Spel bevriest spontaan tijdens spel

Pagina: 1
Acties:

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Mijn spec kunnen jullie hieronder lezen.

Ik heb vandaag nog cleaninstall van WinXP gedaan en het kwam dat hele spel spontaan bevriest dus ik kan niet terug naar desktop ofzo alleen kan ik restart knopje drukken.

Ik heb via driver express niet geinstalleerd omdat mijn hele computer daarmee heel erg onstabiel werd.

Ik heb tot nu toe geen probleem gehad alleen since vorige week Zaterdag.

Ik heb alle bios setting default gezet dus er is niks overgeclockt behalve mijn videokaart.

En ik heb nieuwste Omega driver voor mijn ATI.

Tja verder is er niet echt probleem.....

P.S Mijn proc temp is van 46 naar 52 gegaan door warme weer.

Lucky Goldstar

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 21:56
Heb je je videokaart al teruggeclockt en loopt ie dan nog steeds vast?

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Ik heb mijn videokaart eerst op 290/290 en toen heb ik 275/275 teruggeclockt, maar toen ik nog 280/280 had lopen liep het zonder probleem.

dus ik zou echt niet weten hoe dit komt....

Lucky Goldstar

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

en je processor?

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

[b]
P.S Mijn proc temp is van 46 naar 52 gegaan door warme weer.
En dat is waarschijnlijk het probleem. Dus je videokaart voldoende terugklokken of je processor/videokaart beter koelen.

Of wachten op kouder weer.(Duurt meestal niet zo lang in Nederland)

Verwijderd

Heb je powerstrip? zoja moet je ff kijken wat er bij "system memory staat" (direct onder AGP aperture) als je de adapter info naar voren haalt. Bij mij was dat van de een op de anderedag ineens een halve MB PC liep binnen een paar seconden vast met alles (hoe hoger de resolutie hoe sneller).

AGP aperture in bios lager gezet en probleem opgelost tot nutoe.

Verwijderd

Bij 52 graden kan die CPU nog niet vast lopen, tenzij de VCore te laag staat of de CPU te hoog is geklokt.

Vaak ook is het een wat zwakke voeding.
(Zeg niet dat kan niet, ik heb net een Enermax 431 watter afgevoerd. Dat ding werd na anderhalf jaar en 16 uur per dag draaien wat vermoeid ..)

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 10:45 schreef Hooi het volgende:
Bij 52 graden kan die CPU nog niet vast lopen, tenzij de VCore te laag staat of de CPU te hoog is geklokt
en tenzij de videokaart te hoog overclocked is, zoals ik al zei. Zet de videokaart voor de zekerheid is op default settings en kijk of je comp. nog vastloopt.

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Ik heb mijn videokaart teruggeclockt naar 250/250 en tot nu toe geen probleem dus geen vastlopers.

Maar wat ik vreemd vind, is dat mijn videokaart deed tot vorige week zonder probleem. Hij liep al 2 maanden op 280/280. Dus hoe zou het nou komen... zo opeens?

Lucky Goldstar

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 05:28

Alphafox

wat zeggie!

het kan ook zijn dat de "rek" uit je videokaart is, ik hoor het wel vaker van mensen die hun videokaart overclocken opeens kan hij niet meer zo snel,en moeten ze hem terugclocken. overigens hoe beter geheugen op je videokaart hoe langer het duurt voordat hij het niet aankan!

Dus ik denk dat dit hardware matig is

wisdom is rarely common

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je je videokaart net tegen de grens overclocked en bij een bepaalde temperatuur blijft hij dan goed werken. Vorige week was het een paar dagen mooi weer en daardoor steigt ook de kamer/omgevingstemperatuur waardoor je computer minder goed gekoeld wordt. Koelen met een ventilator is het vervangen/afvoeren van warme lucht voor minder warme lucht, maar als die minder warme lucht warmer is dan normaal dan koelt de ventilator dus minder en die paar graden verschil kan het verschil uitmaken tussen goed spelen en vastlopen. En als je geen ventilator hebt, dan wordt in ieder geval de omgevingstemperatuur, dus alles in je computer, warmer met hetzelfde effect.
Pagina: 1