Toon posts:

Internet delen maar dan elke computer 1 netwerkkaa

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het volgende mogelijk
code:
1
2
3
4
5
         pc1
         |
     [switch]-- [adsl modem]
         |
         pc2

pc1 , pc2 en adsl modem zitten in de zelfde ip range

Stel als ik met pc1 een pptp tunnel opbouw met het adsl modem en vervolgens internet deel.

Kan ik dan vanaf pc2 bij pc1 komen en vervolgens internetten?

Onder win98 uiteraard.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Kijk eens in de faq [topic=309398] :)
Verder dien je ook eerst de search te gebruiken en als je dan zoekt op internet delen adsl had je onder andere deze gevonden: [topic=404180/1/25]
>:)
Van sommige mensen word je dit: :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 23:22 schreef larsemenneke het volgende:
ik zou zeggen gebruik de search eens, dan vind je al legio mogelijkheden. Verder kun je nog kijken in de faq [topic=309398] >:)
Maar ik wil kijken of het ook anders kan. namelijk op deze manier

(pssst.. ik heb al een linux bak met twee netwerkkaarten draaiende, dit is voor een thuisnetwerk van iemand anders die te arm is om een 3e netwerkkaart te kopen )

Verwijderd

voor zover ik weet gaat dit standaard niet. Pas als je de ADSL-modem om te bouwen weet tot een router?
(Alcatel dinges).

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Sygate ondersteunt dit wel. Als je je alles zo aansluit zoals je zegt dan zal Sygate automatisch "Single NIC ICS" aanzetten en dan moet het werken. Ik heb de optie zelf eerlijk gezegd nooit gebruikt.

Wees consequent, maar niet altijd

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 18:56
Ik vind het wel heel erg sterk eerlijk gezegd, dat je een adsl abonnement betaald en dan te arm bent om een netwerkkaart van E 11,- te kopen...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op woensdag 22 mei 2002 08:29 schreef djbuzzz het volgende:
Ik vind het wel heel erg sterk eerlijk gezegd, dat je een adsl abonnement betaald en dan te arm bent om een netwerkkaart van E 11,- te kopen...
beetje onzinnige opmerking mischien heeft hij wel gewoon geen zin om een pc aan te zetten als zijn zusje wil MSNen. Zit zijn bak al vol met kaarten.
tweaken is fun

maar back on topic je kan het beste je modem tweaken die kan dan vervolgens als modem/router dienst doen.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 16:58
Met een gewone switch gaat het niet, maar ik geloof wel met een soort router, deze is echter veeel duurder dan een tweede netwerkkaartje.
Ook paketten als sygate zijn geloof ik niet gratis en gezien de prijs van een netwerkkaartje...

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op woensdag 22 mei 2002 08:32 schreef Adion het volgende:
..
Ook paketten als sygate zijn geloof ik niet gratis en gezien de prijs van een netwerkkaartje...
Sygate hoeft niet duur te zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. En hij heeft windows98, dus als hij een 2e netwerkkaartje zou hebben dan zou hij ook nog Sygate of WinRoute moeten "kopen".

Wees consequent, maar niet altijd

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 18:56
Op woensdag 22 mei 2002 08:32 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

beetje onzinnige opmerking mischien heeft hij wel gewoon geen zin om een pc aan te zetten als zijn zusje wil MSNen. Zit zijn bak al vol met kaarten.
tweaken is fun

maar back on topic je kan het beste je modem tweaken die kan dan vervolgens als modem/router dienst doen.
Da's waar, maar het was een reactie op een later bericht van de topicstarter, waar dit wel degelijk als reden werd genoemd...
Pagina: 1