren enzo
ik heb een 350W voeding,
dat betekend dat hij nominaal maw continu 350 kan opnemen.
+5 kan continu 32 A leveren en de +12 17 A.
dit kan dus constant als je (omgeving maar niet te veel warmte afgeeft) dus dat zal niet zoveel problemen geven.
gang is alles
Doe die fan maar is in een bak water, zullen we wedden dat je een 'storing' zietOp zaterdag 25 mei 2002 00:04 schreef Japidoff het volgende:
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
Volgens mij zijn fans helemaal niet electronisch met transistors enzo, een fan is gewoon een stuk weekijzer met 2 polen (want dat is meestal) met daaronder een boel spoelen die velden vormen waardoor dat ding gaat draaien, issie dan een stukkie gedraait (halverwege dus) dan draait de polariteit van de spoelen om, dit wordt echter niet met transistors gedaan maar via een hardwarematige (ingewikkelde) manier
Pagina: 1