Ik heb een draytek routertje daarin kan de dns van de provider (xs4all) ingevult worden. Is dit verstandig of niet.
volgens mij moet dat zelfs als je de handleiding van xs4all volgt. En ik vind xs4all zo betrouwbaar als provider dat als zij die adressen wijzigen dat ze ons als gebruikers ruim van te voren op de hoogte zullen stellen want anders overspoelt hun helpdesk met vragen daarover.
Zou het voordelen hebben als je ze niet vermeld
het zou me eerlijk gezegd niet verbazen als je verbinding niet goed werkt als je die adressen niet invult, ze geven ze niet voor niks op. Als je normaal gesproken via een server internet en je vult daar geen dns-adressen op in dan kan ie geen enkele pagina vinden op de client-pc's. Ik heb het nooit geprobeerd om niet in te vullen, jij wel?Op dinsdag 21 mei 2002 23:29 schreef bdl het volgende:
Zou het voordelen hebben als je ze niet vermeld
Nee maar het is het proberen waard, bedankt
mja ik noem effe voorbeeld, ik heb chello en die dns ligt er erg vaak uit maar ik kan er 3 in vullen, eerst heb ik die van chello en dan nog 2 andere dus als die ene op ze reet ligt pakt ie die andere. als ik der geen in vul pakt ie auto die chello dns. ik zou niet weten hoe dat bij jou ISP zit, kwestie van proberen en als je er in router meerdere kan invullen zou ik dit zeker doen.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Op mijn router heb ik als primaire DNS server een intern IP staan, dia handelt alle requests af van de aangesloten client pc's.
Het voordeel van een eigen DNS is, je kan meerdere externe DNS servers opgeven, dus als ze bij je ISP weer eens aan het touwtjespringen zijn met de powercords van de DNS servers, dan kan je toch lekker blijven internetten.
Het voordeel van een eigen DNS is, je kan meerdere externe DNS servers opgeven, dus als ze bij je ISP weer eens aan het touwtjespringen zijn met de powercords van de DNS servers, dan kan je toch lekker blijven internetten.
Verwijderd
Alleen handig als je gebruik maakt van DHCP. Doe je dat niet (en stel je op je pc zelf de instellingen in), dan gebruik je die verder toch niet.
Het is handig als je veel pc's hebt die erop aangesltoen zitten stel dat ze wat veranderen dan hoef je het alleen maar op de router te veranderen anders bij elke pc.
Ik heb het bij mij zelf wel gedaan maar heb daar geen speciale rede voor
Ik heb het bij mij zelf wel gedaan maar heb daar geen speciale rede voor
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Even voor de duidelijkheid de dns die ik in de router invul is van de isp, intern komt de dns gewoon van een nt4 server dat staat er dus los van.
dus het algemene antwoord hier is: ja is wel verstandig, kan nooit kwaad en beter is het dus nog om er van meerdere in te vullen. van verschillende ISP's
Het maakt geen ruk uit of je het wel of niet invult... als je het niet handmatig invult dan zal hij ze via dhcp krijgen...
dat hadden we al vast gesteld
Pagina: 1